[Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    De Live Box is een router dus deze moet je configureren... je hebt geen switch nodig, omdat je voldoende poorten hebt op je live box.. ;) ... Check even de handleiding hoe je je deze moet configureren. Moegelijk is Upnp aanzetten voldoende om deze op Open te krijgen
     
  2. pogo the monkey

    pogo the monkey lets get serious

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, thanx. Alleen is het voor mij qua bekabeling in huis gewoon handiger om de 360 niet direkt op de modem aan te sluiten. modem en 360 staan nl aan twe verschillende kanten van het huis, en de pc staat redelijk vlakbij de 360. Heeft zo'n switch nog nadelen?

    edit: kan zowel in de handleiding van de modem als in de modem zelf niks vinden over Upnp.
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    een switch heeft geen nadelen. :) .. als de live box geen Universal Plug aNd Play ondersteund dan moet je poorten open zetten .. je hebt 2 opties ... je kan de live box bridged instellen .. dan is je livebox een modem en geen router of een switch neerzetten (edmiax) uit schakelen als router ... dan is het gewoon een switch .. en dat heeft verder geen nadelen
     
  4. pogo the monkey

    pogo the monkey lets get serious

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt man. Nu alleen nog uitdokteren hoe ik poorten openzet in die livebox. hoe ik die router zo krijg dat ie alleen werkt als switch weet ik ook niet. ik hoorde van iemand dat je dan gewoon de voeding eraf moet halen maar volgens mij doet ie dan gewoon niks meer. Twee routers is idd niks. als ik het goed begrijp heeft mijn modem nu een ip toegewezen aan de pc, en de router een ip toegewezen aan de 360. krijg je ervan als je er geen verstand van hebt en gewoon maar wat aanklooit. kan ik overigens door al dit gevogel mijn live account beschadigen? ken nl ook een jongen die met een van zijn accounts helemaal niks meer kan met andere spelers van zijn friends-list en met zijn nieuwe account wel. mogelijk door aanpassingen in zijn netwerkje.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    je kan je live niet beschadigen . Mogelijk heeft je vriend settings van zijn user account aangepast, maar ook dat kan je terug zetten ... :)
     
  6. SmsSlet

    SmsSlet Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    2 Xboxen aansluiten op router + NAT op open

    Het Probleem
    Goed...wij hádden 1 Xbox en een pc. Een kabelinternet aansluiting (Multikabel, Power). De poort NAT op de Xbox stond keurig op open. Niets aan het handje dus.
    Nu hebben wij van de week er een Xbox bij gekocht.

    Mijn vriend heeft gebeld met de helpdesk van de router maar die konden hem niet verder helpen. Het is in de planning dat ik vrijdag ga bellen en me niet eerder laat afschepen als dat ze me goed geholpen hebben maar ik krijg zo het flauwe vermoeden dat er hier meer mensen komen met écht verstand van zaken.

    De bedoeling is dat de NAT op beide Xboxen (ook als ze beide tegelijk gebruikt worden) op Open komt te staan.
    Simpele vraag: hoe krijg ik het voor elkaar om beide poorten op open te krijgen? Kan iemand mij misschien een soort stappenplan of overzicht geven hoe ik de instellingen op de router (online) moet instellen?


    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Beide poorten van de Xbox (NAT) moeten op open kunnen. 1 Xbox staat op open en 1 staat op Strict.
    Het probleem is dat ik nu wel weet dat ik triggering moet gebruiken i.p.v. forwarding maar ik weet niet hoe ik dat bij de instellingen van de router zélf moet instellen?

    Welke provider?:
    Multikabel.

    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?:
    Kabel

    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:
    Downloadsnelheid 5120 Kbit/s
    Uploadsnelheid 1024 Kbit/s


    Modem
    ???

    Welk merk modem heb je?:
    ???

    Modem type?:
    ???

    USB/ Ethernet?:
    Ethernet

    Internet Delen / ICS
    Nee

    Werk je net ICS (Ja/Nee)?:
    Nee

    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?:
    NOD32

    Router

    Welk merk router heb je?:
    Linksys

    Welk router type?:
    BEFSR41

    Welke firmware?:
    1.04.06

    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?:
    Ethernet.

    De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Geen foutmelding, maar beide poorten moeten op open kunnen (NAT).

    Wat heb je geprobeerd?:
    De helpdesk van de router gebeld. Daar konden ze ons helaas niet verder helpen. Er werd gemeld dat als de ene Xbox in gebruik is, dat het dan teveel in gebruik neemt waardoor de andere poort niet op open kan.

    Waar stopt de test?:
    Nergens. De rest gaat goed. IP-adressen van beide Xboxen en de pc staan goed ingesteld.

    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):
    Nvt.

    Als je iemand niet kan zien of horen

    Wat staat er bij NAT?:
     
  7. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens de xbox site moet je router beschikken over firmware 1.04.8

    je zal dus sowieso een firmware update moeten doen als je wilt dat het uberhaupt probleemloos gaat werken.....

    klik hier om naar de handleiding van de router te gaan , op pagina 38 staat stap voor stap uitgelegd hoe dat het port triggering in kan stellen in de router.....
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  8. Dave Paparazzi

    Dave Paparazzi Active Member

    Berichten:
    171
    Leuk Bevonden:
    15
    Wie o Wie kan me helpen
    Bij NAT staat moderate, ik weet dat ik poorten moet forwarden
    maar ik weet niet hoe ik dit moet doen.
    Ik heb een wanadoo livebox.
    Kan iemand die ook een livebox heeft dit uitleggen hoe het moet, of heeft er iemand een plaatje van want ik kom er anders echt niet uit._O_ _O_ _O_



    Ik ben er inmiddels al uit.
    THX
     
    Laatst bewerkt: 6 okt 2006
  9. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    Magneto 360 zou jij voor mij ook een handleiding willen zoeken... ik kan er egt geen vinden en het boekje hebben we niet meer... ik heb een speedtouch 510
    vast bedankt
     
  10. TheMan83

    TheMan83 Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de hoop opgegeven.
    De Linksys BEFW11S4( v3 ) doet niet wat ik wil.
    Ik krijg het niet voor elkaar om twee xboxen tegelijkertijd online te laten zijn op Xbox live.

    De verbinding maken gaat goed, maar na 5~10 minuten valt de verbinding weg bij een (en soms beide) console(s). Ik heb van alles geprobeerd: port triggering, UPnp, port triggering+UPnP, maar niets schijnt te werken.
    De Xbox netwerktests verlopen zonder problemen. Beide consoles geven aan dat de NAT open staat.

    Ik ga dus op zoek naar een nieuwe router/switch, maar voordat ik een nieuwe koop wil ik er eigenlijk zeker van zijn dat het gaat werken.

    Daarom mijn vraag:
    Heeft er hier iemand twee xboxen zonder problemen op één router/switch aangesloten, zo ja: welke router/switch heb je dan?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    kijk maar eens hier dan: http://www.speedtouch.nl/documents.html#510
     
  12. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
  13. sneaky snake eye

    sneaky snake eye SneakySnake Eye

    Berichten:
    316
    Leuk Bevonden:
    0
    okeej, bedankt maar ik heb hem nu doorgebladerd en er staat niks over in er staat alleen in als je meerdere computers wil aansluiten moet je een hub of een switch kopen... Dus geen router zoals ik heb gedaan....
    maar kan dat dan wel? instellen dat het een modem is?
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    ja dat kan
     
  15. Magneto 360

    Magneto 360 XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.478
    Leuk Bevonden:
    0
    als je hem wilt instellen als modem ga je in de handleiding met firmware r4.2 naar pagina 55.......

    doe wat daar staat maar kies in de config wizard voor Bridged ethernet , als je dan de wizard voltooid hebt dan zal de speedtouch alleen als modem fungeren , alle net werk verkeer zal dan door je bij gekochte router worden afgehandeld
     
  16. masterspy

    masterspy Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    ik elf heb een sweex adsl router modem. Maar bij mij staat de nat ook op moderate, En ik weet niet hoe ik hem op open moet zetten. Kan iemand mij helpen
     
  17. FcWinningEleven

    FcWinningEleven Active Member

    Berichten:
    204
    Leuk Bevonden:
    0
    hey, ik ben dit ook aan het proberen maar heb totaal geen idee?? Hoe heb jij het voor elkaar gekregen?
     
  18. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ik heb mijn sitecom nu wel afgeschreven voor gebruik met 2 xboxen, weet iemand misschien of dit met de door microsoft goedgekeurde modems wel mogelijk is ??, of heeft iemand hier met een andere router wel succes mee ??

    in afwachting van ...
     
  19. KlaasjeNL

    KlaasjeNL Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kom er niet uit. Ik heb het hele topic doorgelezen en heb nu besloten mijn insidegamer.nl-geloof overboord te zetten en me aan te melden op XBW om m'n vraag te kunnen stellen.

    Ik heb sinds een week Orange ADSL Family en kan gewoon inloggen op Live, net als met m'n oude @home abonnement. Echter kan ik niets downloaden van de marketplace. De demo van Just Cause lukt dan weer wel... Wanneer ik een andere demo wil downloaden krijg ik een foutmelding met statuscode: 80070003.

    Ik vermoed dat het met m'n NAT te maken heeft. Hoewel enkele 'friends' geen problemen hebben, terwijl deze op 'moderate' staat, denk ik toch dat hier hem het probleem in zit. Ik wil m'n NAT dus open zetten, maar ik heb geen flauw idee hoe ik dit doe... Ik lees overal dat ik poorten moet openzetten, maar waar en hoe doe ik dit?
     
  20. Hallinger59

    Hallinger59 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Luie lezer

    Hallotie,

    Hier komt weer een luie lezer. Ik heb een wireless G acces point van linksys. Ik ben er inmiddels achter dat ik niet kan liven met casema en geen router. Wat is de beste draadloze router bij het casema abonnoment... ik heb een lichte variant met 1,5 mb download volgens mij.

    Ik heb al zitten lezen in de threads maar kan het ff niet vinden.

    Hoop dat iemand me kan helpen... wil graag liven maar hij doet het niet :mad:
     

Deel Deze Pagina