1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Wat...? Lol als dat kan!! Dus hoef ik geen extra geheugen reepjes te kopen??
    ALs dat zo is dan ga ik snel ff die beta testen! \o/
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm dat wist ik niet :) ... nu kan ik mijn umpc ook overzetten naar vista thnx :)! Waar kan je dat aanzetten of gaat het automatisch?
     
  3. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    Er zijn wel wat eisen verbonden (lees hieronder voor meer info) maar ik had zelf 1024mb + nu extra (dedicated) 2 gig flash drive en het werkt perfect..Lijkt net gewone extra ram maar dan veel goedkoper _O_

    Windows ReadyBoost

    It sounded like science fiction the first time I heard about it: Windows Vista includes a feature called ReadyBoost that lets you use a USB 2.0-based flash memory device--typically a USB memory key--to speed up the performance of virtually any Vista PC. After grinning like an idiot for an uncomfortable amount of time, I realized the Microsoft rep telling me about this feature was serious. Huh. Hmm.

    Now, there are prerequisites, of course. The USB memory device must meet certain performance and storage characteristics (2.5MB/sec throughput for 4K random reads and 1.75MB/sec throughput for 512K random writes; 64 MB to 8 GB of free space; 256 MB of overall storage or more) which virtually no human being understands or knows how to discover. Don't worry about that stuff too much unless you're literally shopping for a new memory key: Just plug one of your exiting keys into a Vista machine and see if it works.

    ReadyBoost works by augmenting your system's memory with the memory on the USB device. The first time you plug in a compatible device, the Vista AutoPlay dialog will present "Speed up my system" as an option:

    [​IMG]

    You can then access the Memory tab of the device's property sheet to determine how much storage space to set aside for ReadyBoost:

    [​IMG]

    Note that this storage will no longer be available for other uses (unless you format the device or change the properties in Vista). You can't use a single key on two or more Vista machines. You can't use two or more USB keys on one PC. And, yes, Vista will recommend how much to set aside. (It typically wants a lot of space, so it may be a good idea to dedicate a USB memory key entire to this project. Hey, they're cheap.)

    Why is this good? With a typical desktop PC, it's not necessarily hard to add RAM, but that's not true of most notebooks, and in either case, you may be limited by technical ability and desire, corporate restrictions preventing you from mucking around with your system, or actual hardware limitations where you've already maxed out the system RAM. In any case, you can simply improve the performance of your system by plugging in a compatible USB memory key, configuring it, and getting back to work. Bliss.

    There have been some concerns that ReadyBoost will shorten the lifespan of the USB memory key because they're only rated to a certain number of reads and writes. My attitude is, who cares? These things are cheap, and if you're wise, you'll dedicate one solely to this purpose. If it dies, it dies. Get another one. (Besides, Microsoft refutes these claims, noting that its research shows that you will get at ten or more years out of life using ReadyBoost.)

    ReadyBoost will give the biggest improvements to low-RAM PCs and, of course, the more storage on the key the matter. Adding a 1 GB USB memory key to a PC with 512 MB of RAM (ugh) will provide dramatic results. Adding the same key to a PC with 4 GB of RAM, well, not so much.

    So the bottom line is this. ReadyBoost is a set-it-and-forget-it feature with no downsides at all, a small financial outlay (assuming you don't have a compatible key sitting around; I understand they come in cereal boxes now), and it delivers a nice performance boost. Who could ask for more?
     
  4. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of er hier mensen zijn die met Vista RC1 icm Xbox360 extender al aan het testen zijn met het afspelen van .TS bestanden.

    Dit gaat bij mij vrijwel niet. Geen geluid en het beeld schokt voortdurend.

    Heb dit als bug aangemeld maar tot nu toe geen resultaat.

    Zou het aan Vista liggen of aan HDTVPump? Iemand?

    Daarnaast vind ik het ook zeer interessant of hier ook getest wordt met digitale tv (dvb-c) icm Vista MCE / 360...

    Ik ben van plan om een FloppyDTV + Alphacrypt 3.05 te scoren en hiermee aan de gang te gaan.
     
  5. anto NL nius

    anto NL nius Kondition: Macht.

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    1
    weet iemand of er ook al iets is voor Vista om divx mee af te spelen.
    Heb die optie geprobeerd van vorige pagina, maar die is voor 2005 niet vista.

    Maar vista rules, wanneer komt hij eigenlijk uit, en tot hoelang kan ik deze beta gebruiken.
     
  6. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
  7. WarriorSan

    WarriorSan Somewhere in the system...

    Berichten:
    857
    Leuk Bevonden:
    1
    @ Xwon & Fardo,

    Al geprobeerd met de extra geheugen?
     
  8. Panja

    Panja Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Is het inmiddels al mogelijk om DVD's die ik als backup op mijn pc heb staan al af te spelen in MCE Extender van de 360?
    Het gaat hier dus om .vob files

    Thanks
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    met runtime360.com kan dat ..

    @warior san - Nog niet ik heb mijn UMPC nog niet ge-upgrade naar Vista ;) ... mijn werk/thuis pc heeft voldoende geheugen
     
  10. Xwon

    Xwon het is wat het is.

    Berichten:
    2.853
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee nog niet, over een weekje of drie is de verbouwing in mn nieuwe huisje klaar, dan op vakantie en dáárna ga ik eens kijken om mn mediacenter in te richten en \o/

    Dat zal dus ergens in november zijn (zo ongeveer een week voordat Gears in de winkel ligt :) )
     
  11. Panja

    Panja Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat niet alleen voor XVID & DIVX?
    Ik wil dus echt een volledige dvd incl. ondertitel streamen vanaf mijn pc...

    Mocht ik het fout hebben en ondersteund runtime360 het wel, is de kwaliteit een beetje goed? Zijn er negatieve dingen?
    Werkt Dolby Digital 5.1 gewoon?
     
  12. Fritske23

    Fritske23 Active Member

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een computer met XP, nou wil ik op diezelfde computer windows Media Center erbij zetten zodat ik bestanden kan streamen. Is dit mogelijk met 2 besturingssystemen op 1 computer? BVD
     
  13. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn windows media center kan sinds paar dagen geen films meer afspelen... hij geeft steeds een videofout aan. Ik heb powerdvd, windvd en nvidia dvd encoder uitgeprobeerd maar geen een werkt :mad:. Kan iemand mij helpen ?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ik heb dat probleem ook gehad. Mijn oplossing was alleen helaas een herinstalatie van windows MCE/Vista
     
  15. Panja

    Panja Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de volgende setup:

    1 server pc : alle data staat hierop : Windows Server 2003
    1 normale pc : daar doe ik mijn werk op : Windows XP MCE 2005
    1 Xbox360

    Ik wil dus mijn 360 als Mediacenter Extender.
    Dit is gelukt, de connectie is gelegd en de key is uitgewisseld.

    Mijn probleem is alleen hoe krijg ik de foto's, mp3's etc van mijn server op mijn 360. (via de mce 2005 pc)
    Op mijn MCE pc kan ik natuurlijk alle mappen benaderen die op mijn server shared zijn. Alleen hoe doe ik dat op de 360?
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  16. Phantom X

    Phantom X Active Member

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    0
    Okeyy dan maar geen windows media center, best jammer want het was wel handig. Misschien ligt het wel aan een codec ofzo. MAarja welke he... ik heb er zoveel :9
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  17. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    hoi,

    ik heb vista rc2 geinstallleerd maar nu wil mijn extender geen .ts files afspelen terwijl media center op de pc ze wel wil afspelen!? iemand die mijn kan helpen? dank je.
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Transcode360 werkt helaas nog niet met de RC2 ... De final release gaat dit wel ondersteunen. Ik ben bang dat je het gewoon nog met MC 2005 moet doen
     
  19. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is toch dat gedoe dat je muziek die op je pc staat, dan ook op de 360 kan afluisteren?

    ik heb hier dus een probleem mee, ik heb dat programma op de pc en die vind op dat programma wel mijn 360. maar zodra ik mijn 360 wil laten zoeken, vind hij elke keer mijn pc niet. ik heb dus wel alles goed aangesloten qua draden enzo, want internet doet t wel op de pc, en live spelen op de 360 gaat vlekkenloos. voor de rest heb ik dus geen kabels van de direct naar de pc ofzo, alleen internetkabels, router en modem.

    weet iemand hoe dat zit????
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ehm nee dit is media center extender....

    je bedoelt denk ik media connect
     

Deel Deze Pagina