PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

    42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

    134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

    14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

    30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

    1 stem(men)
    0,5%
  1. JeaR

    JeaR Capiche?

    Berichten:
    83
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ook ja :). Maar ik doelde op het feit dat wanneer de keeper al 9 tegentreffers gehad heeft de commentator het nog steeds heeft over "Rock-Solid hands tonight"

    Of wanneer je één keer buitenspel staat de commentator meteen lyrisch is over de buitenspelval van de tegenstander...
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Daar let ik eigenlijk nooit op tijdens het spelen. Volgens mij is het commentaar overall gezien bij Fifa beter.
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ik denk trouwens wel dat Konami de eerste slag gaat winnen op de next-gen consoles. EA heeft geen truukjes in de 360 versie gestopt, en nu twijfelen er nog meer Fifa spelers. Echt sneu voor die gasten.
     
  4. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kies iig vol overtuiging voor PES dit jaar.. Heb de afgelopen paar weken intensief FIFA '07 en PES5 gespeeld (heel erg veel MP) en ik ben er achter gekomen dat PES veel meer mijn ding is.. Gameplay is gewoon subliem..

    en dan heb ik het nog over PES5 he .. 8)
     
  5. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Mijn keus is de komende 20 jaar al gemaakt hoor haha. Ik ben PES fan in hart en nieren. Toch vind ik het echt jammer voor alle Fifa spelers dat ze zo genaait worden, dat meen ik echt. Fifa 2007 blijkt achteraf toch weer geen aanval op PES te kunnen doen. En dat is jammer, voor de PES fans en voor de Fifa fans.
     
  6. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Is niet zo jammer. Fifa blijft Fifa en PES blijft PES. Laatste Fifa waar ik nog een beetje tijd in had gestoken was FIFA 2001. En nu voelde het praktisch het zelfde, alleen iets langzamer. De eerste PES (na enkele delen int. superstar soccer) speelde ik in 2002 ofzo.. Ook daar is de basis hetzelfde, alleen is het steeds dieper/nog realistischer gemaakt. Maar ik vind het wel goed dat er twee voetbalspellen naast elkaar bestaan. Jammer alleen dat Fifa in de hemel werd geprezen alsof deze zo dicht bij PES zou komen dit jaar. Het is vergeleken met eerdere delen gewoon stukken beter geworden, maar lijkt niet op PES.
     
  7. Insane/Erret

    Insane/Erret If in doubt.. Flat out

    Berichten:
    1.575
    Leuk Bevonden:
    108
    Ik had ff een vraagje , ben een noob kwa PES spellen simpelweg omdat ik er nog nooit 1 gespeeld heb, altijd fifa gespeeld maar nu heb je weinig competities in fifa en geen TRUUKS verdomme, dus conclusie ik ben klaar met Fifa.. maar kwa competities en namen enzo klopt dat wel een beetje in PES of klopt geen enkele naam en zit de nederlandse competitie erin? wil namelijk wel met FC Den Haag spelen :thumbs:
     
  8. Benny

    Benny Active Member

    Berichten:
    1.306
    Leuk Bevonden:
    0
    Ado Den Haag bedoel je daarmee neem ik aan ? :9

    En ja met Ado spelen zal geen probleem worden.. :)

    En als je wilt weten hoe het zit met de licenties in deze PES dan raad ik je aan om even te Googlen ofzo.. ;)

    Ja.. ik vind dat iedereen eens op moet houden met met dat eeuwige FIFA en PES vergelijken, het zijn dan wel 2 footies maar zeker niet dezelfde games.. Je hebt mensen die van FIFA houden en mensen die van PES houden..

    Ik zelf hield vroeger meer van FIFA maar in de loop der jaren ben ik PES gaan spelen en tegenwoordig zou ik FIFA niet eens meer aanraken.. :)
     
    Laatst bewerkt: 11 okt 2006
  9. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Ik kan het mis hebben maar volgens mij is dit het pes 6 vs fifa 2007 thread. Dan lijkt het mij de bedoeling om pes en fifa te vergelijken?

    Ik heb de demo van fifa 2007 nog niet gespeeld, maar als ik pes 5 met de vorige 2 fifa's vergelijk komt pes er toch wel goed uit. Loopt soepel, supergameplay. Fifa is ook voor mij te arcade.
     
  10. LaVey

    LaVey Cheri Cheri Lady

    Berichten:
    111
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik speel FIFA al vanaf 1994 (FIFA International Soccer voor de Megadrive) en moest in eerste instantie niks hebben van PES. Ik keek wel eens op de achterkant van de hoes, maar vond het er maar grauw uitzien. FIFA 2002 was het voetbalspel wat ik speelde op de PS2, maar ik werd dat spel al snel zat (FIFA 2002 is naar mijn mening nog steeds de slechtste FIFA ooit). Toen heb ik op een gegeven moment toch maar PES gekocht voor 29,95. De eerste paar potjes dacht ik; "Wat een flutspel." Maar na enige tijd van gewenning begon langzaam het licht te schijnen. Steeds meer dingen begon ik te waarderen en moest toen ook tot de conclusie komen dat PES beter was dan FIFA. En eigenlijk is dat de jaren erna altijd zo geweest. EA heeft wel een groot gat gedicht, maar is er nog lang niet. Ze hebben nu wel door dat men PES prefereert en hebben de techniek aardig gekopieerd, maar toch is er iets waardoor zelfs de alom bejubelde FIFA 07 ver achterblijft bij PES; de A.I.
    Zet PES op de hoogste moeilijkheidsgraad en je wordt helemaal zoekgespeeld als je niet geconcentreerd bent. Zet FIFA 07 op de hoogste moeilijkheidsgraad en de computer wordt maar een tikje slimmer. Wel zijn dan 9 van de 10 schoten een doelpunt. Beetje goedkoop, als je het mij vraagt.
    De perfecte manier om het verschil van A.I. te zien is door een partijtje te spelen van computer vs. computer. Bij PES lijkt het net echt voetbal; combinaties, gaatjes zoeken, renpatronen, scrimmages, etc. Bij FIFA (en bij FIFA 07 nog steeds) zie je de spelers echt belachelijke dingen doen. Zo gaan ze soms rondjes rennen als ze opgejaagd worden (ooit gehoord van de bal het werk laten doen?) of rent de speler die de aftrap neemt regelrecht naar eigen doel om vervolgens de bal weg te maaien. Ook voor het vijandelijke doel is huilen met de pet op. Vrije schietkansen worden verprutst, omdat ze werkelijk de bal in het doel willen lopen. Tig keer kappen terwijl hij zo een voorzet kan geven, steeds maar vastlopen in een fuik van verdedigers... Je kan het amper een wedstrijd noemen.
    Ik hoop dat EA de goede lijn doorzet en binnenkort echt een keer een gelijkwaardig product op de markt brengt. Tot dan komt de echte kwaliteit uit het land van de rijzende zon: Pro Evolution Soccer.
     
  11. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Erg mooi stukje tekst LaVey :)!
    Misschien wel eens vet jah...

    De computer een wedstrijd tegen zichzelf laten spelen!
     
  12. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Nogmaals,

    Eredivisie (mmm Nederland? :p)
    Serie A (Italie)
    Premiera Division (Spanje)
    France Ligue 1 (Frankrijk duh)

    En nog een hoop clubs A (West Europa, zoals Bayern Munchen, FC Porto, FC Kopenhagen, etc.) en B (Oost Europa, Panatinaikos, Galatasaray, etc.) en uiteraard landenteams (ook van Nederland is er bijv. een officiele licentie).

    Juiste spelersnamen van de Premier League, alleen Arsenal en Man Utd hebben de officiele licenties, dus ook hun echte teamnaam en sponsor. De rest zou je moeten kunnen editen (in de voorgaande delen kon je echt ALLES editen).

    De truckjes in PES hebben echt nut, het is ook niet zo (itt Fifa) dat een truckje altijd werkt. Je moet hem op het juiste moment uitvoeren (bijv. een fake shot / kapbeweging). Ooit een filmpje gezien op Soccergaming.com van een gast die 30 man dolt met C. Ronaldo. Echt ziek! Dan zie je een beetje wat je allemaal kunt doen met PES.

    Ga er ook niet vanuit dat je het spel niet meteen onder controle hebt. Het is heel anders dan Fifa en je zult gewoon even een omschakeling moeten maken. Geef jezelf dus de tijd. Speel gewoon veel potjes, dan ga je vanzelf doorkrijgen hoe vet het spel is en op welke manieren je allemaal wel geen aanval op kan zetten. Je kan nu gewoon niet goed uit de draai schieten, dan zwaait de bal vaak af, je moet jezelf dus echt goed vrijspelen, of het laatste tikje geven dat je 1 op 1 tegen de keeper staat. Je kunt de bal dan stiften (is lastig) of op het laast moment onder de keeper doorspelen. Geef jezelf dus de tijd, dat is erg belangrijk!

    @LaVey:

    Inderdaad, ik speel ook Fifa sinds Fifa International Soccer. Naar mijn weten was Fifa 97 het slechtst (al was de indoor mode wel vet). Fifa 98RTWC en Fifa 98 Worldcup vond ik het beste. Fifa 99 ging ook nog wel en toen ging het bergafwaards. Ooit nog eens PES2 gespeeld (PS2 gehuurd met een maatje van mij) en ik vond het helemaal niets. Passes kwamen niet aan, schieten ging moeilijk, kon ook niet wennen aan de controller. In 2003 kwam de demo van PES3 op de PC en die heb ik nogmaals geprobeerd.

    Moest even wennen, maar de PC controls was ik iets meer in thuis, dus op een gegeven moment speelde ik echt hele vette wedstrijden. Uiteindelijk de game gekocht. Toen PES4 op de Xbox kwam heb ik hem gehaald en PES5 heb ik dan ook voor de 360 gehaald (speelde die ook al op de PC).

    Ik was gewoon totaal overgestapt van Fifa naar PES. Die rare namen waren af en toe jammer, maar de editor maakte alles goed. Binnen notime had je de juiste selecties aangepast.

    Fifa richt zich teveel op de graphics en te weinig op de A.I. Ik denk dat het team van Fifa (EA Canada) van EA de opdracht krijgt om grafisch een zo mooi mogelijke game te maken. Al het andere lijkt ondergeschikt. Dat is de reden dat het voorlopig niet goed gaat komen met de Fifareeks denk ik.......
     
    Laatst bewerkt: 12 okt 2006
  13. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    De beste FIFA was voor mij FIFA95. Het is al lang terug, maar daar heb ik me echt heel lang mee vermaakt. Ik heb het volgens mij tot FIFA 2002 uitgehouden, maar daarna heb ik de overstap gemaakt naar PES.

    Van alle spelers die in PES zitten hebben 95% de juiste naam. Bij de Premier League kloppen alleen de clubnamen niet, maar daar raak je snel genoeg aan gewend. (merseyside red is bv Liverpool).
     
  14. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Maar dan moet je er wel bijvertellen dat die (hoogstwaarschijnlijk) net als voorgaande delen te editen zijn. Dus dan maak je van Merseyside Liverpool en dan mis je alleen de sponsors nog.
     
  15. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Het fifa publiek laat weer van zich horen ;)
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    het is dat er een ';)' staat, anders voelde ik me ook beledigd O-)
     
  17. mark8925

    mark8925 Guest

    net ff WE10 gedaan tegen een fifa speler.. heb wel 100x kut scheids gehoord, en ".. HUH?!?!" haha heb me weer rotgelachen.. maar toen hij t eenmaal tijdje speelde begon hij het toch leuk te vinden.. hij dacht toch dat hij maar pes6 ging kopen;) :lol:
     
  18. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ik ga hem niet kijken ook nu naar die reacties...

    Laat ik maar even Ontopic blijven...

    Zijn er Fifa spelers die DIT jaar voor PES 6 gaan voor het eerst?! Of juist andersom?
    Mensen die van PES dit jaar weer de overstap maken naar Fifa?

    Of houdt iedereen het bij zijn eigen Game zoals al meerdere delen!
     
  19. Quick-rik

    Quick-rik Active Member

    Berichten:
    131
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hou het bij fifa
     
  20. DrOetkerNL

    DrOetkerNL Active Member

    Berichten:
    40
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals al een aantal jaar zal dit jaar wederom Pro Evo grijsgespeeld worden door mij.
     

Deel Deze Pagina