PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. The Crow

    The Crow Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat bedoelde ik dus met m'n opmerking. Wordt je daar nooit moe van dan? Je tikt een verhaal met normale argumenten en je krijgt een opmerking daarop die nergens op slaat en je moet je hele verhaal weer opnieuw vertellen. Op een gegeven moment heeft dat toch geen zin meer?

    Maar goed, dat is met meer topics het geval. Als je alles posts zou filteren kom je tot een paar normale reacties en de rest is zinloos waarvan de helft meestal nog ruzies zijn omdat niemand alles leest en vaak afgaat op de laatste reacties.
     
  2. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo lang ik zulke idiote antwoorden terugkrijg zal ik op deze manier verder gaan. Cyrax is het niet met mij eens maar die gast kan nog op een normale manier antwoorden sturen. Jij maakt er een hele drama van inclusief gedichten. Leuk voor je dat je 56465406540 posts hebt maar daar blijft het ook wel bij.
     
  3. Zzzz

    Zzzz Active Member

    Berichten:
    27
    Leuk Bevonden:
    0
    conclusie: jij hebt nooit pes gespeeld. _0/
     
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Vind ik ook, maar dat heb je nu eenmaal op een forum. Een post met zinvolle argumenten wordt gecounterd met een volkomen nutteloze post...en hopla we zijn alweer op de volgende pagina. De andere pagina's worden dan al niet meer gelezen. Je kan een boek vullen met de post "wanneer komt het spel uit" :x Ik word soms ook beroerd van andere mensen die gewoon het topic niet volgen en steeds dezelfde vragen stellen
     
  5. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Lieve schat... Heb jij PES ooit goed onder de knie gekregen? Dit is een filmpje van twee mensen. Ze lopen (of weten gewoon niet hoe het moet) de gaten niet dicht. Verder zit de bal dus echt niet aan een touwtje, als je duelleert gaat het gewoon echt om de kracht van de speler. Zo zul je met Viera snel een duel winnen van bijv. Rosales. Ben je slim en wacht je op het laatste moment, dan ga je ervandoor met Rosales.

    Bij PES moet je het juiste mannetje op het juiste mannetje zetten. Je aanpassen aan de tegenstander. Bij Fifa niet. Bij Fifa kun je niet duelleren bijvoorbeeld. Ze hebben het geprobeerd na te apen van PES, maar het is ze niet gelukt.

    Bovendien is de snelheid van het spel naar beneden gebracht. Daarentegen is de passing nog steeds van een mooie snelheid. Snel inspelen, kaatsen.

    Dat mist Fifa gewoon....
     
    Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  6. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    je bent grappig :b:
     
  7. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind je het gek dat Konami PES niet elk jaar helemaal overhoop gooit zoals EA dat met FIFA doet, bij PES is dat namelijk helemaal niet nodig! EA gooit elk jaar zijn game weer helemaal overhoop in de hoop dat het mischien net zo'n gewaardeerde game wordt onder de mensen met een beetje verstand van voetbal ipv dat het alleen maar gekocht wordt door jochies van 12 die niet verder kijken dan hun neus lang is.
     
  8. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het niet over elk jaar. Na 5 PES games is het wel tijd voor wat nieuws. Het zou absurd zijn om elk jaar een totaal nieuwe game uit te brengen maar na 5 jaar en een nieuwe generatie consoles mag er wel het 1 en ander veranderen. Heb dus echt geen zin in om een PS2 spel op de 360 te spelen. Daar heb ik dat ding niet voor gekocht. Heb ik alsnog zin in een potje pro evo? Gooi ik lekker pes5 in de ps2. 95% zelfde als pes6. Wat EA tot nu toe met die fifa games heeft gedaan slaat natuurlijk ook nergens op vandaar dat ik de afgelopen jaren geen 1 fifa game heb aangeraakt. Maar dat gaat dit jaar dus veranderen.
     
  9. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat een overtuigend reply zeg! Je hebt me overgehaald. Ik ga voor PES! |:-
     
  10. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan zo van het middenveld doorrennen naar het doel van de tegenstander. Enige wat je hoeft te doen is rechtdoor rennen en af en toe op links of recht drukken

    - Dit is echte kolder, zelfs op één ster gebeurt dit niet, voordat je het dan weet ben je de bal kwijt

    Het maakt niet zo veel uit want de bal is toch aan je voet geplakt.
    - Eveneens kolder, zodra je gaat sprinten sprint die meters van je voet af

    Plus het feit dat die gasten gewoon als paarden kunnen rennen is gewoon onrealistich als dat Ado Den Haag kampioen wordt.
    - wat bedoel je met paarden?, zit gewoon een fatigue optie in die je wel degelijk merkt tijdens het spelen, verder zijn de statistieken van spelers bepalend op het uithoudingensvermogen etc
     
  11. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    gshrun: hahaha, heb je fifa demo al gespeeld? daar loop je met een verdediger van jou goal naar het goal van de tegenstander omdat als je eenmaal ball bezit hebt ben je 10 keer sneller. volgens mij gaat dat hele verhaaltje van jou over fifa want dan heb je het ongeveer wel goed.
     
  12. F-R Forevfer

    F-R Forevfer Active Member

    Berichten:
    35
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit kan wel degelijk op 1 ster. Met meerdere sterren niet maar met 1 ster kan ik wel vanaf de aftrap naar de goal lopen en scoren.
     
  13. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Check gewoon die Franse filmpjes en je zult begrijpen wat ik bedoel. Ribery rent gewoon op zijn gemak 4 man voorbij. Misschien dat het jouw niet lukt om mannetjes voorbij te dollen maar mij lukt dat in ieder geval wel. Ik heb het hier niet over 1 ster ofzo.
     
  14. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Zijn er hier ook nog mensen die geen fan-boy gedrag vertonen??

    Mijn mening is dat EA fifa07 voor de Xbox360 helemaal verkl**t heeft. Gemaplay lijkt nergens op. De animaties zijn daarentegen wel mooi.

    Maar wat ik niet snap is dat alle pes-fans pes zo ongelooflijk realistisch noemen. Qua tactisch spel wel, maar qua animaties doet het onder voor de fifa07 voor de x360. De current-gen fifa07 animaties zijn daarentegen wel slechter dan die van pes. Maar er is veel meer voor nodig om een realistische voetbalgame te maken. Zo vind ik helemaal geen sfeer in PES. Geen echt goeie stadiongeluiden, commentaar was altijd onder de maat. Ik kreeg nooit echt het gevoel dat ik een leuke voetbalpot zat te spelen.

    (mijn mening)
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Het geluid was idd minder in de voorgaande delen. Maar heb je het geluid gehoord van de laatste paar filmpjes? Het publiek reageert continu op wat er op het veld gebeurd. Dat is dus stukken verbeterd. De commentators in PES, tjah, die blijven minder dan die van Fifa. Maar een commentator zorgt er bij mij niet voor dat ik het spel leuker ga vinden. Gameplay wel ;)
     
  16. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb de filmpjes volgens mij gewoon afgespeeld met mijn muziek erdoorheen, ik zal ze nog een keer bekijken;)

    Met commentaar noemde ik gewoon een punt, die bij mij de algemene sfeer weergeeft. Die vind ik bij Pes toch minder dan fifa.
     
  17. VySio

    VySio DJ Bowie!!!

    Berichten:
    497
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de oude FIFA leuker dan de nieuwe (sorry dat ik buiten de boot val :p)
    Zou PES dan uberhaupt nog wat voor me zijn? of is het echt alleen maar wennen, dat het uiteindelijk toch héél leuk kan worden.

    Misschien komt het ook wel omdat ik Fifa 2007 al op de PC heb, en de 360 toch heel erg anders is. en er geen comentaar is, wat de sfeer toch behoorlijk verpest (vind ik bij alle demo's van EASports.)
     
  18. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0

    Ik vond de demo eerst ook niks. Vind het nu heerlijk spelen. Enige wat ik hoefde te doen was al die ander voetbal spellen uit mijn hoofd zetten en gewoon spelen. Dus ik zou het wat meer tijd geven. Vind je het alsnog niks? Dan zou ik eerst bij een kennis ofzo PES 5 spelen om te kijken of dat wel wat voor je is. PES 5 en 6 lijken min of meer hetzelfde spel te worden dus het kan je een indicatie geven van hoe je straks PES 6 gaat vinden.
     
  19. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Iedereen mag natuurlijk een eigen mening hebben hoor. Ik vind alleen dat wanneer het over Fifa gaat dat er weinig mensen met echt goede argumenten komen wat er nou zo goed aan is. Ik heb tig minpunten genoemd van Fifa 2007 en niemand spreekt ze eigenlijk echt tegen.

    Maar het is wel een beetje onzin wat jij zegt. Jij loopt echt geen 4 man voorbij bij PES, het stopt al bij de eerste voor je. Ik moet de eerste nog tegenkomen die vier spelers die ik bestuur dolt of voorbij rent. PES geeft mij persoonlijk gewoon veel meer het voetbalgevoel. Fifa 2007 op de 360 vind ik gewoon een wanprodukt.

    Jij vroeg ook wat voor bewegingen ik dan wil maken toch? Omdat ik het raar vind dat je in Fifa 2007 op de 360 (in de demo iig niet, maar ik verwacht niet dat dat nog veranderd, wat heeft die demo anders voor nut) geen enkele beweging kunt maken. In PES ken ik alle moves en de meeste daarvan zijn gewoon nuttig (lichaamsbewegingen vind ik dus ook moves) en hebben mij veel plezier gegeven.

    Ik ben een van de weinige hier op het forum die ook daadwerkelijk PES6 gespeeld heeft, en ik vond PES6 heerlijk wegspelen. Het was een vroege demo maar speelde al heerlijk.

    Ik blijf vinden dat de Fifa-boys weinig argumenten kunnen geven waarom Fifa 2007 op de 360 goed is. Waar is dan die geweldige next-gen gameplay en A.I.? Ik denk dat deze versie op de 360 qua gameplay zelfs de mindere is van Fifa 2007 op de current-gen. Let op mijn woorden, als de uiteindelijke game hetzelfde is als de demo, gaat Fifa 2007 op de 360 zelfs lagere scores krijgen in de bladen en op het net.
     
  20. gsharun

    gsharun Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Fair enough. Ik ben niet zo goed met termen gebruiken over games en ken niet de kleinste details van zowel fifa als pes games. Wat ik wel weet is of een game goed is of niet. Fifa en Pes zijn bedien geweldige games. Pes is vet maar het is nu echt tijd voor wat nieuws. Waarschijnlijk speelde die demo lekker weg omdat ze haast niks hebben verandert aan de gameplay van PES 5. Niemand kan me wijs maken dat we met PES 6 te maken hebben met een compleet geweldig NIEUWE game. Zeker niet nu ik al die filmpjes heb gezien. Ik zeg niet dat het een slechte game is, verre dan dat. Maar ik begrijp echt niet dat mensen die pro evo sinds deel 1 spelen deze nieuwe editie zooo de hemel in prijzen. ALs je nog net pes hebt ontdekt kan ik je gelijk geven want het is een geweldig game. Maar na 5 deeltjes is het wel genoeg hoor.

    Fifa is geen wanproduct. Je kan er niet meer naast zitten. Je kan wel de hele tijd irriteren aan kleine details maar ik geloof me PES heeft er minstens net zoveel. Deze fifa 07 steekt qua voetbal sterk in elkaar. Ga hier nu geen lijstje voor je maken. Als je echt verstand van voetbal hebt moet je dat kunnen zien.
     

Deel Deze Pagina