Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    das gewoon AUX, dat kan wel..maar das geen dts geluid en dat wil ik wel graag hebben.

    Ik ga v.d. week wel ff een ander optisch kabeltje halen, ze zijn toch niet meer zo duur. En dan ff kijken of het werkt..misschien is hij wel beschadigd ofzo..het werkt uiteindelijk op basis van licht ofzo..misschien dat zo'n lensje kapot is..
     
  2. dannynima

    dannynima Guest

    ow da wisk ook niet heb uhm ook zo aangesloten :mad: , welke kabel moetk dan halen?Heb bijna een 32LC25R en heb nu een Samsung HT-Q20 cinema set.Dus wie weet welke kabel ik nodig heb voor beter geluid.

    alvast bedankt
     
  3. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb laatst een paar kabeltjes besteld en binnengekregen. Het gaat om het volgende (allemaal oehlbach):

    NF11 stereo interlink
    NF-1-y splitter voor subwoofer (5m)
    Splitter voor gebruik tussen subwoofer en bass-shakers
    16 resonantiedempers

    Ik heb het allemaal aangesloten en de dempers staan onder de speakers.
    Het verschil is echt enorm! Met name de bassen zijn er erg op vooruitgegaan. Het lijkt gewoon alsof er een andere subwoofer dan voorheen aan het spelen is. Veel meer detail, veel strakker, veel gecontroleerder. Een geweldige verbetering. Ik ben benieuwd hoe het klinkt als de kabels helemaal zijn ingespeeld*) .
    Ook de resonantie-dempers zijn een hele verbetering (nouja, eigenlijk stond er hiervoor helemaal niets onder m'n speakers:).

    Foto's komen binnenkort.
     
  4. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier ook goed nieuws. Ik heb zojuist 2fast2furious gekeken met mn nieuwe sub...:eek::eek::eek::eek::eek::eek:

    Die sub gaat echt te ver jonge! Ik VOEL die wagens gewoon langs rijden...en dan al die hiphop songs als soundtrack, damn, wat een bass...

    Toen de film was afgelopen zag ik dat mijn sub wel een stukje over zijn tegel was weggelopen :9 Wat een power in die kleine kubus zeg...holy shizzle, wat ben ik blij met dat ding :D
     
  5. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Vond de rest van de buurt het net zo vet als jij:D?

    Tot hoever loopt die sub eigenlijk door?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Beter geluid dan Stereo kan je helaas niet uit deze HCS halen.
    Aan de Component (Xbox360) heb je meer dan genoeg.

    De Component stekkers stop je achterin de LG en de Stereo (Rood en Wit) stop je in de Aux-in van de Samsung.
    Met Dolby Por Logic II kanje het geluid nog iets verbeteren maar het wordt nooit zo mooi als DD5.1 of DTS.
     
  7. dannynima

    dannynima Guest

    thanks, nuttige info :) , dus zijn de rode en de witte aansluiting een onderdeel van de componentkabel?
     
  8. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Jep, de middelste uiteraard :)

    [​IMG]
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    @mike: Ik zou misschien ook een netfilter willen maken, maar heb geen idee hoe dat moet. Dus hier komen mijn vragen:):

    Hoeveel kost alles bij elkaar?
    Zou je willen beschrijven hoe zoiets in elkaar zit (/moet zitten)?
    Gebruik je zo'n filter voor één apparaat, of sluit je die gewoon aan op de stekkerdoor?

    Edit: ik heb hier net al info gevonden: http://platenspeler.com/diy/cabling/nl_2netfilter_1.html

    Edit2: Hoe sluit je zo'n netfilter trouwens aan? Ik zie altijd 2 normale stopcontacten, en 1 ander soort 'stopcontact (ben de naam even kwijt)' op zo'n netfilter zitten. Waar zijn die precies voor?
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    @JKI...volgensmij loopt hij tot 32Hz...best laag voor een 8 inchertje van minder dan 30x30x30 :)

    Wat betreft de netfilter. Maak gewoon even een lijstje van de spulletje die je wil hebben op Conrad.nl. Ik heb geen idee hoeveel filters je wilt gaan gebruiken en hoeveel uitgangen je wilt hebben. Dat voorbeeld van platenspeler is een beetje overdreven met voor elk stopcontact 1 filter. Tenzij je apparaten hebt die echt 4A belasten, maar dat denk ik niet. Ik heb gewoon op elke filter twee aansluitingen gemaakt. De stopcontacten heb ik gewoon bij Gamma gehaald.

    De male Europa stekker (:)) die aan de ene kant zit van de filter is gewoon de ingang van de filters, en de normale stopcontacten zijn gewoon de uitgangen waarop je de apparaten aansluit.

    Verder is het maken en bedraden van zo'n ding echt best wel lastig, dus je moet wel een beetje systematisch te werk gaan. En oplossing bedenken voor bevestigingen ed. Een beetje kennis van electro is ook wel handig, maar jij hebt ook wel gecasemod toch? ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    In de winkel (Conrad) heb ik een keer een zelfbouwpakket zien liggen.
    Conrad geeft je altijd 2 opties ( Voorgebouwd of Zelfbouw ).

    Alleen kan ik de Zelfbouwpakketten op de site niet terug vinden.

    Helaas is de winkel gesloten en zag vorige week dat op de overgebleven kantoren niet een bord stond met Tekoop.
     
  12. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
  13. Wallie

    Wallie Hardware Freak

    Berichten:
    448
    Leuk Bevonden:
    0
    Zou zo'n filter ook bestand zijn tegen Blikseminslag ?? Mijn stoppenkast is in ieder geval "te traag" Zat te denken om een aparte automatische zekering te gebruiken, zodat ik mijn apparaatjes handmatig kan uitzetten. Gelukkig heb ik hiervoor bij een scheepselektro gewerkt, waar ik de nodige korting en advies kan krijgen :)

    Trouwens als je HBO elektrotechniek gaat studeren zal je dit dan ook behandelen? Ik ben daar best benieuwd naar...
     
  14. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er verlies van het Dolby Geluid (5.1) op het volgende:

    - De optical Output van de Xbox360 verbinden met een convertorkastje naar Digitale Coax en deze coax gaat dan in me versterker.

    Ben ik het Dolby kwijt (stereo dan dus)? Of is er geen enkel probleem?

    Thx voor de hulp ;):b:
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als er verlies zou zijn dan moet je het zeker kunnen horen.
    Wanneer een aantal bitjes niet goed overkomen dan is dit meteen hoorbaar.

    Er zou verlies in snelheid kunnen onstaan.
    Het geluid zal dan niet meer het het beeld synschroon lopen.
    In de meeste gevallen hebben we het dan over een paar ms.

    Een converter zal onder problemen een optische- naar Coax-signaal moeten kunnen omzetten.
    Zonder verlies van Dolby5.1 , DTS of het normale Stereosignaal.
     
  16. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    TOP! enig idee waar ik zo een kabeltje/convertor kan vinden?
     
  17. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, die zelfbouwpakketjes van de Conrad hebben nog geen behuizing en aansluitingen oid. Dat moet je allemaal zelf erbij maken. Maar ik heb dus idd twee zelfbouw ontstoringsfilters van de conrad gebruikt in mijn filter:

    [​IMG]

    Ik weet dat er verschillende zekeringen zijn is verschillende snelheidsklassen. Maarja er zal altijd toch een microseconde zijn dat er stroom door je apparaatje loopt. Ik denk dat een goede aarding het de beste remidie is tegen blikseminslag.

    Ik heb in mijn filter ook twee snelle 4A zekeringen ingebouwd, en alles geaard. Gelukkig heb ik nog geen blikseminslag meegemaakt :)
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    www.conrad.nl
    Zoek even op toslink.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Absoluut. Ik draai zelf sinds de release van deze set.
    er komt, voor het geld, een prachtig geluid uit.

    Uiteraard niet te vergelijken met de losse compo sets die sommige mensen hebben staan.
    Maar dan praat je ook al snel over een kleine 400 euri meer. :)
     
  20. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    &mike: heb je nog foto's van het filter? De foto's die je eerst had gepost doen het nl. niet meer:).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina