Photoshop voor newbies...

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Badkiller, 16 nov 2003.

1. Fisichella

Fisichella swangate.nl

Leuk Bevonden:
    29
    Ja, maar dan ga je er vanuit dat ik het uit een browser kopieer. Dit is niet het geval. Ik heb het plaatje eerst gemaakt en daarna opgeslagen, zonder dat ik een achtergrond kleur had (de layer van de witte achtergrond had ik namelijk uitgevinkt). Nu blijkt dus dat ie op donkere achtergronden niet transparant is en op lichte wel. Het komt er dus toch helaas op neer dat ik de kartels zelf zal moeten wegwerken, zoals Kobold al zei.

Iig bedankt voor jullie hulp, beide :thumbs:

2. SupahMaster

SupahMaster Guest

Kan iemand mij misschien ff helpen. Dat render image ding wil maar niet lukken dus nou heb ik t zo gedaan bij blending options ff gekeken en het op darken gezet. Maar hoe moet je dit juist doen. Btw hoe maak je ook alweer een border? Heb t lang niet gedaan.

p.s. De sig [​IMG]

edit// iemand een goeie link voor brushes?

3. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
  4. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    Wat wil je precies doen met je image? Want een image renderen is in principe gewoon een image plaatsen in je sig dacht ik.. Wat wil je uiteindelijk voor effect krijgen?

5. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe pas ik alleen de grootte van de layer aan en niet die van de background en hoe draai ik de layer zonder de background te draaien.
    En is het mogelijk om als je een foto van bijv. een auto hebt dan een gezicht achter de ruit te krijgen?

6. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    grote veranderen van 1 enkele layer, moet je bij edit doen geloof ik, in je menubalk. Bij Adjustments oid. Heb Photoshop hier niet, dus kan het niet checken voor je, maar daar ergens ;) Layer draaien staat daar ook tussen.. en als je een gezicht achter een ruit wil krijgen, is het denk ik het slimste om het gezicht gewoon op de gewenste plek te zetten, en dan een beetje met de opacity te klooien..

7. Tha_Rix

Tha_Rix GM JUNK

Leuk Bevonden:
    1
    ctrl + t => layer transformen..

8. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst een leuke tutorial gevonden: burned skin tutorial. Ziet er wel erg bruut uit. Heb zelf wat mee rond gekloot en was wel ok resultaat (wel erg snel gedaan dus is zeer lelijk uitgeknipt etc).

Hier de tut:

burning skin tut

En hier mijn resultaat:

Laatst bewerkt: 11 sep 2006
  9. Robby Bobson

Robby Bobson Die rapper.

Leuk Bevonden:
    0
    dat ziet er idd stoer uit! :) *zet tutorial in favorieten

10. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu voor school bezig met Photoshop, dan moet ik een path maken met de pen tool.
    Dan maak ik de selectie, ga ik naar paths, make selection.
    Dan maakt die dus de selectie maar hij blijft zwart, ik krijg dan niet Dr. Evil te zien.
    Ik heb het al aan mijn docent gevraagd en aan wat klasgenoten...
    Die kwamen dr ook niet uit dan zou ik als alternatief de lasso tool moeten gebruiken.
    Maar ik wil het met een path doen (zo staat dat opgegeven in de opdracht en bij anderen werkt het wel gewoon)

Ik moet die selectie die ik maak in een DVD cover zetten

Weet iemand wat ik fout doe?
    Ik hoop dat ik genoeg verteld heb zo...

Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  11. M_Master

M_Master Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Je pentool staat verkeerd ingesteld. Je kan de path opnieuw maken door in het tabblad paths een nieuw path te maken (net zoals je een nieuwe layer maakt) of je selecteerd je pentool en stelt 'm zo in:

Ipv die linkeroptie dus de middelste kiezen. Als je een nieuw path maakt in het paths tabblad doet ie dat automatisch.

Laatst bewerkt: 5 okt 2006
  12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Top, bedankt het is gelukt

13. Shcaap

Shcaap Liev Gastje

Leuk Bevonden:
    4
    als je iets wil uit knippen kan je ook de cutout tool gebruiken :)

14. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Er zijn meer tuts over huid-verminking. Zo kan je al heel simpel (als je de tut volgt) levensechte verwondingen maken. Zal thuis eens wat links op zoeken. Zal je vast wel leuk vinden als je die burned-skin tut ook leuk vindt.

15. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Sadisme ^^.

16. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    zo slecht heb ik nog nooit iemand een path zien maken.

weet je wat super is om mee uit te knippen " layer mask" echt ideaal, gebruik het altijd voor uitknippen. of path

17. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Je hebt een docent die niet weet hoe dat moet? Dat is een mooie opdrachtgever zeg. :thumbs: Meestal doe ik het gewoon lomp. Ik maak een path, selecter hem vervolgens via de rechtermuisknop en dan vul of stroke ik het figuur in een nieuwe layer, waarin ik de vorm 'bewaar'. Dat werkt misschien iets makkelijker voor je.

Bovendien, als je je path aan het maken bent, moet je de volgende tool gebruiken:
    Daarmee kan je de punten buigen en vloeiend met elkaar verbinden.

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had hem ook maar ff vlug gemaakt ;) Het werkte elke keer niet, dus had ik gewoon ff vlug een path gemaakt. Ik zal eens naar layer mask kijken ;)

Tjah... een docent die niet weet hoe het moet :9 Hogeschool Utrecht...
    Maar dat zei die man al voordat de Photoshop lessen begonnen, hij was zelf nog maar net met Photoshop begonnen, vraag het maar aan je klasgenoten die weten het vast beter.
    Wel lekker logisch =( Docent Webtechnologiën, dan moet je toch ook weten als docent hoe Photoshop werkt? Het ontwerpen van een site is meer dan alleen Dreamweaver....

Bedankt voor de tips Sickness & The Matrix, ik dr eens een keer naar kijken. Even uitvogelen welke ik het lekkerste vind werken

19. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Sterker nog: het ontwerpen van een site heeft niks met Dreamweaver te maken - als je het goed doet tenminste.

20. Tsux

Tsux Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe verneuk je een site? Gebruik Dreamweaver!

[Edit]
    Zo!

Ik ben vandaag voor het eerst Photoshop gaan gebruiken. Ik gebruik al ongeveer 6 jaar Paint Shop Pro 6 en hoger. Met alleen positieve ervaringen overigens. Alleen omdat ik waarschijnlijk binnenkort op een Apple over ga stappen en daar een gebrek aan Paint Shop Pro is, ben ik maar aan de Photoshop gegaan om alvast te wennen.

Gevolg: Ik kan werkelijk helemaal niks vinden! Qua gebruiksvriendelijkheid wint het geen prijzen moet ik zeggen. De mogelijk zijn alleen wel bijzonder eindeloos, met als gevolg: nog minder overzicht. Maar goed. Ik probeer nu ongeveer al 15 minuten een cirkel te maken, maar goed, zonder succes nog, ik kan alleen maar een elips maken, maar ja, dat is weer niet wat ik wil...

Ben er erg happig op om weer terug te grijpen naar Paint Shop Pro, maar ja, dat staat niet meer op m'n pc :) Ach, het houdt je bezig dat puzzelen!

Laatst bewerkt: 16 okt 2006

Deel Deze Pagina