1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Media Center Extender op Xbox 360 [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

  1. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3
    transcode heb toch niets met .ts (transport stream) te maken?
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    media center kan zonder transcode360 geen ts streamen ... je kan alleen mpeg en wmv streamen met vista en media center 2005. Voor alle andere formaten heb je transcode nodig
     
  3. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    oja, is me al opgevallen :p sorrry ^.^
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan wel degelijk transport streams streamen. Het enige waar je hiervoor hoeft te doen is hdtvpump te downloaden en installeren. Dan heb je geen transcode meer nodig en kan je gewoon in het media center gedeelte de .ts selecteren en afspelen net zoals je wmv en mpeg afspeelt. Dit werkt perfect, het enige is dat je niet kan doorspoelen. Je kan alleen vooruitspoelen in stappen van 30 seconden...
     
  5. maximus79

    maximus79 Active Member

    Berichten:
    168
    Leuk Bevonden:
    3

    En dat werk ook onder vista?
     
  6. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat weet ik niet. Ik heb hdtvpump met XP MCE geinstalleerd. Dit werkt perfect. Ik zou het gewoon proberen en je ziet wel of het werkt 8)
     
  7. m_huizinga

    m_huizinga Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met de extra TV zenders op de media Center i.c.m. Xbox360. Op de PC kan ik ze bekijken. Op de TV niet, hij mist dan codecs. Weet iemand waar ik die kan downloaden of is dit het DivX probleem.

    Ik heb het dan over Nederland 4: Holland Doc e.d.

    Ik heb ook al de ACEmegacodecs pack geinstalleerd, maar dan crashed de XBOX360 op deze codecs. Dus die heb ik weer uninstalled.
     
  8. aphex

    aphex Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Na wat poorten open te hebben gezet in mijn router is het mij gelukt mijn 360 te syncen met mijn laptop.
    Nou heb ik dus een hoop Transport Streams, WMV9, Matroska's, en H264/X264 stuff. De Transport streams spelen prima en geven een erg mooi plaatje maarrr... ik heb geen geluid! Ik vermoed een codec-issue. Ik heb de volgende codecs geinstalleerd;HDTVpump, CoreAvC, NviDiaPureVideo en een aantal spelers (powerdvd,zoomplayer,vlc etc)
    Heeft iemand enig idee hoe ik geluid eronder krijg?
    (de files zelf zijn trouwens ok,als ik t afspeel via mn laptop zonder 360 heb ik uiteraard gewoon wel geluid)
    edit:al gefixed, een keer opnieuw de dvbportal-hdtvpump filters toegevoegd aan t register was de oplossing, nu draait t als een zonnetje.\o/
     
    Laatst bewerkt: 13 okt 2006
  9. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ook. TS (HD files) gaan zo perfect. Weet iemand ook een handige manier om subs mee te streamen?
     
  10. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    Is er geen mogelijkheid om dit alles te doen met een MacBook Pro? (geen zin om windows erop te zette)
     
  11. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    nee er is geen mogelijkheid om dit te doen zonder windwos
     
  12. tanda

    tanda Active Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    -----------------------
    Dit probleem heb ik ook - en ook met MCE uitzending gemist bijvoorbeeld. Is dit normaal of zijn er mensen bij wie dit wel werkt. Zo ja, welke codecs missen wij dan?

    Alvast bedankt!

    Thijs
     
  13. dannynima

    dannynima Guest

    hej mensen,

    Heb een vraagje heb gister eindelijk mn pc met de 360 kunnen verbinden en kan nu foto's bekijken en muziek luisteren van de pc op de xbox360.
    Maar nu heb ik gelezen dat je ook programmas kan opnemen en tv kan kijken etc... Weten jullie misschien hoe ik dat moet doen?En kost het geld?

    Heb een pentium4 computer met windows home edition en service pack 2.

    alvast bedankt,

    Greetz
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    als je home dition hebt .. heb je geen media center edition he :) is een ander os en dat kost geld
     
  15. dannynima

    dannynima Guest

    Dus moetk ff een andere Windows eropgooien?
     
  16. EgYoWns

    EgYoWns 7

    Berichten:
    1.235
    Leuk Bevonden:
    0
    Wanneer komt full W VISTA? Ik hoorde eerst november dan december en de laatste tijd 2007.....
     
  17. gn!uz

    gn!uz Logic is overrated!

    Berichten:
    142
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle versies na RC1 hebben problemen met het afspelen van MPEG2 bestanden. Bij RC1 heb ik het wel voor elkaar gekregen TS files af te spelen echter was de performance een drama. Geen geluid een enorme vertragingen.
    Het is me niet duidelijk waarom dit probleem zich voordoet. Normaal gesproken is het installeren van HDTVPump voldoende.

    Overigens kun je hiervoor ook Transcode360 gebruiken. Echter is de huidige versie nog niet compatible met Vista. Microsoft heeft toegezegd dat Transcode360 (www.runtime360.com) bij de RTM van Vista volledig ondersteund zal worden.

    Ik vraag me af of MS wellicht zelf DIVX zal ondersteunen zonder tussenkomst van Transcode. Ben benieuwd..

    Voor nu, nog even geduld!

    Wat ik wel een drama vindt is dat Vista nog altijd geen DVB-C ondersteund. Heb vernomen dat er met een half jaar weer een grote Mediacenter update zal komen waarin alle vormen van digitale (hd) wel volledig worden ondersteund!

    Tot die tijd blijft het behappen met FireDTV/FloppyDTV...

    Vista zal in november de RTM status bereiken. Het is vanaf dan beschikbaar voor de OEMs, MSDN (jeehaa) etc... Vanaf januari 2007 zal Vista voor consumenten beschikbaar zijn. Maar MS zal ongetwijfeld een interessante upgrade actie uit de hoed toveren mocht je het einde vh jaar een al een nieuwe pc nodig hebben!
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  18. DC Vogelaar

    DC Vogelaar Happy Hour

    Berichten:
    220
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraag, het is nogal complex maar ik hoop dat jullie me kunnen helpen..

    Ik heb dus een HP Media Center PC en wil dus ook de mogelijkheid hebben om Video's naar mn Xbox 360 te streamen..
    Nu heb ik mn Xbox op een wat moeilijke manier aangesloten op het netwerk.

    [Router] ---- > W-Lan naar mijn PC ----> ICS/Ethernetkabel naar mn Xbox

    Als ik op Xbox Live zit heb ik nooit ergens last van en doet alles het perfect, maar zodra ik de Media Center Extender wil installeren geeft m'n PC aan dat hij de Xbox niet op het netwerk kan vinden. Mijn Firewall heb ik standaard uitstaan, dus ik zou niet weten wat het anders zou moeten zijn, ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen..
     
  19. ChaSe

    ChaSe eXtreme Biker

    Berichten:
    133
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zou graag MKV videobestanden willen afspelen via de xbox gaat dit?
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    222
    webrowser oplossing: http://www.anpark.com/default.aspx mbv media center
    Dit gaat inderdaad niet werken, omdat je xbox 360 nu in een apart netwek zit (met je pc via ICS) ... de enige oplossing die je hebt isn je xbox 360 of rechtstreeks op je router aan te sluiten of een wireless adapter te gaan kopen
     

Deel Deze Pagina