Alles voor de beginnende webdesigner

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door dutch_badass, 28 apr 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ze best hoor, voor zo'n site zijn die knopjes goed genoeg. Niet teveel mierenneuken (buttonbashen? :D) met dit soort dingen en eerst eens een mooi geheel creeëren.
    Het moet in het algehele plaatje passen.

2. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    thnx guys,

ja het is voor me pa.
    ik vond dat ze er ook wel bijpaste, je kunt wel met lensflare en maffe kleuren gaan werken, maar dan word het onoverzichtelijk enz.

ik heb trouwens gekozen voor het naar onderen schuiven van de buttons en daaronder de tussenkopjes te doen, maar dan niet met zon button die je hier ziet, maar alleen dan de text.

edit/ zoals je ziet

Laatst bewerkt: 8 okt 2006
  3. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    netjes, zolang je maar niet met layers in dreamweaver werkt vin ik alles best :9

4. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    haha, sorry alles in dreamweaver, in tabellen. :p

5. Midas-vb

Midas-vb Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ga je dat 'naar beneden schuiven en extra kopjes tussenplakken dan regelen? Of zit daar op dreamweaver ook een speciale knop voor ;)

6. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    wat ik heb gedaan is, gewoon een nieuwe pagina, in photoshop een niewe image gemaakt, nieuwe buttons enz. dus alles niew, zoals je ziet in de afbeeldign van een paar posts terug,

dus eigenlijk gewoon een andere pagina

7. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat is een slechte manier, omdat je de bezoeker de pagina dan opnieuw moet laden. Zoiets is eigenlijk vrij makkelijk met DHTML (dynamic HTML) in de vorm van een simpel stukje Javascript te maken.

Kijk anders eens naar een site van mij waar ik iets soortgelijks heb gedaan. Dit is met onmouseovers, maar je zou zoiets ook kunnen fixen met een onclick, die vervolgens een javascript-functie aanroept om een verborgen menu-item weer te geven of weer te verbergen.

Klinkt ingewikkelder dan het is, als je er niet uitkomt wil ik wel een voorbeeld posten.

8. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ja oke is zie wat je bedoelt, dit is inderdaad wel veel stijlvoller, ik had meer in gedachten, je laad die pagina dan heb je op de pagina die je ziet een intro ofz en dan kun je met die tussenkopjes verder naar een andere pagina met andere text.
    maar dat is ook wel makkelijker.

Laatst bewerkt: 9 okt 2006
  9. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien goede tutorials om een mooi design in Photoshop te maken? (o.a. buttons)

@ Sickness: Ik zal zo even voor je kijken, ik heb voor school een opdracht gehad, dan had je 1 afbeelding om de buttons bv. een andere kleur te geven als je er met je muis op staat.
    Je had dan 1 afbeelding, waar alle 3 de staten van de buttons in staan.
    Door in CSS dan het juiste deel in de afbeelding te selecteren veranderen de buttons.
    Klinkt misschien nu nog vaag, maar ik zal het bestandje er even bijzoeken.
    Misschien dat dat ook kan zonder dat je CSS gebruikt

10. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Dat kan ook, maar is iets anders dan een verschijnend of verdwijnend menu. Ik heb zoiets met wisselende menu-items in één plaatje ooit gebruikt in een website: http://demo.luuk-online.nl. Kijk maar eens in de source om te zien hoe het werkt.

11. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    dat is gewoon dat de afb veranderd als je eroverheen gaat dus een rolover image, dat heb ik ook gebruikt.

@corossi; zou cool zijn als je het ff opzocht

12. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ja oke maar dit is een rollover, die heb ik ook gebruikt bij me buttons...

14. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah ok, dat was een voorbeeld van hoe je dat maakt, zonder dat die elke keer een nieuwe afbeelding moet laden.
    Ik post zo nog wel meer voorbeelden van buttons en de mogelijkheden ;)
    Die weet je zelf ook wel denk ik, maar als voorbeeld hoe het in CSS kan ;)

15. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ja een rollover kan ik wel maken, maar een rollover met een link erin dat word moeilijker denk ik. je moet weten dat ik alleen een img kan importeren of een rollover in dreamweaver, en de borders op 0 zetten eigenlijk kan ik niet veel meer :9 ik weet het haha te erg jah

16. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Wat wil je nou precies? Een dropdown menu, dat verschijnt als je erop klikt?

Vergeet Dreamweaver, verdiep je in Javascript, daarmee zijn dat soort dingen relatief makkelijk te maken, en je hebt alle vrijheid over wat je maakt. Zoals gezegd kan ik wel een voorbeeldje plaatsen als je wilt.

17. sickness

Leuk Bevonden:
    0
    ik ben nu al zo ver in dreamweaver dat ik niet echt kan overschakelen. ik heb nu dus gewoon een heel andere pagina met onderkopjes, ben er wel tevreden over, als ik zo een menu dat naar beneden schuift doe dan moeten en alle onderstaande buttons naar beneden en dan nog extra buttons, dat is neit te doen en word ook hectisch als je er met je muis langsgaat.

18. KevskiVD

KevskiVD Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat wordt idd nogal hectisch als je erover heen gaat, ik word er zelf altijd gek van als sites dat hebben.
    Zelfs al verschijnen de buttons pas als je er op klikt, blijft het nogal chaotisch lijkt mij....
    Heb je je site al ergens (tijdelijk) gehost?
    Ik zou wel willen zien hoe die er tot nu uit ziet ;)

Iemand trouwens misschien goede tips voor een portfolio?

Dit is mijn sitemap op dit moment:

Ben er alleen nog niet helemaal tevreden over..
    Bij interesses is de onderverdeling hobby's, interesses, sporten een beetje overdreven denk ik...

Dit is mijn wireframe:

Goede kopjes bedenken vind ik best lastig eigenlijk...
    Ervaring en mijn creaties... is misschien een beetje dubbelop.
    Bij ervaring wil ik dan gewoon een stukje typen over wat ik allemaal gedaan heb met webdesign (HTML, CSS, Photoshop)
    Bij creaties een paar voorbeelden van wat ik gemaakt heb.

Alleen heb ik nog helemaal niet zoveel gemaakt. Een paar leuke tutorials gedaan met Photoshop, die eigenlijk weinig met webdesign te maken hebben.
    Verder 2 simpele sites gemaakt in HTML, pas de laatste maand ben ik begonnen met CSS en functioneel ontwerp van een website in Photoshop.

Ik hoop dat iemand mij misschien wat tips kan geven :)

(@Sickness: die tips die ik dus geef, ik hoop dat ze een beetje zinvol zijn voor je ;) zijn dus voor het grootste deel theorie, ik heb het maar 1x uitgeprobeerd in de praktijk door het echt op een site zetten. Maar ik krijg al wel veel dingen op school over hoe je een site goed ontwerpt)

19. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou het zo doen:

Ik zou in de home pagina "nieuws/updates" plaatsen

Dan 3 buttons met: About / Portfolio / Contact

About: wie je bent, wat je opleiding(-en) zijn, welke programma's je beheerst en competenties ofzo. (dus combi van CV/Resume)

of in de Home info over jou, en in de about je cv etc

Portfolio: Jouw beste werk, wat heb je allemaal al gemaakt, misschien onderverdelen in sub delen

Je interesses/hobbies kunnen echt helemaal niemand boeien, dat zet je maar op myspace ofzo ;) Je kan wel bij About zeggen dat je je interesseert voor 2D/3D/animitie/webdesign/fx oid.

Lekker overzichtelijk, zo zou ik het iig doen.

Probeer verder een beetje een spannende layout te maken, niet zo'n standaard frame ding met een top,left en main frame. Vind google trouwens ook niet zo cool

Laatst bewerkt: 10 okt 2006
  20. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Mee eens. Hobby's en interesses zijn niet bijster interessant - no offence - en het staat niet echt professioneel. 'Ervaring' en 'mijn creaties' kunnen prima onder de noemer Portfolio, komt ook weer de professionaliteit ten goede.
    About zou je eventueel ook 'About Me' kunnen noemen, net ietsje duidelijker dat het over jezelf gaat.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina