FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door mars15, 26 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basovich

basovich Guest

dit vind ik gewoon zo nep aan fifa dan.

hier kreeg ik dus een rode kaar voor!!

sorry voor die strepen maar kunnen niet weg :confused:..

2. Black Bullet

Black Bullet Registered Joezer

Leuk Bevonden:
    0
    Eerste overtreding die ik maakte met de demo werd ook gelijk gestraft met een rode kaart. :{

3. mark8925

mark8925 Guest

owja wat k ook vond, wat zien die spelers er ontiegelijk nep uit.. net een paar plastic alienpoppen

4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Heb gisterenavond iets van 6-7 potjes gespeeld in de demo. En hoewel het spel wel weer beter is, mis ik nogsteeds die finesse en totale controle die je in PES hebt.

Het ziet er ook best goed uit, maar blaast me ook weer niet van mijn stoel. Zeker niet wat betreft de animaties. Nee, mijn hoop en vertrouwen is nogsteeds op PES 6 gevestigd. Dus ook mij zul je vooral bij PES 6 online zien.

Misschien dat de complete versie van Fifa 07 me nog wel aangenaam weet te verrassen trouwens. Het is alles behalve een slecht spel. Sterker nog, als totaalproduct wordt het steeds beter. Maar het spelletje zelf, blijft voor mij in PES voorlopig toch echt nog ongeévenaard.

5. mars15

mars15 Guest

is toch gewoon een sliding van achter = ook rood

6. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    ligt aan de situatie en daarnaast is de reactie van de speler zo nep, hij valt niet eens :confused:

7. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb de demo ook wat uurtjes gespeeld en heb ook één en ander met de instellingen lopen kloten. Zo heb ik gespeeld met manual passing aan, op de helft en uit. Manual Passing uit werkte het beste, maar toch voelde ik niet echt dat ik een balletje aan het trappen was.

animaties

De bewegingen van de spelers vind ik soms een beetje schokkerig, de animaties vind ik niet altijd vloeiend. Op sommige momenten daarentegen weer wel. De keepers bijvoorbeeld hebben mooie animaties.

de lat

De eerste twee wedstrijden (alles world-class niveau) die ik speelde viel het mij weer op hoe slecht de A.I. is. Ze spelen amper over, draaien wat, kappen wat, lopen weer terug, vervolgens weer rechtdoor en op een gegeven moment geven ze dan maar een pass opzij en dan begint het opnieuw (tjah, totdat ze schieten). De eerste twee wedstrijden viel het mij ook op dat er iets van 7 keer op de lat werd geschoten door mijn tegenstander. Elk afstandschot ging tegen de lat.

vanuit elke hoek scoren

Ook heb ik getest wat er gebeurd als je van bepaalde hoeken schiet. Daar kon ik nog niet veel uit ontdekken nog, behalve als je zo ongeveer schuinlinks voor de paal staat, dan gaat hij er meestal in (het, schiet van die hoek en je scoort FIFA-probleem). Dat is dus ook minder geworden, al heb ik het nog maar een potje of 10 gespeeld.

vrijheid van het spelletje enneee denken de spelers echt?

Ik heb nog steeds geen totale vrijheid, snel kaatsen werkt voor me gevoel langzaam. Ik kan niet echt snel driehoekjes maken, omdat mijn voorhoede spelers bijvoorbeeld ook echt voor blijven staan. Ze komen niet terug om de bal op te halen, te kaatsen en weer naar voren te sprinten (next-gen A.I?). Ook snap ik nog steeds niet (Cyrax geeft dit ook al aan) wat de spelers denken als ze op het veld staan. Ze lopen maar wat... Misschien vragen ze zich continu af hoe ze het beste in hun eentje naar het doel kunnen rennen. Zou de A.I. geprogrammeerd zijn door Arjen Robben?

geluid

Het geluid daarentegen is wel weer erg goed, al missen we een hoop in deze versie. De ene keer schiet ik net naast en dan hoor ik echt OEEEEHH en daarna gejuich en geklap. De andere keer hoor ik eigenlijk niets. Wel leuk is dat als je tegenstander scoort (slechts 3 keer gebeurd toen ik tegen Barca en Lyon speelde) dat je het publiek hoort fluiten en het gejuich echt minimaal is.

graphics

Over de graphics. Ik vind de graphics ZWAAR ZWAAR tegenvallen. Ik had er echt veel meer van verwacht. Als je het speelt ziet het er scherp uit, alleen mis ik veel detail. Al het detail is op de spelers gericht. Het veld vind ik er een beetje uitzien als een biljartlaken (rare kleur groen). De kleuren zijn grauw (het leeft niet). De cutscenes zijn niet met dezelfde ingame engine gemaakt, naja, ze hebben effecten toegevoegd waardoor ik het er niet echt mooi uit vind zien. Je ziet de spelers, het gras en verder een wazig stadion op de achtergrond. Ik zie geen stewards, fotografen, etc. Ook is het nog steeds jammer dat je scoort en vervolgens weer zo'n cutscene ziet van een "celebration", waarbij je speler opeens op een totaal andere plaats staat. Dit voegt niets toe aan het spel en is verre van realistisch...

Ook bij het nemen van een corner mis ik gewoon detail die je bij PES bijvoorbeeld wel hebt (lijnrechter (in de nieuwe versie), fotografen, stewards, vlaggetjes in het publiek, spandoeken). Ik vind het dus een beetje kaal allemaal, wel scherp, maar kaal. Ik hoop dat dit door de demo komt en dat dit in het volledige spel wel aanwezig zal zijn.

De netanimaties vallen mij trouwens ook ERG tegen.. Als de bal stil in de hoek ligt, dan zie je het net zo'n krampachtige beweging blijven maken. Daar hadden ze ook meer tijd in kunnen steken lijkt mij.

gameplay

Gameplay technisch is het spel wel beter dan zijn voorgangers en opzich vond ik het ook wel OKE om te spelen. Al denk ik niet dat ik het ooit tegen de "CPU" zou doen, want dat is veel te makkelijk en ze maken nauwelijks tot geen mooie combinaties en aanvallen (iets dat bij PES wel gebeurd).

physics
    Verder zijn de ballphysics nog steeds matig. De wijze waarop de bal door de lucht zweeft, neerkomt, van richting veranderd met effect... Dat mis ik allemaal nog steeds, maar ook dat is iets wat Fifa nog nooit lekker voor elkaar heeft gekregen.

besturing
    De besturing is verder een beetje traag, niet direct (zoals ik eerder al zei bij het passen). Je kunt niet snel inspelen, kaatsen en vervolgens de bal diep spelen, want de speler lijkt af en toe niet direct te willen (kunnen) reageren.

Dit spel komt meer tot zijn recht als je het met zijn tweeen speelt. Dit heb ik nog niet kunnen doen, dus dat moet ik nog even afwachten. Tegen de CPU spelen is gewoon saai...

Je denkt misschien dat ik kritisch ben, maar voor een spel dat wordt aangekondigd als een nieuwe revolutie in next-gen gaming vind ik dit zwaar onder de maat. Vooral de A.I. zeg.... Wat ik al zei, alsof Arjen Robben snel het boek A.I. voor dummies heeft gelezen en geprogrammeerd heeft wat hij zou doen met de bal....

Fifa 07 gaat PES6 zeker niet van de troon zetten. Bij lange na niet. Daarvoor is PES gewoon te ver geevolueerd. Misschien een tip voor EA om minder grafische vormgevers in te huren, maar eens experts op het gebied van A.I. en geen Arjen Robben. Voetbal is namelijk een strategisch spelletje...

Pluspunten

+ presentatie
    + geluid

Minpunten

- gebrek aan detail (waar zijn nou die next-gen graphics die ze aankondigden)?
    - slechte A.I. (waardoor het spel (misschien) alleen tot zijn recht komt als je één tegen éen speelt tegen een vriend/vriendin.
    - gebrekkige bal en spelersphysics
    - nog geen gevoel van vrijheid en diepgang

Graphics : 7.5
    Gameplay : 6
    Geluid : 9
    Overall : 7.5

Conclusie

EA Sports heeft weer eens laten zien dat mooie woorden geen goede gameplay betekent. Het spel is zeker beter dan Fifa 07 op de current-gen consoles, maar ik had veel meer verwacht van de Next-Gen titel. Dat hadden ze ons immers beloofd (as usual). De screenshots die ze overal geplaatst hebben kwamen regelrecht uit de cutscenes en niet uit de daadwerkelijke game-engine. FIFA is marketing... Dat blijkt maar weer.

Dit spel komt dus zeker niet in mijn dvd-lade. Dat wordt vrijwel zeker PES6. Misschien is dit spel leuk voor erbij, maar de 60 euro is het m.i. zeker niet waard.

Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  8. MoBiLe SuiT

MoBiLe SuiT Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je moet eerst wennen aan het spel want het speelt totaal anders dan pes of fifa 07(Currentgen)

en wat me opvalt is dat het spel afgekraakt wordt door alleen pes fan's om zo andere op gedachten brengen om pes te kopen
    de ene zegt het spel speelt te traag het ander zegt het gaat te snel, wat is het nou?

fifa 07(current gen) kreeg hoge cijfers en vele zeggen dat het lekker realistisch speelt
    maar de fanatieke pes aanhangers zeggen weer dat het een kut spel is en te makelijk is

ik heb de demo heel vaak gespeelt nu en begint het steeds leuker te vinden
    omdat ik het controle een beetje aan het snappen ben en dat ik nieuwe dingen zie(prachtige redingen, een pass die net te kort is enzo)

dit spel kan je realistisch noemen.
    elke stap heeft een gevolgen.
    als een speler omdraait zie je hem met ze voeten die draai maken erg mooi.
    de bal plakt niet meer op de speler de bal is nu de bal(wat ie hoort ze zijn)

en ik ben geen fifa fan
    want ik heb pes boven aan mijn verlanglijst maar dit spel koop ik er zeker bij

9. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6

dit is nou al door 4 verschillende mensen gepost maar in een arcade spel heeft ook elke stap gevolgen is nogal logisch in een computer spel.....

10. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Nee,

Het is lekker makkelijk om te zeggen dat de PES boys alleen het spel afkraken. Dat is ook het enige dag als tegenargument wordt gebruikt. De minpunten die veelal opgenoemd worden moeten jullie ontkrachten met argumenten, niet met standaard zinnen.

Al die verhalen van Fifa-fans vooraf over een revolutie en een nieuwe engine. Als dit is wat jullie hadden verwacht ben ik blij voor jullie. Ik vind er geen reet aan. Realistisch? Mijn reet, er is niets realisitisch aan. En ik hoop echt voor jullie dat in de final versie wel gewoon moves zitten. EA heeft er een handje van om dat niet doen. Dat was in NBA Live 2006 ook zo in de 360 versie, gewoon driekwart van de moves die in de current gen zitten zaten niet in de 360 versie.

En de bal jongens. Dat voelt niet als een bal hoor, hij beweegt los, maar je kunt het ook overdrijven en dat doet EA.

En op de vraag of het spel te snel gaat of te langzaam: De speelsnelheid is niet realistisch en gaat te traag. Je kan amper een lekkere strakke pass geven. Zet maar eens een 1-2tje op, mijn hemel. Dat gaat zo traag dat het hele idee van een 1-2tje alweer weg is. Ik kan rustig koffie pakken voor ik de bal terug krijg. Snelle passing waar nodig kan niet in deze game, waardoor de pace van het spel traag is en blijft. PES6 heeft langzamere gameplay, maar de passing is gewoon dermate hoog dat het spel gewoon verreweg realistischer is. Je kunt niet goed versnellen in Fifa 2007, het spel voelt en is statisch. Eindelijk, dat is het goede woord voor Fifa 2007; STATISCH als de hel.

Laatst bewerkt: 7 okt 2006
  11. EgYoWns

EgYoWns 7

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het gevoel als ik speel dat de spelers ellastisch zijn.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Valt het trouwens ook niemand echt op dat als je een voorzet van de flanken geeft dat de bal zo ontzettend veel snelheid verliest en vaak onnodig (en ongewild) hoog inkomt? Ik heb het de hele tijd op allerlei manieren geprobeerd, maar een mooie halflage snelle voorzet is er niet bij. De balsnelheid is uberhaubt gewoon dramatisch.

13. junneh

junneh Beat me punk...

Leuk Bevonden:
    0
    jup, bij pes val ik niet anders aan dan emt early crosses ( is ook de enige manier die me een beetje lukt ) maar bij dit sprint je zo 2 verdedigers voorbij.. wil je n voorzet geven.. krijg zon flauw Super hoog knuppelballetje

14. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Altijd dat gezeur weer dat we PES-Fanboys zijn... Ik speel dit spel en geef mijn mening over het spel. En die is echt niet puur om Fifa 07 af te kraken.

Het is gewoon niet dynamisch, je tegenstander zou nooit eens een bal de andere kant van de helft op passen. Nooit diep, geen steekpass, ik heb niets gezien van dat.

Alleen maar rennen met de bal (zoals ik al zei "het is net of Arjen Robben de A.I. heeft geprogrammeerd") en dan op het laatste moment naar de flank passen en dan een voorzet geven. Wat mij opviel is dat als ik een lange bal naar voren geef (via de flank), dat mijn mannetje de bal altijd heeft. De A.I. van de "CPU" kopt de bal niet weg. Dat soort dingen moet je bij PES bijv. niet proberen, want of de tegenstander kopt de bal uit als ie onderdruk staat, of ze koppen hem terug naar een medespeler, of ze laten hem lopen en proberen het duel te winnen. Veel realistischer dus.

Maargoed, ik heb Fifa07 nog niet tegen een vriend/vriendin gespeeld, dus misschien speelt het dan veel leuker (kan ik nog niet over oordelen).

Ik kan met Fifa 07 gewoon niet lekker tikken. Het is vaak hetzelfde. Ik heb inmiddels iets van 16 potjes gespeeld en nog voelt het niet lekker aan. Dat vind ik gewoon jammer en daarom krijgt het ook een 7.5 gemiddeld (mede vanwege het geluid, want dat is 10x beter dan PES).

Ik mag gewoon veel meer verwachten van een spel dat echt Next-Gen wordt genoemd door EA. PES wordt niet Next-Gen genoemd en dat spel heeft toch echt meer details in de screenshots die ik zie, betere A.I, betere gameplay en noem maar op. Zelfs PES5 was v.w.b. gameplay al 5 jaar verder dan deze Fifa 07.

Nogmaals, alleen v.w.b. presentatie en textures wint Fifa 07 het op het gemak van PES6. Al denk ik dat als we straks Fifa 07 en PES6 naast elkaar zetten tijdens het spelen op dezelfde HD televsie, dat PES6 er dan stukken gedetailleerder uitziet tijdens het spelen (gewoon de omgeving, de looprichtingen van de spelers, de dynamiek, etc.).

PES6 wordt nog geen Next-Gen genoemd, maar is nog steeds meer Next-Gen dan Fifa...... Het is toch triest dat EA alleen screenshots heeft vrijgegeven van de cutscenes en niet van het veld en de spelers tijdens de echte gameplay? Het gebruik van Cutscenes is btw nep, want spelers zouden toch echt denken? Dan kunnen ze toch zelf wel beslissen hoe ze lopen als ze scoren en hoe ze daarop reageren? Complete bullshit al die marketing-lulpraat van Fifa.

Maargoed, het gros van de gamers blijft erin trappen.... Wordt wakker!

Maargoed, dat zullen sommigen pas toekennen als ze het naast elkaar zien straks. Ik ga de test graag aan.

15. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    ik moet zeggen deze demo valt me niet tegen.

leuke gameplay en en mooie graphics .

het gaat eindelijk vooruit met de Fifa reeks .

maar toch koop ik deze game niet PES is al gepreorderd :)

16. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Mijn mening al gegeven in het PES vs. Fifa topic...

@ X-Junk

Ik stoor mij nog altijd aan de gameplay...
    Het loopt niet lekker, zoals het selecteren van mannetjes en schieten op goal...

Kijk voor mijn volledige mening maar even in het topic!

17. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Het loopt idd niet lekker. Echt heel erg balen als fifa-fan. Ik had er toch(en iedereen)veel meer van verwacht. Dat PES beter word, lijkt me duidelijk. Tenzij ze het daar ook verkl*ten8) Graphics zijn ook helemaal niet mooi. Die cutscenes zien er echt niet uit met die rare effecten.

p.s. van wie zijn die zachte stemmen aan het begin en als er gescoord word:confused:

18. IceDwight

IceDwight Registererered User

Leuk Bevonden:
    0
    hmm vaag ik heb eigelijk helemaal geen moeite mee met mannetjes selecteren en heb al helemaal geen moeite met schieten op het doel..

ik vind deze demo gewoon top. jammer dat er aantal dingetjes zijn weggehaald maar ik zal hem hoe dan ook halen

19. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    WTF!! , ik weet niet of dit eerder gepost is , maar het leek net of ik in de demo hoorde:eek:hh lief klein konijtnje!!,, oh lief klein konijnetje!

20. mars15

mars15 Guest

hoeveel :b: heb je op ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina