[XOne] [Centraal] Draadloos/ Wireless Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door bl0kkie, 29 jan 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oceanic1979

Oceanic1979 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Alle Fardo, altijd leuk om te zien dat een forum wordt gebruikt waarvoor het bedoeld is. Ik post mijn probleem, maar zie, na een maand en een half nog geen antwoord, terwijl ge wel begint te antwoorden op latere vragen. Bedankt alvast voor niks, meneer de expert.

2. Don Juan

Don Juan Do The Moonwalk

Leuk Bevonden:
    32
    Kan altijd zijn dat hij of het antwoord niet weet of over de vraag heen heeft gelezen he?! En hij doet deze shit voor niks dus niet zo zeuren.

3. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beste Fardo,

ik heb weer even je advies nodig kerel. Omdat we de kamer waar de pc/modem etc. staat moesten schuren hebben wel alles er even uitgehaald. Nu heb ik alles weer aangesloten maar zit ik met een probleempje.

Ik heb mijn wireless router een nieuwe WEP(128) code gegeven. Dit wou ik dus ook in mijn xbox 360 veranderen echter lukt me dat niet omdat het wireless gedeelte niet selecteerbaar is voor mij. Mischien komt dat omdat ik een bridge gebruik.

Weet jij hoe ik dus bij die wireless instellingen kan komen waar ik mijn WEP code kan invoeren?

Alvast bedankt.

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heb je de wireless adapter van de 360 ... O je gebruikt een bridge?

Bridge aansluiten op de computer .. configureren .. vervolgens je xbox 360 er op aan sluiten en het moet werken

5. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Ik gebruik een bridge. Het heeft dus altijd gewerkt, exact gedaan zoals jij me toen ook verteld heb.

Echter nu dus de pc/modem en router eruit moest omdat de pc kamer geschuurt werd doet hij het niet meer. Ik heb wel een andere WEP sleutel genomen ik weet dus niet of dat iets uitmaakt. Mijn wireless laptop doet het overigens wel :confused:

Hij geeft dus aan dat hij de IP adress failt.

De foutcodes zijn:

W: 0000-000B
    X: 4000-1001
    y: 0000-0000
    z: 0000-0000

Ik heb alles al geprobeerd, alle modems, routers , bridges gereset. Ben er al 2 dagen mee bezig maar snap echt niet waarin het ligt. Moet ik mischien met behulp van windows connect iets instellen?

Alvast bedankt.

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Je moet dus ... je bridge eerst configureren op je pc :) .. en daarna op je xbox 360 aansluiten...

7. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    _O_

Fardo echt bedankt kerel, alles werkt weer. Eerst kan die die DNS even niet vinden maar na een router restart deed alles het weer.

Nogmaals bedankt, ik was er al dagen meebezig, ik heb er zon hekel aan als iets niet werkt.

:thumbs:

8. koentje.k

koentje.k Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Big time problemen...

Een vriend van mij kan niet meer draadloos gebruik maken van xbox live...

Hij heeft een Belkin draadloze router. Chello als provider, en de adapter van MS.

Er wordt wel verbinding gemaakt met de router, ook een ip adres is geen probleem. Maar bij MTU blijft hij hangen. De mtu is blijkbaar niet hoog genoeg.

Nou is natuurlijk mijn vraag hoe dit komt? Dit was nooit zo en nu is het opeens wel. En natuurlijk hoe dit wordt opgelost zonder 1 of ander DocterMtu te moeten downloaden.

9. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    MTU = provider/modem probleem ...contact opnemen met je provider

10. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, kheb hier ook een serieus probleem.

Kheb vandaag eindelijk een collega kunnen overtuigen om een 360 te kopen.

Wij dus samen naar de winkel om een Saints Row bundel, 2 spellen, battery pack en een wireless gaming adapter van MS, want ja, ik heb er ook een en bij mij was die op 10 seconden geïnstalleerd...

Bij hem thuis gekomen direct alles aan het installeren tot we bij de wireless adapter aankwamen...3 uur aan een stuk heb ik alles geprobeerd om die adapter toch maar te doen werken, maar tevergeefs, bij de 2e test zegt hij telkens al dat het mislukt...

De Xbox detecteert dus het netwerk en ik kan de WEPkey ingeven, maar daar stopt het, telkens weer geen verbinding... Kben dan alles manueel gaan instellen enz, maar ook dat hielp niet...

Hij heeft Telenet (België) en een D-Link Access Point: DWL-2000AP+ en dus ook de officiële draadloze adapter van Microsoft.

Is er iemand die mij stap per stap kan uitleggen hoe ik verbinding kan maken?

11. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    waar gaat hij fout (als deze op automatisch staat) .. heb je het ook tijdelijk zonder beveiliging geprobeerd? (daarna beveiligingen weer configureren). Heb je naast de WEP beveiliging nog andere beveiligingen draaien (zoals mac filtering) ?Kortom ik heb meer info nodig

12. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb eigenlijk alles geprobeerd, maar niets helpt...

Kheb ondertussen nog wat gezocht op internet en heb nog een aantal anderen gevonden met exact hetzelfde probleem...

het lijkt er dus op dat het met dat accespoint (het is dus geen router) onmogelijk zal zijn wireless te gamen.

Nu heb ik beloofd dat ik op zoek zal gaan naar een ander accesspoint dat wel de Xbox Wireless gaming adapter ondersteunt.
    Iemand een idee?

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Klopt een accespoint werkt niet... je moet een router gebruiken!

14. Heideroos

Heideroos Drossie

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ken jij een goedkope, maar zeer degelijke wireless router voor kabelinternet die xbox wireless ondersteunt?

15. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Hey Fardo, marketplace wil niet echt lukken, vaak fouten enz. en hij wil sommige demo's niet downloaden.

Kan ik op de 360 nog mijn packages testen. Of is er een andere manier waarop ik kan zien of mijn internet wat in mijn 360 komt een beetje fatsoenlijk is.

Alvast bedankt.

OOOOOOOOhhh klotezooi.... ik zag bij de network settings dat hij soms aangaf dat mijn NAT strict was. Ik ga dus naar mijn routerinstel pagina 192.168.2.1 en wou mij NAT een keer uitschakelen en weer inschakelen.

Terwijl ik hem uitschakelde kreeg ik een popup met waarschijnlijk de mededeling dat ik een nieuw adres kreeg waarin ik bij mijn router instelling kom. Nu kom ik er namelijk niet meer in met het vorige adres. Iemand advies? Hoe kom ik weer bij mijn routerinstellingen zodat ik mijn NAT weer aan kan zetten en alles weer een beetje normaal wordt?

Mijn internet werkt nu nog steeds sinds ik de NAT functie heb disabled. De grote vraag is dus hoe ik nu bij mijn router instelling kom. Helaas niet meer via 192.168.2.1 Ik heb al 2 uur zitten googlen maar ik kom er maar niet uit.

UPdate:

Net de helpdesk aan de lijn gehad. Van die gasten wordt je ook niks wijzer. Volgens hun hem ik mijn router adhoc gezet. vVandaar dat ik niet meer op mijn instellingen kom. Dat zou ik moeten kunnen verhelpen met een router reset maar dat heb ik al 20 keer gedaan. Volgens mij is mijn reset knop gewoon naar de malemoeren. Iemand nog enig advies hoe ik bij mijn router instellingen kom? Of hoe ik hem op een andere manier kan resetten.

Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  16. rafael55

rafael55 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    xbox360 draadloos aansluiten op de experiabox via de xbox adapter

hallo
    ik zit echt met me handen in het haar
    ik hab dus sins kort internet+bellen van planet
    alls werkt prima
    maar me xbox360 met orginelen adapther ziet het netwerk niet
    als ik zelf het netwerk invoer via ssid en dan de wap werkthet ook niet
    ik heb de poorten al geforwarde en de ssid broatcasting staat ook aan
    maar hij blijft het niet vinden
    zo please help me
    ik weet het gewoon niet meer
    =( :'-(

17. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  18. junneh

junneh Beat me punk...

Leuk Bevonden:
    0
    Heb sinds kort n nieuwe router wegens overstap, en heb even n vraagje... heb op portforwarding de Live poorten opgezocht.... en hij geeft nog nat Moderate aan.... nu zag ik bij Fardos faq dat er n stuk meer poorten open moeten, maar hiermee geeft mn 360 nog steeds NAT moderate aan.. is niet zon heel groot probleem, maar hebbem liever op open :)

19. Renegades NL

Leuk Bevonden:
    2
    Beste..........(fardo :) )

Ik heb nu eindelijk mijn router terug en mijn xbox weer aangesloten op mijn bridge. Het val me op dat hij nu weer aangeeft dat mijn NAT open is. Dit is natuurlijk goed maar volgens mij wisselt nogal een af tussen op en moderate/ strict.

Enig idee hoe dit komt en hoe ik dit kan oplossen. Kan het openzetten van poorten kwaad als je NAT open is?

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  20. Max_Payne

Max_Payne Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ey mensen,

ik heb hetzelfde probleem als heideroos, wat is de goedkoopste manier om alles te laten werken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina