Xbazar/XBW overdreven streng?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Ness__, 5 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ness__

Ness__ Guest

Heb ik ooit gezegd dat dat niet zo is dan?
    Er kan alleen misbruik van gemaakt worden, dus is het niet 100% eerlijk!
    Meer zeg ik niet hoor!!
    We zijn het gewoon met elkaar eens hoor;

- ik ben het met jou eens dat het een goed iets is als mensen de eigen advertentie weer onder de aandacht kunnen brengen door een kickje

- jij bent het met mij eens dat er inderdaad misbruik van gemaakt kan worden

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Geen enkel systeem is 100% eerlijk of veilig. Wij letten in iedergeval op misbruik.

3. Ness__

Ness__ Guest

Daar is toch ook niks mis mee? :p
    Ik vroeg me alleen af of het beter kon, helaas is dat nu dus niet mogelijk!
    Ik ben, net zo goed als jullie, een member van XBW die ervoor wil zorgen dat het allemaal zo goed mogelijk draait. Vandaar deze thread.

4. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Hier voel ik mij genoodzaakt op te reageren. De reden waarom ik je thread gesloten heb is omdat er meerdere keren binnen 24 uur gekickt werd. Bovendien was je al lange tijd geregistreerd op XBW. Vanuit mijn gezichtspunt heb ik beredeneerd dat je al lange tijd lid was en dus op de hoogte was van de regels. Wellicht dat ik iets te snel daarop gereageerd heb, maar ik kon ook niet weten dat je nog nooit iets verhandeld had. Als je even een PM had gestuurd met daarin een korte uitleg, hadden we er wel uit kunnen komen. Daarnaast kan ik dit voor de toekomst wellicht gebruiken als extra punt van aandacht. Op- of aanmerkingen zijn altijd welkom, we kijken er altijd naar.

5. Ness__

Ness__ Guest

1 opmerking hierover, toen ik Mr. E een bericht stuurde voor verdere uitleg van mijn waarschuwing, kreeg ik geen reactie.

Wat vinden jullie dan eigenlijk van zo'n SPAM-bericht van 15 seconde waarin de belangrijkste regels even worden aangegeven? Of is dat technisch gezien ook niet mogelijk?

6. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Over dat eerste: daarvoor moet je bij mr. E zijn, daar weet ik niet alles van.

Wat dat tweede betreft: het idee is aardig, ik weet niet of het technisch haalbaar is of niet. Waar ik eerder bang voor ben is dat mensen het juist automatisch wegklikken voordat ze het überhaupt gelezen hebben, omdat ze het als een vorm van spam zien. We hebben bovenaan de threads wel de regels neergezet. Op dit moment is dit het beste wat we kunnen doen, wellicht in de toekomst meer. Maar dat zou nagekeken moeten worden, daar kan ik geen uitspraken verder over doen. Ik kan moeilijk zeggen dat het kan, terwijl het uiteindelijk toch niet kan ;)

7. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    euh wat bedoel je? welk bericht? er staat toch ook een startpost? Ik snap het even niet :confused:

8. Cygnum

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat hij bedoelt dat als je de Xbazar opent, er een pop-up met daarin de regels komt.

9. Ness__

Ness__ Guest

Bijvoorbeeld op Ultimate-Guitar:
    Wanneer ik een tab wil downloaden, krijg ik voordat ik het kan downloaden een schermpje in beeld waar op staat: Ultimate-Guitar is sponsored by blabla.
    Dan moet ik ff een paar seconde wachten, voordat ik de tab kan downloaden.

Als iemand die een verkoopthread maakt, nou ook zo'n berichtje in beeld krijgt waar de belangrijkste regels op staan dan scheelt dat jullie weer controleer en 'straf'-tijd. Of is dit niet mogelijk?

Laatst bewerkt door een moderator: 6 okt 2006
  10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Dat is mogelijk, maar behoorlijk irritant en overbodig want de meeste members houden zich aan de regels. Tevens krijgt men als men lid wordt de regels te lezen. Ik verwacht van onze leden dat ze een eigen verantwoordelijkheid. De members die zich niet gedragen spreken we aan op hun gedrag. Als ze zich blijven misdragen geven we ze een waarschuwing, daarna stafpunten, vervolgens een ban ... als iemand dan nog niet wilt leren een perma ban. Tevens kunnen we mensen de toegang ontzeggen tot bepaalde fora gedeelte ...

Maar zoals ik al zei: "Ik vetrouw onze members"en ik zie daarom geen noodzaak om het beleid aan te passen

11. Ness__

Ness__ Guest

Ik vraag me alleen af hoeveel mensen die regels echt gelezen hebben.. :x :+

12. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ja, maar is dat dan niet hetzelfde bij een pop-up venster?

13. Ness__

Ness__ Guest

Als iemand de regels sowieso niet wil lezen, dan zal dat niet gebeuren.
    Maar toen ik op dit forum kwam heb ik de regels niet gelezen omdat ik er niet echt bij stilstond dat er zulke regels waren. Voor mij had zo'n pop-up wel gescheeld. Aan de andere kant is het inderdaad behoorlijk irritant.

14. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Een pop up venster is ook geen garantie dat de regels gelezen worden. Het heeft wel de potentie om uiterst irritant te worden. Natuurlijk is het het beste als alle members voordat ze ook nog maar één post neer zetten de regels even doorlezen. Het mag duidelijk zijn dat dat niet altijd gebeurt en wanneer iemand dan iets doet wat niet volgens de regels is dan wordt ie er door ons op gewezen waarbij we vaak, wanneer het duidelijk om een nieuweling gaat nog even wijzen en een link geven naar het beleid/regels. En er zijn natuurlijk ook omgangs regels die duidelijk moeten zijn al is het beleid niet gelezen, zoals schelden.

15. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    waar maak je je druk over. Over dat j eeen waarschuwing hebt gekregen? of dat je topic niet continue bovenaanstaat?
    Ik kan uit ervaring vertellen dat het helemaal niet uitmaakt of een topic bovenaan staat of op pagina twee. Op elke plek heb ik wel eens een deal kunnen maken. Iemand die een game zoekt, ZOEKT een game en opent niet blind de eerste drie topics.
    In het prille begin van mijn carriere op het forum is ook eens een topic van mij dichtgegaan omdat ik te snel had gekikt, mijn reactie: PB naar de mod met sorry wist ik niet, mag ik een nieuwe topic aanmaken? Antwoord..ja met een link naar de regels. Nooit meer problemen gehad. Maar jij moet er een discussie van maken? Beetje sneu.
    De mods zijn echt niet overdreven streng hier, en de regels voor Xbazar zijn duidelijk, simpel en doeltreffend.
    En zoals ze zeggen, de mensen van het forum staan open voor suggesties, maar zij bepalen het beleid en als je het er niet mee eens bent ga je naar marktplaats of ebay, daar weet je zeker dat de kans dat je genaait wordt erg hoog is...
    En ga alsjeblieft geen pop-ups plaatsen. Als je op een forum komt moet je jezelf maar aanwennen dat je de regels moet lezen en kennen...

16. Ness__

Ness__ Guest

Ik geef punten aan die verbeterd kunnen worden, reageer eens niet zo triest..

17. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Mag ik hier nog even op antwoorden?

Zie deze thread http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?p=1971220

En dan de allerlaatste post, waarin ik zeg dat er al een ander topic voor was, en ik krijg er strafpunten voor!

Dat vind ik behoorlijk te streng ja, beetje snel op de teentjes getrapt hiero.

/Mod Ik heb je toen uitgelegd dat die strafpunten voor de verkeerde post waren! Het gaat om je houding in je eerste reactie en dat deed je toen wel vaker.

18. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Geen reactie? Pardon? Ik PM altijd terug, zij het af en toe met vertraging. Buitenom XBW studeer ik aan de universiteit, roei ik, tennis ik en heb ik ook een sociaal leven. Sorry dat ik niet iedere seconde van de dag op het forum zit, uwe hoogheid, maar af en toe heb ik ook andere dingen te doen.

/edit: Wessiej, strafpunten zijn gebaseerd op gedrag. Niet uitsluitend momentopnames. Bovendien klinkt "Begrijp je het niet ofzo, de vorige is gesloten omdat er al een andere is, kneus " ook niet echt vriendelijk of respectvol.

19. Ness__

Ness__ Guest

Hmm, de 2e keer dat ik het bericht stuurde had ik binnen 1 minuut antwoord, toeval?
    Laat dat hoogheid maar achterweg, Ness__ is voldoende.

20. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Dat was ook verkeerd gesproken, want hij (en een ander met dezelfde naam alleen geen streepje) had al 2x hetzelfde topic geopend.

En alsnog, daar krijg ik niks voor, ik zie zelf ook een ''rode kaart'' bij die laatste post staan, en ik kreeg hem ook voor ''wannabe-mod gedrag'', kom op zeg, mag je dan even niet informeren waar het oude topic staat, want stel je voor dat je iemand helpt!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina