wtf, strafpunten?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dioga, 8 okt 2006.

1. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Goeie vraag.

Ik weet ook nog steeds niet hoe lang de punten blijven staan.
    Kan ik na 3 jaar gespaard te hebben voor 5 punten gebanned worden voor één off-topic post?

2. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Na een ban kun je direct rekenen op een nieuwe ban na een overtreding.
    Uiteraard krijg je na het inleveren van je volle kaart gratis een bijna volle, nieuwere kaart.
    Bij inlevering van die, is je verrassing nog groter! ;)

Nee, de punten zullen ongetwijfeld verlopen. Alleen heb ik geen idee na hoelang.
    Lijkt me idd een beetje onzin om 3 jaar met 5 punten rond te lopen, om vervolgens voor een dom foutje een ban te krijgen.

Edit ; Ah, ik hoor net dat de punten niet zullen verlopen.

3. IWFH '2006'

IWFH '2006' 35+ Good Deals

Leuk Bevonden:
    0
    Zoiets zei ik ook al in het vorige topic dat inmiddels gesloten is. Voor bepaalde overtredingen zou je een termijn van bijvoorbeeld 2 maand kunnen instellen.

In het andere topic stond ook dat je zelf kon zien of je al strafpunten hebt? Ben wel benieuwd namelijk :9

4. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
  5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vecht het anders even lekker via PM uit dames.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Voor mijn gevoel is het XBW juist minder streng geworden, omdat de punten zich langzamer opstapelen dan dat er vroeger een OW --> Ban werd uitgedeeld. Dit systeem is 2 maanden geleden gekomen met de VBulletin update. Het is voor iedereen hier even wennen geweest, maar nu werkt het super. Er komen minder persoonlijke voorkeuren bij kijken en meer objectiviteit en overleg (elke report komt automatisch in een overtredingenforum terrecht).

Haal geen oude koeien uit de sloot, ik heb je toen nog persoonlijk uitgelegd dat het strafpunt voor de verkeerde post was (zoals ik hierboven zei, het systeem was even wennen). Je stelde je in die periode herhaaldelijk in meerdere topics neerbuigend op tegen -voor jou- 'nieuwelingen' en door mensen kneuzen of dom te noemen, help je niemand. Natuurlijk is het geen probleem dat je links post naar oude topics, maar nogmaals, daar heeft het nooit om gedraaid.:eek:

En in het algemeen: Mensen, denk nou niet dat er voor elke pietluttigheid met infractionpoints gaat worden gegooid. Als je dubbelpost of offtopic bezig bent, dan wordt er sowieso eerst wat van gezegd of worden berichten samengevoegd, vervolgens krijg je pas een waarschuwing (infraction zonder dat je er punten voor krijgt, dus zie het als een pm + een aantekening in je profiel) en áls je het daarna nog steeds geregeld doet, krijg je een infraction. Off-topic strafpunten worden eigenlijk alleen gegeven als we reports krijgen uit de XBazaar en iemand stoort zich eraan of als het echt te ver gaat, zoals in de [Halo 2] Live Experience thread.

7. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Minder streng?

In al die tijd voor die punten heb ik nooit een OW oid gehad, en toen ik hetzelfde deed binnen een week tijd met die punten, had ik er 5 aan mijn broek hangen.

8. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmmm... Jij denkt er als mod dus anders over... Het werkt "super" is een duidelijke uitspraak dat je het een goed systeem vindt dus... En als het al 2 maanden draait, waarom gaat iedereen er dan precies vandaag een probleem van maken, na de aankondiging van Orcrist? Zoals ik al eerder aangaf: blijkbaar hebben sommige mensen die juist NIET met dit systeem in aanraking zijn gekomen er opeens problemen mee... Ze weten zich te gedragen maar vinden toch dat ze opeens in hun vrijheid beknot worden... Het lijkt me dat er dus helemaal geen probleem is? :confused:

9. TheWalrus

TheWalrus Guest

Hoe kun je strapunten zien?

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    door ff in je profiel te kijken :)

jij hebt dus:

11. Wessiej

Wessiej A.F.C.A.

Leuk Bevonden:
    0
    Strafpunten: 0/2 (5)
    Gamertag: The Mega Walrus

Zo

12. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Het woord "strafpunten" alleen al geeft ook een psychologische impact die er eerst niet was, Hellspawn. Daardoor kunnen er ook opeens reacties ontstaan uit het niets van leden die zich bedreigd voelen. (mensen geloven over het algemeen 2 dingen heel snel: dingen die ze vrezen en dingen die ze heel goed uitkomen) Al wordt er door een paar mensen een probleem van gemaakt, dan gaat er een klein schokgolfje door de lezersreeks die mensen aanzet tot reageren.

13. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471

Nee, dat is weer wat anders. ;) Je kunt ze in je profiel zien, het is een balkje waarin een link staat naar de overtreding. Ik weet alleen niet of alleen wij dat kunnen zien, of dat dit voor iedereen zichtbaar is.
    Als het goed is, staat die in in je profiel tussen "Voeg [Member] toe aan je vriendenlijst" en je signature. Als je nooit iets hebt gekregen, dan staat er niks.

14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Dan moet je het doen zoals bij gamefaqs, daar krijg je voor een "incident" (ff vaag houden) een warning met -0 of -X karma (elke dag dat je post 1 karma, maar dat ff terzeide).

En als je dan gereported bent voor een flame ofzo en je bent het er niet mee eens dan kun je altijd nog "in beroep" gaan, dan leest een admin het i.p.v een moderator, wat hier gewoon een andere moderator zou kunnen zijn.

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    is dat dan ook pas te zien als je een overtreding hebt gemaakt?

maak eens een screen van iemand die al strafpunten heeft :D :+ (zijn er volgens mij niet veel :eek:)

16. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat snap ik ja... Het rammelt aan het gevoel van zich vrij kunnen bewegen op een forum... Maar het blijft wat mij betreft wat tegenstrijdig, als je er logisch over nadenkt... De angst voor een totale dictatuur die er nooit zal komen hier, want dan zal er geen member meer komen posten op XBW... Het forum hier gaat iedereen aan zijn hart, dat blijkt maar weer... Ze houden van XBW! :):

En dat kleine schokgolfje... Het lijkt wel een Tsunami hier op XBW! :+

17. The Bolster

The Bolster --

Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook niet gemerkt dat het al eerder was (ben zo'n lieve jongen) maar of dit nou echt nodig is? Als ik van een mod/adm een waarschuwing krijg over bijv dubbelposten dan let ik op daar al op dan hoef ik toch geen strafpunten te krijgen?

18. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Ja, dat lijkt me dus ook het meest logische...

...Maar dit verwachte ik dus. :lol:

Ik ben alleen op de manier waarop er nu wordt gehandeld tegen. Ja, je zou kunnen zeggen dat ik mijn vrijheid beknot wordt, hoewel ik nog geen waarschuwing of strafpunt heb gehad. Toch geeft het een gevoel alsof ik meer op m'n vingers wordt gekeken.
    En ik klaag vandaag omdat het sanctie beleid vanmiddag bekend is gemaakt. Dat de mods het al 2 maanden gebruiken wist ik niet :eek:

19. TheWalrus

TheWalrus Guest

Waar staat 0 (2) 5 voor dan?

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    de eerste keer krijg je ook gewoon een waarschuwing :)

kijk maar hier: http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2033981&postcount=25

Deel Deze Pagina