De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benson

    Benson Kriepkriep

    Berichten:
    1.360
    Leuk Bevonden:
    7
    Zou voor mij persoonlijk geen moeilijke keuze zijn; zeker de JVC (of een Sony O-)).
    Met de JVC en vooral de Sony kun je de backlight erg goed afstellen, erg belangrijk voor goede zwartwaarden.
    Ook hebben ze settings per input, je kunt aparte instellingen opslaan voor tv, dvd, etc.
    Tevens kun je de technische snufjes (zgn. “beeldverbeteraars”;)) allemaal apart en heel gemakkelijk uitzetten, daar wordt het beeld een stuk beter op!
    Verder heeft de JVC 2x hdmi, is zeker een pré.

    Bij de Samsungs zijn bovenstaande punten imho niet goed geregeld... Let btw niet teveel op de contrastwaarden, het gaat hier om dynamisch contrast. Dit wil zoveel zeggen dat de backlight aan gaat als er helder beeld is, en uit gaat als het beeld donker is. Dit resulteert in een raar knipperend beeld. Als je het dynamische contrast uitzet blijft er +/- 800 tot 1000:1 over ;)

    De Toshiba lijkt me ook goed (heb hem maar heel even gezien). Is iig goed geprijsd, groter model voor ong. hetzelfde geld en ook 2x hdmi.
    Als je de tv voor de pc wilt gebruiken is deze wat minder geschikt en ook schijnt de tv last te hebben van lichte zwarte banden door het beeld als je iets via de RGB Scart aansluiting bekijkt...
     
  2. SiNNeD26

    SiNNeD26 The world, chico.

    Berichten:
    414
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, voor een Xbox 360 heb je geen HDMI nodig, sterker nog, je 360 kan er niet eens op aangesloten worden want er bestaat (nog) geen HDMI uitgang voor de 360. Echter, ik zou geen TV kopen zonder HDMI want er komen steeds meer apparaten die het ondersteunen. Ik zou zelfs geen TV kopen met maar 1 HDMI ingang en er minimaal 2 op willen hebben. Op mijn TV heb ik er al 1 in gebruik (Denon DVD speler op aangesloten, beeld op 1080i }:]) en dan heb je er nog maar 1 over voor bijvoorbeeld een HD-decoder.
     
  3. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Dank je wel jongens! :)
    Dit is advies waar ik wat aan heb, en waar ik dus op moet letten.

    De Toshiba lijk mij het interessants nu.
    Goede prijs, nette specificaties én 2 HDMI ingangen :cool:.
    Waarschijnlijk wordt het deze...

    Zo zijn de Reviews ook zeer positief over dit toestelletje.
    Dus nog even doorsparen... en hopen dat de prijs in de maand(en) nog wat daalt!
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ik heb nu ook weer grote twijfels door jou :emo:
    Want ik de toshiba is een stuk goedkoper als de Panasonic , maar ... hij is bij Azerty te koop , maar niet als nederlands model, zou dit nou erg zijn?
    Ik weet dat het met de garantie te maken heeft.
     
  5. | B0SS |

    | B0SS | Go!

    Berichten:
    123
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.its-x-tra.nl/Aanbiedingen/Beeld&Geluid/

    Deze dus. Mooie prijs. Kan iemand me hier uitleggen waarom HDMI nu opeens zo belangrijk is, sinds de 360 het (nog) niet eens ondersteund
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  6. basovich

    basovich Guest

    nee, type staat erbij, die is niet hd ready :9..

    deze was het volgens mij maar er staan andere prijzen..

    EDIT: huh elke x als ik op die link druk krijg ik een andere tv 8)..
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2006
  7. Nukeshell

    Nukeshell Active Member

    Berichten:
    526
    Leuk Bevonden:
    2
    De aankomende elektronica krijgt allemaal HDMI aansluitingen vanwege the introductie van High-Definition. Hierbij te denken aan Decoders, HDDVD Spelers, Playstation 3 (?) en binnenkort (misschien) Xbox 360.

    Je kunt nu dus een HDTV kopen die geen HDMI aansluiting(en) heeft, maar die zal je over een paar jaar toch nodig hebben. Dan zou je dus weer een nieuwe TV aan moeten schaffen.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  8. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Daarom... :)
    Lees ook maar de reviews eens! Men is er heel erg positief over!
    Schijnt wel een mooi LCD HD ready tv'tje te zijn :cool:!

    Is ook niet voor niets tot beste keus van Juli bevonden. Het zal dus vast wel iets zijn.
    Helemaal in die prijsklasse.
    Ik ben nu dus ook voor deze aan het sparen. Met de hoop dat hij zelfs nog wat goedkoper wordt de aankomende maand(en)!

    Heeft ook 2 HDMI ingangen, die nu toch wel handig blijken te zijn!
     
  9. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    oke dan \o/ wij 2 gaan voor deze HDTV!
    Ik heb hem als het goed is op 29 oktober.
     
  10. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Mooie tv jongens :)

    toch raad ik jullie beide aan het allemaal eerst in de winkel te zien, specs zeggen wel al heel wat, maar in de realiteit komt het toch anders tot zijn recht.

    Iig wel weer 2 mensen door het HDvirus getroffen :D vraag me af hoeveel HDTV's er zijn verkocht door de Xbox 360... best veel denk ik.
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    @ Occisor

    Inderdaad wel slim idee. Ga binnekort dus nog even langs de Media Markt om eens te kijken of ze hem daar hebben! :)

    @ grumpiestocean
    Doen we dan :cool:!
    Echter heb jij hem wel wat eerder dan mij gek! Gewoon aankomende maand al. Doe je wel netjes.
    Kan ik meteen een review van je krijgen!

    Lijkt mij wel gaaf straks, zo'n HD Tv...
     
  12. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb vandaag een lcd hd ready tv gekocht :D:D

    het is deze geworden http://www.kieskeurig.nl/product/A3032E11CB6DD03BC1257133005424AC.htm#

    hij word morgen ochtend geleverd en ik heb er iets minder dan 900 euro voor betaald !!

    hoe moet ik het doen met aansluiten .. gewoon alle stekkers in de de scart en de rest van de HD stekkers erin / of alleen die rode en witte (voor audio dus) en de rest van de HD stekkers ?

    ik kan niet wachten tot ik me games kan spelen op HD :D
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Aan de component-kabel zitten 2 snoeren.
    1. Rood , Groen en Blauw , deze stop je in de Component achterop de tv.
    2. Geel , Rood en Wit , de rode en witte stop je in de audio-in naast de component en de gele laat je gewoon los hangen achter de LCD.

    Schakelaar op stekker achter de Xbox360 op HDTV zetten.
    En niet vergeten de Dashboard (xbox360) op 720p te zetten.
     
  14. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    ach jah , ik heb er ook veel voor moeten doen :emo:
    Maar er zit hier nog iemand met dit scherm en die beveel me toen al deze aan , dus daarom kwam ik op het idee.
    Nu ik toch Getroffen ben , zal ik wel een review schrijven erover in de herfstvakantie.
     
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik weet niet wat je allemaal wil aansluiten maar ik neem even voor het gemak aan dat:

    Je Digitale TV hebt, Digitene, wat dan ook, zo'n boxje
    Je een Xbox 360 hebt
    Je een home cinema set hebt ( optie, je ziet het wel in mn verhaal)

    De digitale TV, sluit je met een scart kabel aan, scart in het decodertje, en scart in je tv

    Je Xbox 360, sluit je aan met de component kabel die is inbegrepen bij het premium paket, de Rode ( rode tip rest van stekker is grijs, is ook bij alle andere stekkers die volgen) de Groene en de Blauwe prik je in je TV, dit is het video signaal. Voor het audio prik je er ook nog eens de witte en de rode in ( deze stekers zijn helemaal de genoemde kleur.)
    OF, je doet het met de apart verkrijgbare VGA kabel, deze sluit je dan aan op de PC ingang op je tv, en er zitten aparte audio kabeltjes bij.

    STEL je hebt een home cinema set, dan gaat al het geluid anders!

    Met de digitale tv decoder, kan je een audio kabeltje dan laten lopen naar je cinema, op 1 van je Aux ingangen. Als je decoder digitaal geluid ondersteund kan je dit ook door middel van een digitale kabel doen.

    Met de Xbox 360, kun je het analoog doen ( de rode en de witte ) of via toslink ( digitaal geluid, de output hiervoor zit op je blok dat uit je 360 steekt)

    Analoog is best lastig, omdat je video dan op je tv moet doen, en audio op je cinema en het is dezelfde kabel! Ik raad je dan aan een verleng snoertje te gebruiken, en deze in een van je cinema Aux ingangen te prikken.

    Digitaal, de toslink kabel aan de ene kant in het blok van je 360, en in de digitale ingang van je cinema.

    LET WEL OP: een cinema set heeft meestal maar 1 digitale ingang, dus je kunt dan niet en je TV decoder en ook je 360 digitaal doen. Ik raad aan je tv gewoon analoog te doen ( omdat eigenlijk toch geen enkel tv kanaal digitaal geluid heeft, behalve de zenders waarvoor je moet bijbetalen) en je 360 digitaal.

    Maarjah ik weet niet eens of je het allemaal wel hebt, maar ik hoop wel dat dit je helpt :b:

    En veel plezier met je tv, cheers\o/


    Edit: Melbuuln was eerder, veeeeel eerder hahah, wat doe ik toch lang over mijn posts :eek:
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    okee dan wat een uitleg !! :D

    tis wel duidelijk op deze manier .. en ik heb inderdaad ook nog een goeie audio set staan ..die ik denk ik wel over de digitale weg ga aansluiten maar dat komt later wel !

    maar ik las ook dat ik bij de instelling van de xbox het beeld op 720p moet zetten ..en waarom dan niet op 1080p ??! een vriend van mij heeft ook zo'n scherm en die heeft hem wel op 1080p staan !

    thnx alvast !
     
  17. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zal 1080i bedoelen ;)
    Bij veel schermen zal de gameplay in 720p iets vloeiender lopen van in 1080i.
     
    Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  18. dannynima

    dannynima Guest

    heb een xbox360 , home cinema set, LCD en een kabel met rood witte aansluiting.
    wie kan me wat tips geven om het goed aan te sluiten zodat er 360 geluid en tv geluid uit de boxjes van de cinema set komt.
    LCD type: 32LC25R
    Home Cinema type:confused:amsung ht-q20
    xbox360 HD kabels


    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 okt 2006
  19. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie mijn post hierboven, en ik heb je ook al het een en ander uitgelegd ;)
     
  20. dannynima

    dannynima Guest

    kbegrijp het niet echt sorry :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina