Mmmm... Ik zie het meer als een soort noodsprong van de crew? XBW is blijkbaar een beetje uit de voegen gegroeid? Toen ik me hier ooit registreerde ergens in 2003 was het allemaal nog redelijk overzichtelijk...
Ik lees dat moderators nu al soms door de bomen het bos niet zien, het is teveel om bij te houden... Ik ben zelf mod geweest op een klein(er) forum... Er zijn altijd etterbakken, die heb je snel in de gaten... Ik lees dat er soepel zal worden omgegaan met het al dan niet "meteen" toedienen van rode kaarten en strafpunten, ik vertrouw er op dat het moderator-team dat op een juiste manier zal uitvoeren... Wanneer je ongezouten iedere zogenaamde "overtreding" gaat bestraffen wordt het hier inderdaad een strafkamp... Ik denk niet dat dat de bedoeling is, en ik ga er van uit dat moderators weldenkende mensen zijn en geen robots...
Maar goed, het zal vrij bewerkelijk worden om elke "overtreding" op te merken en PM's te sturen... Als je alles zou "bestraffen", maar er is heus een gulden middenweg... Ik heb zelf ook soms per abuis een dubbelpost geplaatst op dit forum, zelfs vandaag nog in het Actualiteitenforum bij de topic over [Geloof]... Soms quote je iemand en let je even niet op nadat je zelf net een bericht hebt gepost: gevolg een dubbelpost... En je kunt je (laatste) posts zelf niet verwijderen, dus staat het er... Er is ook al eerder gezegd dat het forum hier wel eens een vastloper heeft, dat is mij ook soms overkomen... Dan post je een reply en duurt het een eeuwigheid voordat je verhaaltje er op staat... De boel uitgegooid en weer aan, nog geen performance... Bericht opnieuw aangemaakt (ik schrijf alles eerst in Word, waarna ik het knip en plak in de reply) en oeps! Het staat er 2x... Totaal onbedoeld... Ik ga er vanuit dat hier begrip voor is en dat er niet meteen strafpunten voor gegeven worden...
Met een beetje weldenkendheid en oplettendheid is het nieuwe beleid wel uit te voeren, hoewel het wel vrij rigide overkomt, bij velen... Ik heb hier nog nooit een probleem gehad, zeer zeker niet met moderators... Ik heb al jaren en jaren forumervaring, ik ga er vanuit dat ik ook in de toekomst geen problemen hoef te krijgen met mods hier... Nergens voor nodig... De moderators weten heus de echte etterbakken hier wel aan te pakken, en dat lijkt me de eerste prioriteit...
Laatst bewerkt: 8 okt 2006