Mmmm... Het is duidelijk dat het nieuwe sanctiebeleid met dat strafpuntensysteem veel stof doet opwaaien... Het principe geeft het gevoel dat er aan het rechtvaardigheidsgevoel wordt gerammeld... Zowel bij sommige overtreders als bij (vooral) oudgedienden die het maar niks vinden dat er meer wordt beknot...
Maar is dat wel zo? Kijk, vrijheid op een forum als dit juich ik ook alleen maar toe... Sanctiebeleid en hard optreden komen voort uit een aantal pestlui die de boel komen verzieken, anders was een sanctiebeleid niet nodig... Er wordt in het algemeen gesteld dat de sfeer op dit forum achteruit gaat... Kan de crew eens uitleggen wat er nu precies aan het gebeuren is, dan? Het is zo algemeen gesteld: de sfeer gaat achteruit... Kan dat eens nader omschreven worden?
Enne, er wordt nu heftig gediscussieerd over het nieuwe strafsysteem met die puntentelling... Maar voorheen werd het aantal officiële waarschuwingen toch ook gewoon bij elkaar opgeteld totdat een ban-aantal was bereikt? Dat kun je ook een puntensysteem noemen, ook al werkte het dan ietsje anders...
Er wordt ook gesteld dat de puntenindeling niet helemaal eerlijk zou zijn, dat je voor bepaalde lichte overtredingen toch wel veel strafpunten krijgt... Maar men moet toch ergens van uit gaan, nietwaar? Ik begrijp wel dat members zich graag willen laten horen, het gaat hen tenslotte direct aan hoe er gestraft wordt bij overtredingen... Logisch dus dat er zoveel gemopper is vandaag, maar ik zei al eerder dat het probleem in de praktijk blijkbaar veel minder erg is als dat velen vrezen...
Wat ik zelf een beetje jammer vind, is dat het hanteren van het nieuwe systeem nu pas is bekend gemaakt... Waarom is er voor gekozen om leden in het ongewisse te laten tot nu toe? Ik neem aan dat daar een speciale reden voor is? Ik had het toch graag meteen aan het begin via een officiële aankondiging willen weten, dat er anders gestraft wordt... Blijkbaar is dit nieuwe systeem al twee maanden actief... Het is al die tijd geen geheim geweest, want degenen die er mee in aanraking kwamen, kregen er al meteen mee te maken... Maar dat vind ik eigenlijk geen reden genoeg om het twee maanden min of meer te verzwijgen... Dus nogmaals: waarom hebben jullie zo lang gewacht met het bekendmaken van het nieuwe sanctiebeleid?
Laatst bewerkt: 8 okt 2006