1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wtf, strafpunten?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dioga, 8 okt 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Er worden niet zo snel strafpunten gegeven voor dubbelposten. De meeste mensen doen het toch onbewust. Persoonlijk voeg ik ze gewoon samen wanneer ik een dubbelpost tegen kom. Alleen als ik dezelfde persoon continu dubbelposts zie maken zeg ik er iets van. Hetzij middels een mod-edit of via een pm. :)
     
  2. mr. E

    mr. E Giraffe XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.101
    Leuk Bevonden:
    0
    en daarna pas wordt er ook maar over nagedacht om dat mogelijk in de toekomst ergens te bestraffen als desbetreffend lid echt té veel spamt
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Maar wat heb je aan dergelijke regels als ze te subjectief worden toegepast?

    Iemand die al een verleden heeft, krijgt voor iets kleins eerder ene strafpunt dan een ander lid.

    Zo'n systeem werkta lleen als het echt duidelijk is, in dit egval is het beleid eigenlijk hetzelfde maar zijn er punten aan vast geplakt zodat beleid iets gemakkelijker te rechtvaardigen is. Straf moet gekoppeld zijn anaeen uidelijke regel, die op zichzelf al onderbouwd is.

    Je zou als regel bijvoorbeeld kunnen stellen: Vijf dubbelposts binnen een maand is een strafpunt omdat dubbelposten de overzichtelijkheid niet ten goede komt.
     
  4. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    1e alinea: Daar heb je helemaal gelijk in, in feite is hetgeen wat we altijd al deden, nu voor ons in het forum zelf geïmplementeerd.

    2e alinea: Het zijn maar uitgangpunten. Als je een infraction geeft, dan krijg je die lijst (alleen iets uitgebreider) waar je er een uit moet kiezen of je maakt een 'custom infraction' met een zelf te bepalen hoeveelheid punten, zo kun je het alsnog bijstellen als het 'eigenlijk wel meevalt' of juist in het tegenovergestelde geval.

    3e alinea: Het is toen wel degelijk bekend gemaakt. Er is alleen geen apparte thread aan gewijd, omdat er in feite in de regels niets is verandert. De manier waarop wij modereren is alleen drastisch veranderd. Maar wat eruit komt, is bijna hetzelfde als voorheen.
    Nu is er een lijst met punten gepost, terwijl die nog helemaal niet bestond toen. Die is pas gaandeweg tot stand gekomen.
     
  5. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens aan, dan heb ik dus toch wat gemist! Mooi dat je me daar nog effe op wijst, ik zal het effe doorlezen... Maar dat verandert niks aan het gegeven, dat veel leden hier dus geëmotioneerd reageren alsof ze de veranderingen in het strafsysteem ook pas sinds vandaag te weten zijn gekomen... Dat geldt voor bijna iedereen hier dus... Zijn we als members dan allemaal zo "stom" dat we de aankondiging niet of niet hebben gelezen? Ik neem dus terug wat ik in mijn 3e alinea schreef, excuses... :b:
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  6. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Schat? Niet persoonlijk worden hea, ;)

    En het is btw geen wannabe modgedrag vind ik. Ik zeg gewoon hoe ik er over denk, en ik denk dat we de mods eerst wel even met rust kunnen laten. Er is immers al wel erg veel opschudding rond dit systeem terwijl we nog niet eens weten hoe het in de praktijk werkt. Het systeem is immers al meer dan een maand in gebruik, en tot vandaag was er niets te klagen ;)
     
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Dat gevoel kreeg ik dus serieus toen ik het sanctie beleid zag ja.

    En terecht. Heb ook expres een dubbel-post gemaakt, waarin ik expres ram off-topic ben gegaan. :+
    Heh, want daarom vind ik dit puntensysteem zo raar. Het staat er, imo, op een manier zodat ik 5 keer off-topic mag gaan voordat ik 2 dagen gebanned wordt.

    Alright, kan het best begrijpen dat je het handig vindt. Maar als member zijnde heb je er denk ik weinig aan. 't Is al eerder gepost: Of ik nou een bericht krijg waarin wordt gezegd dat ik moet kappen met off-topic posten met of zonder punten maakt niks uit.
    Het forum oogt ineens, mede door de naam "strafpunten", een stuk strenger. En dat vind ik jammer. :)
     
  8. Ruud

    Ruud Guest

    Onzin. Ik ben ik weet niet hoe vaak gebanned, heb nooit een OW gehad en het is elke keer teruggedraaid. Inconsequente bende was dat toen, misschien dat ze voor deze aanpak kiezen omdat getalletjes consequenter lijken?
     
