Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ness__

Ness__ Guest

Er kunnen ook te veel regels zijn, waardoor het voor nieuwe members onoverzichtelijk wordt. Laten we eerlijk wezen, wie leest nou de regels voordat ze gaan posten? De meeste dingen lijken me vanzelfsprekend: niet schelden, geen rasistische zooi, enz enz. Maar de regel over het aanbieden van bepaalde producten, die vind ik behoorlijk vaag. Wat mag nou wel en wat niet? Vandaar dat ik dit topic open.. misschien dat die regels verandert kunnen worden!

Nee, je begrijpt me denk ik verkeerd.
    Ik bedoel dat je met 2 hele simpele zinnen al kunt aangeven wat je mag verkopen in XBazaar:
    "Alleen GAME-gerelateerde producten"
    "Het product mag niet worden aangeboden voor een prijs hoger dan xxx euro"

Zo blijven de HDTV's weg, maar de leuke geluidssetjes kunnen toch nog verkocht worden!

Laatst bewerkt door een moderator: 5 okt 2006
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Daarom spreken we nieuwe members ook aan en leggen we hen ook dingen uit. Sterker nog we helpen ze graag

//edit tevens heb ik nog steeds geen concrete voorbeelden van je gehoord. Van horen zeggen is geen argument

3. Ness__

Ness__ Guest

Je blijft hier maar op doorhameren, ook heb ik al aangegeven dat ik vanaf nu namen zal noteren.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ja, want jij start een discussie dus ik wil ook concrete feiten van je horen. Is dit dan verkeerd? Ik geef jou voorbeelden dat we het goed doen :). Ik heb nu namelijk het gevoel dat je je "eigen problemen" aan het op blazen bent :eek:

5. Ness__

Ness__ Guest

Dat heb je al aangegeven, en ik geef hierbij weer aan dat ik vanaf nu namen zal noteren. Die kan ik echter niet uit mn bureau-la trekken, dus daar zul je nog ff op moeten wachten.

Bovendien hoef je niet in de verdediging, omdat ik er alleen maar voor wil zorgen dat XBW beter wordt, is dit dan verkeerd?

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  6. RRroger

RRroger Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Dat id heb ik onderhand ook wel een beetje. Heb alles ff in de gate gehouden, maar ik hoor van hem (Ness) geen feiten en er zijn verder ook geen andere members die problemen hebben met de regels.

7. Ness__

Ness__ Guest

Kerel, kijk eens op je klok, het is 0:06 -_-

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee dat is niet verkeerd ... maar je argumenten zijn op dit moment niet gegrond. Je bent te kort lid om een oordeel te kunnen vellen ... dus ik denk dat je dit post vanwege jouw waarschuwingen en strafpunten ... of heb ik het verkeerd? :)

9. Ness__

Ness__ Guest

Dat ik sinds kort pas weer lid ben klopt, maar dat wil niet zeggen dat ik niet actief kan lezen..

Het strenge oordelen van de mods slaat op de waarschuwingen die ik gehad heb, maar #2 (het plaatsen van bijv. 5.1 setjes) weer helemaal niet.

Nogmaals; dit is geen aanval! Ik weet alleen van mensen dat ze vinden dat de regels vaak vaag zijn, en dat er soms te streng gecontroleerd wordt. Misschien dat daar dus wat aan gedaan kan worden.
    Zie me niet als een 2e Osama Bin Lahoer die de boel wil naaien, want daar zou ik mn tijd niet aan willen verdoen.. die leeftijd ben ik inmiddels wel ontgroeid!

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    dus deze uitspraak vond je door de beugel kunnen?

Alleen kindertjes die thuis heel veel gepest worden spelen dit spel, zodat ze toch het idee hebben ooit een keer cool te zijn.

en dit vind je on-topic in een verkoop thread?

Ga nou maar sparen voor de echt goeie games;
    Splinter Cell Double Agent en Rainbow Six; Las Vegas

vervolgens post je weer in dezelfde thread? Om je gelijk te krijgen waar je een waarschuwing voor krijgt?

Daar heb je een punt. Dit is dan ook een grijs gebied. Maar deze sets kan je ook goed verkopen via e-bay.

Ik val jou ook niet aan, maar ik wil wel de kaders stellen. Ik weet dat je nog jong bent.

11. Ness__

Ness__ Guest

...

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    DVD's zijn toegelaten omdat daar een zeer grote vraag naar was. Mensen die oudere spellen op de bazar wilden krijtraken vonden het zinloos om voor 5 euro of een ander laag bedrag hun spellen weg te doen. Spellen worden meestal nu eenmaal minder waard. Toch waren die spellen voor die prijs meestal niet in de winkel te krijgen, maar men gaf er niet veel meer voor. Totdat er een suggestie werd gedaan om DVD's als ruilmiddel te gebruiken. Als je die een paar keer gekeken hebt, hoef je vaak een film niet meer te zien. Dan is het makkelijk dat je hem kan ruilen voor een game, of andere film.

volgens mij was dat ooit de reden..
    *zoekt in de archieven*

13. Ness__

Ness__ Guest

Je snapt mijn doel niet, het gaat me er niet om DVD's te verbieden.. maar om 5.1 setjes toe te staan!
    Laat ik het even anders zeggen;
    Mijn suggestie is nu om toe te staan 5.1 setjes aan te bieden in XBazaar. Ze komen steeds meer voor, en ook steeds vaker voor 'leukere' prijzen. Bovendien denk ik dat er best mensen zijn die geinteresseerd zijn hierin!

14. bulls

bulls Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Als ik iets wil, dan zoek ik het met de zoek functie, en op die manier vind je wel wat je nodig bent. helaas als ik vaak reageer, dan is het allang een keer verkocht, maar geen slot opgezet.

Ik vind het wel soms irritant dat sommigen wel te hoge prijzen eisen. of dat ze het product eerst willen ontvangen alvorends te betalen.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    zoals ik al zei "5.1 setje is een grijs gebied". We hebben besloten om dit niet toe te staan omdat we een duidelijk beleid willen voeren. Maar als members dit willen toestaan dan kan er altijd over gesproken worden.

Wat deopmerking over je leeftijd betreft. Dat sloeg op je reactie de 2e Osama. Dat kan alleen door jongeren gezegd worden "om stoer te zijn"

16. Ness__

Ness__ Guest

Ik kan me vergissen, maar is het niet zo dat er een knopje 'gemaakt' kan worden waarmee een TS zelf het topic kan sluiten? Scheelt de mods ook een hoop werk...

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt dat knopje is er :)

Tja dat is het nadeel van Xbazar. Het is geen echte ruil en verkoop site. Maar dit soort problemen kom je over al tegen.

18. Ness__

Ness__ Guest

Is dat knopje er al, of kan het gemaakt worden?

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    het is er al ... :) (pull down menu)

20. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    Fardo wint:

Geboortedatum:
    01-11-1988
    Leeftijd:
    17

Je bent volgens de wet nog niet volwassen.

Maar goed zoals Fardo aangeeft het is een grijs gebied voor 5.1 setjes, voorlopig hebben we besloten dat dit nog niet toegestaan is. Dit kan eventueel veranderen net zoals dvd's eerst niet waren toegestaan en op dit moment wel.

Daarnaast zijn de meeste regels opgesteld door middel van het luisteren naar members doe toen actief waren, deze oplossing was toen democratisch gekomen. Hij werkt tot op het heden nog altijd goed. Ik zie dus ook geen enkele reden op dit moment om de regels te veranderen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina