Ik heb voordat ik de xbox had, heel veel GT3 en 4 gespeeld op de PS2, maar Forza verslaat voor mij de GT3 en 4, zoveel meer fun, eerlijke strijd met gelijkwaardige auto's, je mag niet altijd tunen, het rijgedrag vindt ik beter en de omgeving en tracks ook.
Geen concurenten die hun rondjes racen en niet van hun lijn afwijken, nee je moet tegen ze racen, uitremmen, deur aan deur door de bocht, af en toe de concurent in een fout drukken lukt ook erg goed, Forza geeft het racen echt het gevoel dat je aan het racen bent tegen tegenstanders, daar kan de GT serie nog ene puntje aan zuigen.
Je merkt het rijgedrag vooral in de Amerikaanse bakken, slappe vering, sompige remmen, op heuvelachtige gedeelte's vliegen ze alle kanten op.
De Porsche GT3 is vergeleken met de GT2 veel stabieler, de Ferrari's kleven aan de weg, de TVR's zijn echte gooi en smijt bakken, kortom heel veel fun en een redelijk realistisch rijgedrag.
Forza is voor de xbox mijn racegame of sim zoals je wilt, de rest is veel meer arcade of mist een goed schademodel, veel tunings optie's, je kan met bestickering, de mooiste auto's maken, deze game heeft een zeer lange levensduur, die gaat niet snel vervelen, een echte topper
Laatst bewerkt: 29 okt 2006