De HDTV Thread [Deel 7]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja het zijn echt hoge prijzen, maar ik heb net even gekeken en online zijn ze de helft van wat ik had verwacht. Ik verwachte een prijs van rond de 4000 :+ echter is een 40 inch samsung 1998 euro. Alsnog veel geld..! Daar niet van maar ik had niet die prijs verwacht.

PS: Een Tatung met 1920x1080 kost 1300.... maar ik weet het niet hoor met die tatung..... klinkt echt als een C-merk.. heb het ook nog nooit gezien of ervan gehoord :+

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Reken de Euro nu eens om naar de oude Gulden.
    1998 x 2,20371 = 4403 Gulden.

Heb een half jaar geleden zitten twijfelen om een Tatung te kopen.
    Alleen omdat ik bijna tot geen informatie kreeg over de LCD , heb ik dat maar niet gedaan.
    Nu staat op de site alle informatie die je als consument nodig hebt.

Een LCD >40" past hier niet in de kamer.

De LE32R71B die ik nu heb staat al te dominant in de kamer.
    Daarbij komt ook nog eens de licht kleuren (beuken) van de meubels in huis.
    Dan valt een zwarte LCD helemaal op.

3. ChaSe

ChaSe eXtreme Biker

Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  4. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je bent niet de enige die nog omrekend naar guldens, doe ik ook nog heel vaak. Maar toch ik had een veel hogere prijs verwacht.

En tjah, het hangt iid af van je kamer en je afstand die je houd van je tv hoe groot jou tv moet zijn. Kleine kamer ---> grote tv is echt niet nodig.. kan soms zelfs ergerlijk zijn. En een Grote kamer ---> kleine tv lijkt me ook niet slim.

En dat een tv dominant is, en teveel opvalt is helaas wel zo, maar ik denk dat dat altijd al zo is geweest. En ik vind dat een bakbeest van een crt meer opvalt dan een elegant dun scherm. Maarjah met de crt's had je nog speciaaltjes die dan bijvoorbeeld zaten ingebouwd in een beuken kast of wat dan ook. Bij lcd gaat dit denk ik niet voorkomen :eek:. Wel heeft philips een spiegel tv met een niet opvalende rand die ik eens had gezien. ik zal hem even opzoeken.

//edit: Spiegeltv

Laatst bewerkt: 14 okt 2006
  5. dannynima

dannynima Guest

wat is een crt?

6. ChaSe

ChaSe eXtreme Biker

Leuk Bevonden:
    0
    een oude dik scherm

7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Normale beeldbuis tv.

CRT= Cathode Ray Tube.

8. MiC

MiC Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heren,

Ik zit enigszins in een dillemma, daar ik een nieuwe LCD wil (heb nu Sony Bravia KLV-S32) daar mijn oude mij enigszins irriteerd (-Laag contrast,-HDMI aansluiting aan zijkant). Maar dat even terzijde, feit is ik ga een nieuwe LCD kopen. Ik werk al een jaartje of 2 als parttimer bij de Block. Wat deze post-om-advies enigszins ironisch maakt maar de gemiddelde gamer heeft verstand van zaken dus ik heb puur even wat persoonlijke ervaringen-advies nodig. Via mijn werk kan ik mijn oude inruilen voor een betere en dan wat geld bijleggen. Hier komt nog personeelskorting bij dus let even niet op de prijzen. Ik weet dat het op internet zwaar goedkoper is maar de service en garantie die ik/je ervoor terug krijgt maakt het 10x waard. Anywho hieronder heb ik mijn opties globaal neergezet. Ben tot dusver altijd een Sony/Philips fanboy geweest echter de nieuwe Sony modellen op de V2000 serie na (schitterend maar té duur) vind ik gewoon qua design bebachelijk lelijk. Van de Philips modellen daarenteren vind ik de Cineos enkel qua design super, echter de nieuwe modellen met PixelPlus 2/3/HD en Ambilight met boxen aan de onderkant zijn pas zo rond de 1700~EUR beschikbaar en dat is wederom, te duur.
    Vandaar dat ik mijn keuze heb beperkt tot de volgende 3 modellen. Specificaties is mij vrij duidelijk en wat ze doen, echter dynamisch contrast, game-mode en andere Samsung functionaliteit is mij niet al te duidelijk vandaar ook deze post.

Opties:
    - Sony KLV-32S2000 (+Bravia Engine,--Design,1349EUR)
    - Philips 32PF9531 (+PixelPlus 2HD,-Design,1449EUR)
    - Samsung LE32N71B (+Contrast,+Design,-?,1449EUR)

Gebruik
    Ik ga het voornamelijk gebruiken voor mijn Xbox360 en via mn PC DVI->HDMI+Dolby naar films/series e.d te kijken. Ik kijk amper zelf tv ivm tijdgebrek dus analoge weergave is geen extreme prioriteit maar wel belangrijk daar een degelijk HD kanalen aanbod nog niet aanwezig is.
    Vandaar enigszins mijn afkeer jegens Philips daar hun normale non-PixelPlus HD technologien voor beeldverbetering puur bedoelt zijn voor analoge toepassingen, daar component/hdmi gewoon dus geen effect hebben.

Kom even ter zake
    Ik neig erg naar de Samsung maar ik vraag me ernstig af wat voor nut/ervaring de Game-mode toevoegt. Is het het waard?
    Het design vind ik werkelijk waar schitterend, ik moest niets hebben van de voorgaande modellen van Samsung maar dit is werkelijk waar een praaltje.
    Suggesties, tips of andere alternatieven zijn zeer welkom daar ik maar een simpele student/part-timer ben en 1500~EUR een hoop geld blijft voor een 21jarige.

9. swordman

swordman Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    zit er op HD ready tv's dan soms geen analoge tv aansluiting ?

10. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    tuurlijk wel....

11. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    Samsung is idd het mooist en het scherpst geprijst, maar die ene review over dat ding is nou niet helemaal positief maar wel de beste keuze lijkt mij

btw: ik wist niet eens dan alle review cijfers samen worden gestelt tot de algemene conclusie met cijfers, weer wat geleerd vandaag

12. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    even een vraagje aan melbuuln , of andere :+

Welke zou je nemen als je kon kiezen tussen de Samsung LE32S71 link of de Sony Bravia 32U2000 link

(dan niet over de prijs gaan beginnen)

13. Booster

Booster verified user

Leuk Bevonden:
    0
    allebei designs best mooi, Samsung zou ik eerder kiezen denk ik, scheelt altijd en overal in prijs, maar het is wel een S, het laagste van Samsung, al zit daar niet zoveel verschil in denk ik

dikte scheelt wel maar liefst 5 cm ten faveure van Samsung en is 2 kg lichter, sony heeft wel pic. in pic, das wel cool maar over het algemeen komt Samsung beter over vind ik, mooiere tv om naar te kijken ook eigenlijk

14. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    het gewicht en dikte boeit mij niet echt, hij gaat toch op de muur , maarja dan is dikte wel weer van belang.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik zou dan gaan voor de Sony.

Het werkelijk contrast van de Sony (1200:1) is iets hoger dan die van de Samsung (1000:1).

De verschillen tussen beide LCD's is heel klein.

Weet niet of de problemen met de Dynamische Modus van Samsung al opgelost is.
    Bij de R-serie werd het beeld steeds donker en licht , dit gebeurde alleen in de dynamische modus.

Op kieskeurig.nl staat alleen de dikte (diepte) inclusief voet vermeldt.
    Mijn R-serie is zonder voet 8cm diep.

Je moet niet vergeten dat de stekkers ook een aantal cm achter de LCD kunnen uitsteken.

Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  16. R-Y

R-Y let's pop

Leuk Bevonden:
    4
    dan doe ik dat.
    Nu geen veranderingen meer.
    Ik ben de eerste hier denk met de 32U2000\o/

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet een keer de knoop door hakken :thumbs:

18. ChaSe

ChaSe eXtreme Biker

Leuk Bevonden:
    0
    Goeie keuze !!

19. dannynima

dannynima Guest

sony loopt met lcd's lichtjaren voor op de samsung :p tog melbuuln,

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt mij verkeerd begrepen.

Ik had de vergelijking gemaakt tussen de gebruikte technologie van LG en Philips.
    Beide merken maken gebruik van de zelfde schermen , maar de technologie van Philips (Ambilight Full Surround en PixelPlus HD) loopt lichtjaren voor op die van LG.

Had betekend natuurlijk niet dat de LCD's van LG slecht zijn.

Laatst bewerkt: 15 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina