PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    je riekt naar een fake account :thumbs:
     
  2. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    _O_
     
  3. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik snap gewoon niet dat mensen die beide filmpjes hebben kunnen zien (van zowel Fifa 07 als PES6), zeggen dat Fifa07 realistischer is dan PES6.

    Maargoed, zal wel aan de opvoeding liggen denk ik, of het gebrek aan voetbalverstand...
     
  4. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Zit je zo zwaar in de discussie dat je niet meer ziet dat dit een sarcastische opmerking is?

    Van mij mag iedereen z'n gang gaan maar misschien moet je ook een keer denken 'fuck it...dit heeft geen zin meer' want iedereen vertelt tig keer hetzelfde maar niemand neemt iets van elkaar aan en gaan toch voor hun eigen mening.

    Maar als niemand het erg vindt om steeds hetzelfde te tikken en alles te herhalen...ga je gang...het blijft leuk om te lezen maar met al die herhalingen wel een beetje saai. Kom op jongens...iets meer variatie in de teksten en het komt helemaal goed.
     
  5. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is in grote lijnen letterlijk niks veranderd de afgelopen jaren. Ze maken het alleen elke jaar iets moeilijker wat betreft verdediging. Maar na een half uurtje heb je het al door en zit je vervolgens weer met hetzelfde game als de jaar daarvoor. NIet dat het een slechte game is. Verre van dat. Maar Fifa heeft ze wat mij betreft qua gameplay Pes ingehaald. Graphics van PES zijn te triest voor woorden maar dat spreekt voor zich.
     
  6. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Met de demo van Fifa 07 loop je zo naar het doel over de flanken. Na een paar stappen denkt de computer "ga je gang maar" en rennen ze achter je aan als een oud wijf met een rollator, dat heeft natuurlijk niks met realisme te maken.
     
  7. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah rot s effe een end op joh _0/
     
  8. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    zo zo, krijgt er 1 nu al babbeltjes, na zijn 3e berichtje... op xbw :):
     
  9. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    correctomundo!*)
     
  10. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik zie het anders persoonlijk.

    De basis van PES is al heel goed. Daar borduurt Konami op voort en verbeterd het spel steeds weer. Waarom het wiel opnieuw uitvinden dan? Dan probeert EA al ieder jaar en valt steeds maar weer door de mand.

    Persoonlijk merk ik de verbeteringen ieder jaar weer direct, en het is gelijk een ander spel. Maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Als jij aan de hand van een demo van Fifa 2007 (waarin je geen enkele beweging kunt maken) al beter vindt dan PES zegt dat al genoeg.

    @The Crow,

    Ik vond je sarcasme behoorlijk beneden de maat, vandaar dat ik het niet direct zo opvatte. Als jij nou probeert op een leuke manier sarcastisch te zijn, zal ik proberen te lachen. We hebben het hier over 2 games, niet zo heel gek dat je niet iedere post weer verschillende teksten en opmerkingen kunt verzinnen om de neutrale toeschouwers als jijzelf tevreden te houden.

    Sorry voor het ongemak en lees maar lekker verder honnepon.
     
  11. Tript

    Tript Levensgenieter

    Berichten:
    459
    Leuk Bevonden:
    0
    aaaah vriendelijkheid heerscht hier! :thumbs:

    ik dacht dat we het hier over de voor- en nadelen van FIFA en PES hadden..
    wat heeft het voor nut als je pes koopt om mensen die voor fifa kiezen af te zeiken? word je daar opgewonden van?
    omdat 1 iemand overstapt van pes naar fifa, omdat hij door de demo overtuigt is, word hij meteen als een soort verrader gezien die maar beter niks meer kan zeggen hier.. das zijn keuze .. laat hem lkkr.
    het is gewoon dom van konami dat er een aantal vaste PES spelers nu overstappen naar fifa omdat ze geen gebruik maken van de mogelijkheid om een demo op Marketplace te zetten.
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Als ik het zo de laatste dagen (weken) bekijk, kan je beter geen demo op de Marketplace zetten. Want alles word de grond ingestampt. PES heeft zich de laatste jaren wel bewezen, dus als mensen op basis van een demo overstappen is hun fout. Ik bedoel, de demo is geinig hoor, maar echt wereldschokkend dat mensen PES laten liggen is het niet
     
  13. justin2k5

    justin2k5 Active Member

    Berichten:
    329
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb al jaren geen voetbal games meer gespeeld, nu met de 360 ben ik dat wel weer van plan te doen. Als ik de demo (zegt niet veel) van Fifa vergelijk met de videos van PES 6 dan kan ik concluderen dat Pes mij meer trekt dan Fifa.
    Grafisch (kheb geen hd tv) vind ik Fifa niet hoogstaand, gameplay (voor een n00b als mij) wel best snel onder de knie te krijgen.
    vooralsnog zet ik mijn geld op PES 6.
     
  14. xboxbezitter

    xboxbezitter Active Member

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Eigenlijk he..
    Is dit best wel grappig..
    Want dit is een van de weinige keren..
    Dat de meerderheid het goed onderbouwd..
    En het bij het juiste eind heeft..
    De minderheid daarentegen..
    Domme, niet beargumenterende blinden zijn..

    Want dat ben je gsharun. Wat zit je hier stoer te doen? probeer je ons te overtuigen met 'ah rot s effe een end op joh'. Je bent zeker zo'n mannetje dat achter zijn computertje heel vet is met inmiddels 4 posts en eigenlijk helemaal niks weet. Zo erg was ik zelf nog niet eens in het begin (zo'n 2,5 jaar geleden geloof ik) toen ik me aanmeldde bij dit forum. Dat zegt wat. Aantal berichten moeten ze houden bij een account, want zo zie je in ieder geval met wie je te maken hebt. Op een enkeling na heeft iemand met veel posts wel verstand van zaken omdat ie hier al langer rondloopt en dus veel info opvangt etc.. Ook ligt het niveau op dit forum vrij hoog vind ik wat betekent dat je goede argumenten moet geven en dat moet je leren. Ja, ook jij. Maar het komt nog wel.. blijf hier wat langer en je zult zien dat 't met sprongen vooruit gaat.

    Wat PES 6 betreft: aan een filmpje zie je nauwelijsk veranderingen misschien, echter: als jij het spel gaat spelen zul je direct verandering merken. Van pes4 naar pes 5 was een ramp voor mij want ik moest helemaal overnieuw leren spelen. En dat terwijl ik dcaht dat pes5 nauwelijks anders was dan zijn voorganger. Helemaal fout dus. Zo zal het ook zijn bij pes 6 denk ik. Afwachten dan maar:)

    Kenmerkend voor fifa vond ik de zin 'elke pass is goed' die ergens in de laatste fifa's zat. In een boekje geloof ik. Wat nou realisme. Voetbal is menselijk en dus vol met fouten. Met andere woorden.. het tegenovergestelde van realistisch dus.
     
  15. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Of je leert lezen. Ik zeg toch dat ik persoonlijk het anders zie. Van mij mag de hele wereld Fifa spelen. Het zal mij verder niet teveel boeien. Wel ben ik benieuwd naar de beweegreden van mensen. Daarover ben ik aan het praten en discussie aan het voeren. En het spijt me om het te zeggen, maar het valt mij ontzettend op dat er maar weinig mensen zijn die echt daadwerkelijk met voor en nadelen komen.

    Verder dan teksten als " Ik vind Fifa wel heel goed" of " PES is vet beter" komen de meeste niet. Ik vind niet dat ik daaronder val, ik probeer iig met argumenten te komen. Dat er mensen zijn die snel op hun teentjes zijn getrapt en zich afgezeken voelen is jammer. Dat is iig niet de bedoeling.
     
  16. tito

    tito Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    eigenlijk is het heeel simpel ;) fifa kan niet op tegen pes :)


    voor pes bestond heb ik altijd fifa gekocht, maar eens dat pes daar was heb ik eigenlijk nooit nog op fifa gespeeld :) oke fifa is zeer mooi maar ik verkies toch liever voor realistisch voetbal
     
  17. KiVaNo

    KiVaNo Active Member

    Berichten:
    240
    Leuk Bevonden:
    2

    =( Mafketel, zeg toch beter niets...
    By the way: Gisteren effe FIFA07 op de PS2 gespeeld en hier had ik qua gameplay en realisme een veel beter gevoel dan bij de nieuwe XBOX360 versie. Daarna nog even PES5 gespeeld en tja... dan hangt er direct toch wat meer spanning in de lucht.
    Fifa = rustig in de zetel wat hangen en spectaculaire potjes maken = leuk dus maar niet echt realistisch.
    PES = puntje van de zetel, tactisch balletje rondspelen en wachten op de geschikte moment om toe te slaan. En supergevoel bij het maken van een doelpunt = realistisch.
    Ik begrijp als iemand zegt zwaar onder indruk te zijn van de nieuwe FIFA07 demo, dit was ik ook... gewoon weggeblazen van het onrealisme en het overdrijven van bepaalde zaken! PES6 gaat zen slag slaan deze keer, dat staat nu al vast.
    Zelfs al is het evengoed als PES5 met opgepoetste graphics
    is dit een must-have voor elke voetbalfan!
    Kijk nu nog een keertje naar die filmpjes... en geef dan een eerlijk antwoord of zwijg gewoon!
    Cheers! :b:
     
  18. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor bewegingen wil jij maken dan? Als ik zo effe Fifa 07 en PES 6 met een echt voetbalwedstrijd vergelijk kan ik je zo vertellen dat Fifa er stukken realistischer uitziet. PES is gewoon veels te snel en prefect vergeleken met echt voetbal. Heb net de franse gameplay filmpjes gezien van pes. Zelfde koek als vorig jaar. Je kan zo van het middenveld doorrennen naar het doel van de tegenstander. Enige wat je hoeft te doen is rechtdoor rennen en af en toe op links of recht drukken. Het maakt niet zo veel uit want de bal is toch aan je voet geplakt. Plus het feit dat die gasten gewoon als paarden kunnen rennen is gewoon onrealistich als dat Ado Den Haag kampioen wordt. Al die basis elementen waar je het over hebt en wat 95% van het hele game betekent heb ik al gezien in PES 3 en zelfs in PES 1 en 2. Tijd voor wat nieuws.

    Ook vind ik dat PES je niet de gelegenheid en ruimte geeft om langzamerhand een aanval op te stellen zoals in het echt. Het is allemaal zo hup, hup, hup. Effe doortikken, als een hond rennen en je staat al voor de goal van je tegenstander. Het was echt fantastisch al die jaren pro evo maar het is nu echt tijd dat Konami met wat drastische veranderingen moet aankomen.
     
  19. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    :b: op deze voetballoze zondagmiddag :'-(
     
  20. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    :D Haha, we hebben een nieuwe Hans Teeuwen, wat een grappenmaker
     

Deel Deze Pagina