1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

wtf, strafpunten?!

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Dioga, 8 okt 2006.

  1. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ehh...

     
  2. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Ik snap niet waarom het voordurend nodig is om aan het beleid te sleutelen? Naar mijn mening werkte het oude beleid dus veel beter dan deze draak die nu blijkbaar is ingevoerd. Als iemand zwaar over de scheef ging werd daar tegen ingegrepen met een ow of ban. Dat ik het niet altijd met die ingrepen eens was is een ander verhaal en staat hier volledig los van.

    Je kunt uiteindelijk dus een ban krijgen voor een x-aantal onbenulligheden. En al is er al meerdere malen hier gezegt dat er heus niet zomaar strafpunten voor onbenulligheden gegeven zullen worden, is het wel degelijk zeer goed mogelijk. Het is maar net hoe de moderater in kwestie de post interpreteert en hoe strict hij de regels wil naleven.

    Dat er strafpunten staan op dingen als racisme kan ik bij inkomen (daar sta ik zelfs achter als dit systeem toch doorgevoerd moet worden). Maar voor dingen als 'foutief taalgebriek!?!? Volgens dit systeem zou ik dus na 6 gramaticale fouten (want je krijgt er ook nogeens 2 strafpunten voor) een permanente ban hebben!?!? Dan kan na een week meteen al het gros van de leden gebant worden (inclusief Kobold).

    En ja, ik weet dat ik nu de regels nogal overdreven aanhaal, maar het is wel degelijk mogelijk. Het hangt er maar net vanaf hoe streng de moderator wil zijn. De een zal het bestraffen, de ander niet. Maar er zijn er die het zullen bestraffen.

    Zeg nu zelf? Bevordert zoiets de sfeer op een forum???
     
  3. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    zeg valt dyslextie ook onder foutief taalgebruik? Zal ik maar vast een bingo kaart gaan halen voor mijn punten?
     
  4. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    hahaha, die reacties van iedereen 8). Dyslectie gaat inderdaad zwaar bestraft worden :+ kom op mensen, vier een feestje op The Green Mile oid :9
     
  5. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Rolt de pub in :cool: \o/
     
  6. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Maar het beleid is niet verandert, [FAQ]de FAQ[/faq] is nog precies hetzelfde. Dit zit in VBulletin inbegrepen, het forum vernieuwt, het beleid niet. Een OW is alleen vervangen door strafpunten en dat is alles.
    Als jij vroeger veel onzin achter elkaar spamde, dan werd je erop aangesproken en deed je het nog, dan kreeg je ook een OW. Dat is nu niet anders. Je moet niet schrikken van iets als "Foutief Taalgebruik", ik vraag me zelfs af wanneer die er tussen is gekropen. :confused:
    Veel mensen zien het hier als "Shit ik dubbelpost, dus krijg ik strafpunten", terwijl het enkel een regeltje tekst is voor voor mensen die het écht te bont maken.

    IMO is het enige verschil nu dat we beter onderscheid kunnen maken. Vroeger was de stap OW -> Ban in 1 keer. Omdat een OW nu is opgedeeld in punten, kom je dus moeilijker aan een ban. Want zeg nu zelf, gemodde xboxen aanbieden is toch niet zo erg als iemand doodwensen aan een of andere vreselijke ziekte?
     
  7. Ruud

    Ruud Guest

    Nee, maar als het goed begrijp mag je nu ongelimiteerd cloontjes maken, als de cloon maar een cloon in van de nieuwste account? Krijg je toch maar 3 strafpunten voor, kun je met elk cloontje ook nog adverteren en heb je niet eens een ban ook.

    Tof.
     
  8. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Kennelijk leeft het onder de community, is men hier geagiteerd over en wil men dit aan de kaak stellen - en naar mijn mening geheel terecht. En dan ga jij het lopen bagatelliseren? Mijns insziens een onprofessionele en misplaatste reactie. Jouw post niet alleen, Volkoren kan er ook wat van als het gaat om kritiek volledig negeren en er met een domme laconieke opmerking mee weg proberen te komen.

    En dat is een vorm van beleidsuitvoering waar veel members nogal wat moeite mee hebben. Het voelt nu allemaal zo geforceerd.

    Is het nu echt zo diep gezonken met dit forum dat het de heren mods en admins aan elk relativeringsvermogen ontbreekt, zodat ze naar dit totaal onpersoonlijke en geheel overbodige puntensysteem moeten uitwijken?

    Hoe geweldig uitgebreid vBulletin ook is, je hoeft écht niet elke feature te gebruiken. Gezien de kritiek op dit systeem is het voor de crew misschien verstandig om toch eens te herzien of het oude systeem wat al jaren voldoet niet gewoon beter is dan de lullige strafpunten.
     
  9. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    :lol: Kijk, het gaat er ook om WIE het commentaar geeft op de situatie. De meeste members die hier al een tijd(je) zitten weten waarschijnlijk al dat je sinds je vertrek van de Xbw-Crew enorm aan het strijden bent tegen welke beslissing of verandering dan ook. Verder gaan er genoeg andere Mods op in en heeft het weinig nut als ik hetzelfde ga zeggen als zij eerder al 2 posts boven mij hebben gedaan :confused: ...

    Ik snap nog steeds niet de frustratie die je de afgelopen jaren (zolang alweer) vertoond tegenover ons crew en enige members. Dit feitje is natuurlijk weer een leuk aanknopingspunt om je 'verzetsstrijd' weer aan te wakkeren. Het is je volgens mij niet eens te doen om dit punt, maar om gewoon EEN punt die je maar kan aangrijpen.

    Ik wens je succes en hoop dat je in het 'echte' leven minder bitter blijft over iets wat jaren geleden voorgevallen is. _0/
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Zeg dan gewoon niks in plaats van zo'n totaal overbodige opmerking te plaatsen. Als je zonodig zo'n mooi systeem met strafpunten invoert waarbij offtopic posts bestraft worden, houd je er dan zelf ook aan.

    Jongen, waar heb je het over. Ik zie dit forum steeds verder in de stront zakken, mede door de arrogantie van de huidige crew. Je hoort mij niet beweren dat het in mijn admintijd allemaal rozengeur en maneschijn was, maar ik concludeer nu wel degelijk een teloorgang van het beleid. Het gaat mij helemaal niet om hetgeen toen is voorgevallen, ik reageer nu op een in mijn ogen foute beslissing van de crew om dit systeem in te voeren. Als een deel van de mods er zelf al niet achter staat, en een groot deel van de community er ook geen vertrouwen in heeft, dan moet je jezelf toch echt eens achter de oren gaan krabben...

    Als jij per sé moet denken dat ik dit neerkalk om maar een punt te maken heb je het mis. Ik haal dit punt aan omdat ik gegronde kritiek heb. Maar eens temeer maak je weer eens duidelijk dat je echt oogkleppen op hebt.

    Ik ben overigens helemaal niet tegen elke beslissing of verandering van de crew hoor. Zo vond ik jullie beslissing om Volkoren af te zetten als admin echt lovenswaardig, hulde daarvoor!
     
  11. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    DW heeft anders wel gelijk...Als het lijkt dat grotendeels van de hradcore members tegen dit beleid is, waar moeten en zullen jullie hem dan toch door onze keel heen stouwen...Xbw is wat het is dankzij de grote hoeveelheid members.Als je het zo bekijkt is wel mischien wel slim om naar ons te luisteren.

    En Dw is alleen de spreekbuis voor de mensen die tegen het beleid zijn, en dat zijn en nog behoorlijk wat. Ik zou zeggen bijkijk luuk-online maar eens.....
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beleid, beleid..... tis alleen maar een andere administratietool voor de mods. Voor de members: je gewoon behoorlijk gedragen dan loopt het echt wel wel los

    Voor de mods: na waarschuwingen en eventuele bans wel open blijven staan voor verdere discussie dan wel toelichting achter de schermen.

    Ik zie niet in waarom iedereen zich zo druk maakt. Ik ben zelf op meerdere fora mod geweest en als het membersaantal erg groot is, kan ik me voorstellen dat een dergelijk systeem gewoon een handige tool is.

    Persoonlijk zou het mij een zorg zijn wat voor een systeem er gebruikt wordt, zolang ik me, als goed gedragende member, maar niet slecht behandeld voel.
     
  13. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Niets, maar dan ook niets is voor de members veranderd. Mensen zullen op dezelfde wijze behandeld worden als voorheen, niet strenger, niet minder streng. Dit is voornamelijk een systeem dat voor de crew is ingevoerd, om is wat nieuws te proberen. De strafpunten en de redenen voor strafpunten die zijn gepost zijn gewoon het beleid, zodat de members weten wat hun strafpunten betekenen.
    Het systeem word gewoon getest, we hebben positieve en negatieve reacties zowel vanuit de crew als de community. Aan het eind beoordelen we gewoon of het blijven gebruiken of terug stappen naar ons oude systeem. We proberen het altijd beter te doen, en als je nooit iets probeert dan zal je er nooit achter komen.
    Nu heb ik nog niemand die tegen het systeem is een voorbeeld zien posten waarmee hij voorheen wel zou weg komen. Het beleid is namelijk niet veranderd, het technisch handhaven er van wel.
     
  14. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Hoezo is volkoren afgezet? WAT?
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat zeg ik :+
     
  16. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Wtf, ik ben zelf afgetreden. Er waren inderdaad wat meningsverschillen onder de crew, maar daarom ben ik niet afgestapt. Get your facts right.
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Some things will never change......
     
  18. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, de kloonaccount krijgt zoals altijd gewoon een ban, de 3 punten gaan naar de eerste account van de eigenaar.
     
  19. Wooffa

    Wooffa Deus Ex Machina

    Berichten:
    1.497
    Leuk Bevonden:
    3
    Het grappige van dit alles vind ik nog altijd hoe hypocriet de crew is die voorstander zijn. Ze vinden alles duidelijker worden, maar daarna zeggen ze dat je niet naar het lijstje moet kijken en dat ze zelf soepeler zijn [en eigenlijk dus inconsequent]. Hoe kan het duidelijker worden als je een lijst opmaakt die members serieus nemen en de crew zich daarna niet eens blijkt te houden aan die lijst en zijn eigen mening raadpleegt? Je hebt nu dus het geval van twee halve beleidsvormen die je door elkaar gooit. Lekker duidelijk inderdaad. :lol:

    Overigens vraag ik me sterk af of XBW onderling wel echt gediscussieerd heeft over dit beleid met heel de crew. Er zijn gewoon crewmembers die elkaar tegenspreken en een hoop die tegen zijn. Over beleid gesproken... =(
     
  20. Striker NL

    Striker NL Gaming = Living

    Berichten:
    2.269
    Leuk Bevonden:
    6
    Wat zit iedereen nou te zeuren om het beleid? als je tog gewoon normaal doet is er niks aan de hand.
    en wat Arjan al zei: een dubbelpost kan iedereen wel eens overkomen, daar treden we niet hard in op.
    Whats the problem dan?
    Vind je het dan raar dat je een punt krijgt als je iemand zn huid volscheld ofzo?? :confused::confused:
     

Deel Deze Pagina