[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

1. Magneto 360

Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    nee dat kan niet , je speedtouch 330 is een usb modem met alleen een ingang voor een telefoonkabel.......

ik adviseer je ook geen sweex router te kopen , niet echt het meest goede spul wat er is zeg maar.....

geef liever iets meer uit voor een goed merk zoals belkin of linksys

2. TheMan83

TheMan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    2 Xboxen op een switch

Hallo,

Na lang zoeken en heel veel proberen wil ik jullie om hulp vragen, want ik kom er zelf niet meer uit :'-(

Sinds vorige week heeft mijn broer een Xbox360.
    Ik had al een 360 en heb nooit problemen gehad met het gamen via Xbox live.

Zodra mijn broer en ik samen online een game proberen te doen (Test Drive Unlimited of Saints Row), valt de verbinding bij een van ons weg na een paar minuten. Beide Xboxen zijn aangesloten op dezelfde switch (Linksys BEFW11S4). Het probleem zit hem dus in het feit dat we beide tegelijkertijd online zijn, want als er maar een Xbox online is valt de verbinding niet weg...

Beide consoles hebben een static IP. Poort 88 en 3074 zijn geforward naar de static IP adressen van beide consoles. Ook staat port triggering ingesteld op poort 88 en 3074.
    Als we de connectie tests draaien via het Xbox dashboard gaat alles perfect. Alles klopt, NAT staat open, dus wat dat betreft zou het gewoon moeten werken.

Ik hoop echt dat iemand weet hoe dit opgelost kan worden, alvast bedankt :thumbs:

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    kan je op je router UPNP aan zetten.. misschien helpt dat

4. TheMan83

TheMan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de tip! :)
    UPNP heb ik van de week ook al eens ingeschakeld gehad, maar toen kon er maar één xbox tegelijkertijd online zijn. Bij de ander verscheen de melding dat er geen verbinding gemaakt kon worden met Xbox Live.

Maar ik heb al een idee waar dat aan kan liggen, want ik heb net even gezocht en kwam een bericht tegen waar iemand meldde dat port forwarding naar de xboxen uit moet staan als je gebruik maakt van UPNP. (is dat zo?)
    Van de week had ik alles aanstaan (forwarding, triggering en UPNP), dus ik zal het vanavond als ik thuis kom van mijn werk nog een keer proberen zonder forwarding :)

5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Port forwarding moet inderdaad uit staan met 2 xbox'en .. je moet dus alleen triggering gebruiken

6. gaizka

gaizka Ajax Kampioenen !!!

Leuk Bevonden:
    10
    oke, dus als ik het goed begrijp zijn de volgnede opties beschikbaar,

-in de dmz zone met een statisch adres voor je xbox.
    -of annders moet je poorten forwarden enzo.

Maar als een van die dingen niet goed staat , kom je dan helemaal niet meer op live , of krijg je dan connectie problemen ? .
    Want ik kan elke keer op live komen ( zelfs met 2 xboxen tegelijk ) maar ik word er steeds weer afgegooid na een tijdje, en het maakt niet uit of ik de routers niet ingesteld heb of wel.

Dus zijn er nog andere redenen dat je verbinding weg kan vallen bij de xbox, want mijn pc heeft er nooit last van.
    Zou het misschien aan een cross kabel i.p.v. een standaard utp kabel kunnen liggen ?

7. TheMan83

TheMan83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Ik kan net zoals jij met twee xbox'en tegelijkertijd inloggen en na verloop van tijd valt ook de verbinding bij een (of bij beide) xbox'en weg.

Het verschil is echter dat het bij mij wel goed gaat als er maar één xbox online is.
    Ik heb geen port forwarding of DMZ ingesteld, maar alleen port triggering(poort 88 en 3074) en UPNP. Misschien dat je dat kan proberen :)

Ik heb nu inmiddels van alles geprobeerd om met twee xbox'en tegelijkertijd online te kunnen gaan: port triggering, port triggering + UPNP, alleen UPNP, maar niks helpt.
    Ik word er moedeloos van :{

8. Roedy

Roedy Active Member

Leuk Bevonden:
    20
    Kan iemand mij helpen heb het volgende probleem kan moeilijk via xbox live spelen en wat ik zo heb gelezen komt dat door dat erbij NAT= Moderate staat mijn vraag is hoe kan ik dat veranderen in open? Gebruik geen router maar gewoon de modem van KPN ADSL

Alvast bedankt

9. pogo the monkey

pogo the monkey lets get serious

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi iedereen,

Ik heb deze thread een beetje zitten lezen en kan nog steeds geen antwoord vinden op mijn vraag:
    Ik heb en Wannadoo Livebox, een Edimax router met daarop aangesloten een pc en natuurlijk een xbox 360. Mijn NAT staat ook op moderate. nu heb ik port forwarding in de router geprobeerd (poorten 88 UDP, 3074 UDP & 3074 TCP), triggering geprobeerd (zelfde poorten), en beiden tegelijk. Bij alle instellingen genoemd blijft de 360 eigenwijs NAT moderate aangeven. router gereset, modem gereset, geen verbetering. Dit geeft met name bij Test Drive Unlimited problemen met de verbinding met andere spelers. Ik heb zelfs met mijn browser in de modem zitten kijken maar daar kom ik niet uit. moet eigenlijk alleen nog even kijken of de 360 direct op de modem aangesloten dit probleem niet heeft. Ik ga er vanuit dat er genoeg mensen op dit forum aanwezig een Wannadoo Livebox hebben en geen NAT problemen ondervinden. Is het nou slim om een van die door M$ aanbevolen routers (Dlink, Linksys) aan te schaffen? volgens mij moet het toch met elke router kunnen.

Kan iemand mij verder helpen?
    bij voorbaat dank.

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Live box is een router .... edimax router er tussen uit doen

11. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    heey, mijn xbox live doet het niet goed, de test loopt gewoon goed maar ik kan geen vrienden joinen in een spel of niet private chatten. Nou ben ik erachter gekomen dat mijn speedtouch 510 een router/modem is en daar heb ik ook nog een router (sitecom)op aangesloten zou dat hieraan kunnen liggen? Als ik mn router er tussen uit haal doet hij het wel goed....

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er bij NAT? Waarschijnlijk moet je poorten open zetten (zie start post)

13. sneaky snake eye

Leuk Bevonden:
    0
    gewoon open... Dus eigenlijk zou die het gewoon moeten doen of nie dan? Kzal da wel is ff proberen dan... Ik heb nu mijn poort geforward naar de xbox 360 dat is tog wat je bedoelde? of nie? Dus dan zou die het nu moeten doen...
    heb net gekeken maar hij doet het nog nie...

Laatst bewerkt: 4 okt 2006
  14. SmsSlet

SmsSlet Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe 2 Xboxen aansluiten en NAT op open bij beide?

Hoi, via een vriendin ben ik hier terecht gekomen!!! handig hoor maar ik heb nog niet echt een antwoord op mijn probleem gevonden....
    misschien dat iemand mij hier kan helpen of mij een link kan geven waar ik deze info kan vinden? Sorry als het hier niet goed staat (mod)....

Goed...wij hádden 1 Xbox en een pc. Een kabelinternet aansluiting (Multikabel, Power). De poort NAT op de Xbox stond keurig op open. Niets aan het handje dus.
    Nu hebben wij van de week er een Xbox bij gekocht.

Mijn vriend heeft gebeld met de helpdesk van de router maar die konden hem niet verder helpen. Het is in de planning dat ik vrijdag ga bellen en me niet eerder laat afschepen als dat ze me goed geholpen hebben maar ik krijg zo het flauwe vermoeden dat er hier meer mensen komen met écht verstand van zaken.

De bedoeling is dat de NAT op beide Xboxen (ook als ze beide tegelijk gebruikt worden) op Open komt te staan.
    Simpele vraag: hoe krijg ik het voor elkaar om beide poorten op open te krijgen? Kan iemand mij misschien een soort stappenplan of overzicht geven hoe ik de instellingen op de router (online) moet instellen?

Oh ja, misschien handig om te vermelden (duh): de router is een Linksys, type BEFSR41.

Alvast ontzéttend bedankt voor de eventuele verlossing c.q. oplossing!!

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    @SmsSlet - zie de tips in deze link: Fardo's Xbox 360 Live Tips

Kan je het forumulier invullen en hier posten als je er dan nog niet bent uitgekomen?

Open is goed ... niets meer aan veranderen. Oorzaak is dus profiel of iemand anders gerelateerd ... heb je dit probleem met vrienden of met iedereen?

16. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0

het ligt in derdaad aan de extra router , je zou deze kunnen vervangen voor een switch , dan moet het wel gewoon werken terwijl je wel gewoon meerdere apparaten kan aansluiten....

17. sneaky snake eye

Leuk Bevonden:
    0
    ehm.. ik denk alleen met vrienden aangezien je alleen met hun kan chatten en joinen...

weet je zeker dat hij het dan moet doen? ik wil namelijk nie weer een ding voor nix kopen.. Wat denk jij ervan Fardo?

Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  18. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    2 routers is inderdaad je probleem. Je kan ook je modem ook zo instellen dat dit alleen een modem is.. dan kan je je router gewoon als router gebruiken. vraag dit ff aan je provider of check de handleiding

19. pogo the monkey

pogo the monkey lets get serious

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vanochtend de 360 direkt op de modem aangesloten. NAT nog steeds moderate. zal ik nou die modem zo instellen dat ie alleen als modem werkt of poorten forwarden in de modem en dan die router er tussenuit gooien en daarvoor een switch in de plaats zetten? of moet ik dan de 360 wel direkt op de modem aansluiten? Kan ik met zo'n switch nou nog steeds internetten op de pc en xboxlive spelen tegelijk?

20. Magneto 360

Leuk Bevonden:
    0
    een switch kan je vergelijken met een stekker doos......hij maakt alleen van 1 ethernet poort meer poortjes , van de rest doet ie niets , je kan dan nog steeds met pc en xbox tegelijk op internet

je kan je modem instellen als Bridge modem , dan kan ie samen werken met een router maar krijg je waarschijnlijk geen hulp meer van je provider als je problemen hebt

een switch is de simpelste oplossing en je hoeft dan behalve de port forward niets te veranderen in je instellingen van de modem/router

Deel Deze Pagina