  9. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad dit biedt tenminste duidelijkheid, dat kan ik wel waarderen.
     
  10. Hellspawn

    Hellspawn Active Member

    Berichten:
    391
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik deed slechts een enigszins vragende "constatering", die inmiddels is beantwoord door een moderator... Dus je kunt het gemakkelijk bestempelen als zijnde "onzin"... Blijkbaar heb jij het gevoel dat je anders behandeld bent dan dat destijds het beleid was... Ik kan daarover onmogelijk oordelen, maar als je daadwerkelijk inconsequent behandeld bent, lijkt het er inderdaad op dat het nieuwe sanctiesysteem "eerlijker" werkt... Maar goed, alles is eenmaal te beïnvloeden, welk systeem je ook ontwerpt... Er wordt hierboven al gezegd dat het beter zou werken, door één van de moderators, dus... :D
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  11. basovich

    basovich Guest

    ehh mods, jullie maken echt een domme fout of heb ik het nou:confused:.

    ik maakte een uurtje voordat deze thread werd gemaakt eenzelfde topic aan en die werd gesloten, en deze niet?!
     
  12. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Ik dacht dat ik de enige was. :eek:

    OW's en elk geval individueel inschatten qua gepaste straf (lengte ban) lijkt mij fijner dan bans op basis van het puntensysteem. Overigens lijkt mij het nieuwe systeem ook vrij mild. Ik heb me echter nog niet echt 'verdiept' in het nieuwe systeem, wellicht dat ik nog van mening verander.
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik vind dit systeem duidelijker, omdar incidenten geregistreerd worden. Het is inderdaad zo af en toe wat mild, maar ik geef mensen liever een kans dan onnodigd gebanned.

    Ik vraag me alleen af waarom deze topic nu geopend is door de topic starter ;) Is dat omdat Volkorren weg is. En hij nu kansen ruikt?
     
  14. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat bedoel je daar nou mee. :+
     
  15. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Nee.
    Geopend omdat Basovich's topic gesloten was en ik er nog over door wou ouwehoeren. :)
    Ben maar niet bang, no way dat ik hier nog ooit admin wil zijn. :+ Anders zou ik dat gewoon vragen en niet er omheen draaien. :)
     
  16. Atmaxar

    Atmaxar Banned

    Berichten:
    363
    Leuk Bevonden:
    2
    Eindelijk iemand van de oude garde die er ook niet mee eens is. Ik wor al bijna bang om hier te komen, dadelijk worden aan typ fouten ook al punten gebonden.
     
  17. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ja die thread zou weer open gaan, maar toen werd hier al zo veel gepost, dat we het nu maar hier doen.

    En @Atmaxar, je moet je niet veel aantrekken van die lijst. In feite verandert er niets. Stel dat jij vroeger had lopen spammen, zou je ook een OW hebben gekregen. Bovendien, zaken als "foutief taalgebruik", ik heb géén idee waarom die er tussen staat, want die is nog nooit gebruikt.
     
  18. capcom23

    capcom23 Active Member

    Berichten:
    149
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben sinds kort pas hier lid eigenlijk. misschien een maandje of 4 of 5 geen idee, maar daarvoor zat ik nooit op de foum alleen op de xboxworld homoepage bij het nieuws/reviews gebeuren. Van die punten weet ik niks van af. Ik heb bij mijn profiel gelezen, maar er staat niks bij. Maar soms zijn mensen wel extreem streng. Het gaat niet alleen op de forums maar ook soms als je een game speelt. Ik ben een keer gebanned omdat ik stil stond en beetje in mijn omgeving keek in Fear spel. je moet steeds lopen en rennen. je mag geen eens rondkijken. Maar ik vind het een leuke forum hier. 1 van de weinige die ik regelmatig bezoek. :thumbs:
     
  19. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    _O_
    Geef me een hand :cool:
     
  20. Prospect

    Prospect Guest

    Ik quote ook even het regelement:

    Wat is het nou? Wees consequent in het uitdelen van die onzinnige puntjes, of schaf dat hele systeem af. Jullie weten wel hoe je het hele forum naar de filistijnen moet helpen, bravo!
     

Deel Deze Pagina