wtf, strafpunten?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dioga, 8 okt 2006.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    lol, volgens het beleid is het terecht. :D
    Wil alleen niet zeggen dat het beleid terecht is.
    Eh..?

2. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    ben ik dan de enigste die nog 'schoon' is, qua punten:eek:

weet er verder weinig van maar aan de ervaringen van andere members te zien worden er soms wel erg snel punten uigedeeld:eek:

3. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
  4. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Ik zie het meer als een soort noodsprong van de crew? XBW is blijkbaar een beetje uit de voegen gegroeid? Toen ik me hier ooit registreerde ergens in 2003 was het allemaal nog redelijk overzichtelijk...

Ik lees dat moderators nu al soms door de bomen het bos niet zien, het is teveel om bij te houden... Ik ben zelf mod geweest op een klein(er) forum... Er zijn altijd etterbakken, die heb je snel in de gaten... Ik lees dat er soepel zal worden omgegaan met het al dan niet "meteen" toedienen van rode kaarten en strafpunten, ik vertrouw er op dat het moderator-team dat op een juiste manier zal uitvoeren... Wanneer je ongezouten iedere zogenaamde "overtreding" gaat bestraffen wordt het hier inderdaad een strafkamp... Ik denk niet dat dat de bedoeling is, en ik ga er van uit dat moderators weldenkende mensen zijn en geen robots...

Maar goed, het zal vrij bewerkelijk worden om elke "overtreding" op te merken en PM's te sturen... Als je alles zou "bestraffen", maar er is heus een gulden middenweg... Ik heb zelf ook soms per abuis een dubbelpost geplaatst op dit forum, zelfs vandaag nog in het Actualiteitenforum bij de topic over [Geloof]... Soms quote je iemand en let je even niet op nadat je zelf net een bericht hebt gepost: gevolg een dubbelpost... En je kunt je (laatste) posts zelf niet verwijderen, dus staat het er... Er is ook al eerder gezegd dat het forum hier wel eens een vastloper heeft, dat is mij ook soms overkomen... Dan post je een reply en duurt het een eeuwigheid voordat je verhaaltje er op staat... De boel uitgegooid en weer aan, nog geen performance... Bericht opnieuw aangemaakt (ik schrijf alles eerst in Word, waarna ik het knip en plak in de reply) en oeps! Het staat er 2x... Totaal onbedoeld... Ik ga er vanuit dat hier begrip voor is en dat er niet meteen strafpunten voor gegeven worden...

Met een beetje weldenkendheid en oplettendheid is het nieuwe beleid wel uit te voeren, hoewel het wel vrij rigide overkomt, bij velen... Ik heb hier nog nooit een probleem gehad, zeer zeker niet met moderators... Ik heb al jaren en jaren forumervaring, ik ga er vanuit dat ik ook in de toekomst geen problemen hoef te krijgen met mods hier... Nergens voor nodig... De moderators weten heus de echte etterbakken hier wel aan te pakken, en dat lijkt me de eerste prioriteit... :)

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  5. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dubbelposten staat voor meer dan stuk of 4 post achter elkaar, die dus niet het gevolg zijn van serverlag oid. En natuurlijk als iemand het de eerste keer doet spreken we hem erop aan, tweede keer geven we waarschuwing en derde keer strafpunten.

6. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooi, dat is dan duidelijk... Toch geen robotgedrag blijkbaar... Bedankt voor de toelichting... ;)

7. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Nee, ik heb ook geen punten.

*reports post voor off-topic gedrag*

Misschien tijd voor nieuwe moderators?
    Sowieso lost dit systeem het gebrek aan mods niet op. Nog steeds moeten ze uit een menu het aantal punten selecteren, member een bericht sturen. Sterker nog, volgens mij kost het alleen maar meer tijd.

Tja, etterbakken haal je er overal wel uit. Maar etterbakken die hier enkel komen om de boel te verzieken moet je toch harder aanpakken.
    Dit systeem lokt het iig perfect uit om met twee maten te meten.
    Kijk dat er achter de schermen een systeem is waaraan je kunt zien welke member al eens gewaarschuwd is, of dat er staat dat de mods moeten opletten op hun gedrag is alleen maar handig. Met punten werken kan ook handig zijn. Maar houdt het dan ook achter de schermen. Geen enkele member heeft baat bij deze punten. Als ik een bericht krijg dat ik moet opletten, met of zonder punten dan weet ik het toch wel.

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... De echte etterbakken moet je inderdaad keihard aanpakken... Het is ook de vraag of strafpuntjes toekennen enige zin heeft, maar ik lees dat ze dat hier doen voor de duidelijkheid... Sommige mensen hebben blijkbaar duidelijkheid nodig... Ik ben 45 jaar, dus ik weet zelf wel hoe je je fatsoenlijk moet gedragen, ik denk dat een groot aantal oudgedienden dat ook best goed weten... En juist bij veel oudgedienden schieten die nieuwe regeltjes in het verkeerde keelgat... Waarom? Je gedraagt je toch niet als die etterbakken die aangepakt moeten worden? Ik zie het probleem eigenlijk niet zo... Nieuwe regeltjes die strakker zijn, zijn inderdaad niet "leuk"... Misschien kan dit nieuwe systeem na een maand worden geëvalueerd door het XBW-team? :b:

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  9. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Het systeem draait al een maand. Orc heeft alleen vandaag pas de uitleg gegeven.
    Volkoren heeft het systeem ruim een maand geleden ingevoerd.

10. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En... Wat is het resultaat? Daar ben ik dan wel benieuwd naar... *)

11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Inderdaad ja. Vraag ik me ook af. Maar zal wel goed zijn, anders was 't toch al lang opgeheven?

12. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    De meningen zijn, zoals wel duidelijk is, verdeeld.
    Ik persoonlijk, heb de pest aan dit systeem.

De sfeer is de laatste tijd al niet bepaald goed op dit forum, en door dit soort 'maatregelen' ga je, imo, dat niet te lijf.
    Sterker nog, je draagt alleen maar bij aan de onpersoonlijkheid.

Nee, wat mij betreft gaan we weer terug naar de 'oude' OW's.

13. TheWalrus

TheWalrus Guest

Nou, het voorkomt wel persoonlijke gronden waarop iemand gebanned wordt. Alhoewel, krijg je ten alle tijden ene strafpuntZ?

Stel nou dat ik iets post als: "Graveheart heeft een inmens kleine pieleman" is dat dan een strafpunt?

14. Vallandu

Vallandu ***

Leuk Bevonden:
    0
    Graveheart heeft een inmens kleine pieleman

just kiddin:eek:
    het gaat er denk ik ook om of het serieus bedoelt is of niet..

15. Iris

Iris psn: Irisistible

Leuk Bevonden:
    56
    Hmz, daar heb je een goed punt. Dat kun je niet bewijzen natuurlijk.:+ Maar het kan wel zo zijn dat iemand zich daardoor aangevallen voelt.

Mijn idee is, laten we het een tijdje aankijken. Als het niks is dan merken ze dat vast wel.

16. Graveheart

Leuk Bevonden:
    1.548
    Daar heb je een goed punt.
    De ene moderator zal het opvatten als een grap, terwijl een ander direct naar de rode kaart grijpt ne je 2 of 3 punten toekent.

Weer een reden waarom ik dit systeem liever niet gebruik.
    'Vroeger' werden dat soorten gewoon achter de schermen besproken.
    Met dit systeem word er direct gehandeld.

17. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Eh, wannebemod gedrag, strafpunt!

Eh, nu doe ik het zelf ook.

Nouja, ik vind het nieuwe systeem een beetje stom. Volgens mij ging het ouderwetse systeem ook heel goed. Dit komt een beetje krampachtig over inderdaad. Moderators zijn toch geen omlaaggevallen politieagenten? :+

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    :thumbs:

Racistisch is het niet maar wel off-topic. Geloof dat de mods niet strak alles een punt geven maar aan de hand van de situatie een punt geven. :eek:

19. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Het "gevaar" van het verkeerd opvatten van een bepaalde opmerking ligt dus op de loer... Okee, moderators zijn ook mensen... Foutjes worden overal gemaakt... Dat "direct handelen" getuigt van lik-op-stuk beleid en heeft zo zijn voordelen... Maar de schaduwkant ervan is dus dat het onpersoonlijker dreigt te worden en dat het dus beter blijkt om meer achter de schermen te overleggen... Oppassen geblazen dus, dat het geen los-zand optreden gaat worden... Naja, jullie zien zelf de valkuilen blijkbaar al... :D

20. TheWalrus

TheWalrus Guest

En, begint het na één ban opnieuw? Of blijven punten staan?

Deel Deze Pagina