Ik weet niet wat je allemaal wil aansluiten maar ik neem even voor het gemak aan dat:
Je Digitale TV hebt, Digitene, wat dan ook, zo'n boxje
Je een Xbox 360 hebt
Je een home cinema set hebt ( optie, je ziet het wel in mn verhaal)
De digitale TV, sluit je met een scart kabel aan, scart in het decodertje, en scart in je tv
Je Xbox 360, sluit je aan met de component kabel die is inbegrepen bij het premium paket, de Rode ( rode tip rest van stekker is grijs, is ook bij alle andere stekkers die volgen) de Groene en de Blauwe prik je in je TV, dit is het video signaal. Voor het audio prik je er ook nog eens de witte en de rode in ( deze stekers zijn helemaal de genoemde kleur.)
OF, je doet het met de apart verkrijgbare VGA kabel, deze sluit je dan aan op de PC ingang op je tv, en er zitten aparte audio kabeltjes bij.
STEL je hebt een home cinema set, dan gaat al het geluid anders!
Met de digitale tv decoder, kan je een audio kabeltje dan laten lopen naar je cinema, op 1 van je Aux ingangen. Als je decoder digitaal geluid ondersteund kan je dit ook door middel van een digitale kabel doen.
Met de Xbox 360, kun je het analoog doen ( de rode en de witte ) of via toslink ( digitaal geluid, de output hiervoor zit op je blok dat uit je 360 steekt)
Analoog is best lastig, omdat je video dan op je tv moet doen, en audio op je cinema en het is dezelfde kabel! Ik raad je dan aan een verleng snoertje te gebruiken, en deze in een van je cinema Aux ingangen te prikken.
Digitaal, de toslink kabel aan de ene kant in het blok van je 360, en in de digitale ingang van je cinema.
LET WEL OP: een cinema set heeft meestal maar 1 digitale ingang, dus je kunt dan niet en je TV decoder en ook je 360 digitaal doen. Ik raad aan je tv gewoon analoog te doen ( omdat eigenlijk toch geen enkel tv kanaal digitaal geluid heeft, behalve de zenders waarvoor je moet bijbetalen) en je 360 digitaal.
Maarjah ik weet niet eens of je het allemaal wel hebt, maar ik hoop wel dat dit je helpt :b:
En veel plezier met je tv, cheers\o/
Edit: Melbuuln was eerder, veeeeel eerder hahah, wat doe ik toch lang over mijn posts
Laatst bewerkt: 4 okt 2006