Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Formateren? :+ Ik zou het eigenlijk niet weten. Maar ik weet wel dat de weinige keren ik systeemherstel wou doen, het niet werkte.

    Ik hoop niet je dat je een systeemherstel gaat doen omdat je pc af en toe uitvalt, want dat gaat er helemaal niets aan veranderen.
     
  2. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Voor dat geld zou ik voor een Antec Truepower Trio 430 Watt gaan. Heb er zelf een en moet zeggen, lekker stil + ziet er goed uit :).
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil mijn PC terug hebben naar de status zoals ie was op dag 1. Dit omdat ik het idee heb teveel zooi te hebben geinstalleerd, eraf gegooid, weer opnieuw geinstalleerd....etc.

    Ook heb ik steevast altijd tussen de 40 en 50 processen lopen, dit lijkt me ook niet echt gezond. Tijdens het installeren van bijvoorbeeld een game wordt mijn CPU tot wel 50% belast waardoor alles ontzettend traag loopt.

    Dit zijn allemaal zaken die ik in het begin niet had, daarom wil ik terug naar dag 1 zegmaar. Ik heb een back-up gemaakt van Mijn Documenten op de data-schijf (D:/), alhoewel ik niet zeker weet of er een manier is die data sowieso te behouden aangezien alle programma's/Windows/games op de C schijf staan. Formatteren is idd een optie, heb alleen geen idee hoe dat werkt en ben veelste bang dat ik dingen ga verkloten.

    Anders vraag ik wel of Informatique dat de volgende keer voor me regelt, want ik moet sowieso terug om mijn monitor om te ruilen aangezien deze de oorzaak schijnt te zijn van de beeldcorruptie en tearing waar ik soms last van heb. Dat tearing probleem is ook zoiets aparts : op extreem hoge reso's heb ik er geen last van, op lagere reso's wel :confused:
     
  4. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Tearing onstaat door dat de fps hoger liggen dan de beeldversing van je scherm. Dat kan je vermijden voor v-sync aan te schakelen. Op lagere resoluties perst je pc meer frames per seconden eruit dan op een hogere resolutie, daarom dat je op hogere resolutie er minder last van hebt.

    Tearing is dus eigenlijk een alledaags fenomeem waarover je je geen zorgen moet maken ;).
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn V-Sync staat altijd aan. Maar oke, das ook niet de grootste ramp, heb je gelijk in. Die beeldscorruptie wel, dus mijn monitor moet hoe dan ook binnenkort omgeruild worden.
     
  6. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij systeem herstel worden alleen de instellingen terug gezet naar die bepaalde datum. Je bestanden blijven allemaal hetzelfde, wil je hetzelfde wat je toen vanaf dag #1 had, had je toen backups moeten maken.
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah oke, nja dikke pech voor mij dan.

    Bah, ik baal op het moment wel een beetje van deze aankoop.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  8. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Heb m'n pc opnieuw geinstalleerd, zelfde cd, zelfde setup (nouja, nu met SATA DVD+RW speler/brander), zelfde zepalin.

    Nu werkt de USB wel als ik m'n muis wel voorzie van een USB to PS/2 connector. Toetsenbord is gewoon USB. Vage meuk mja Windows XP werkt weer:). Toch niet super handig alleen Vista. Maar goed, Het blijft vreemd dat USB eerst niet werkte. Hoefde geeneens Service Pack2, andere forceware etc te installeren. Heb vorige week 3 x met zelfde cd geinstalleerd. Mja:+
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
  9. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Computers, hopeloze dingen.
     
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Muis energie zuipend oid? Vraagt maybe teveel stroom van USB poorten dan denk ik.

    EDIT: Kan natuurlijk niet als die het in Vista wel deden |:- .
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 okt 2006
  11. 9Huntelaar9

    9Huntelaar9 PSN: Ch1merA1989

    Berichten:
    126
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een nieuwe computer\o/ \o/ \o/ \o/ \o/
    hier zijn de specs:
    Behuizing: Coolermaster Centurion 5 Zwart
    Voeding: Coolermaster RS-450-ACLY Real Power 450 watt
    Moederbord: Asus M2N-SLI Deluxe
    Processor: AMD Athlon 64 X2 5000+ 2.6 Ghz
    Harddisk: Samsung 160 GB 7200 rpm
    Geheugen: Kingston KVR400D2N3K2/2G 2048 MB
    Videokaart: XFX GeForce 7900 GT 256 MB
    DVD: LG Electronics GDR-8163RBB Zwart
    Geluidskaart: Creative SoundBlaster Audigy 4 7,1 -kanaals
    Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite
    Muis: Logitech G7 Laser Cordless Mouse
    Beeldscherm: HP 1755 17''
    OS: Microsoft Windows XP Home
    Anti-Virus: Symantec Norton AntiVirus 2007 v14.0
     
  12. SupahMaster

    SupahMaster Guest


    Jammer van de Proc en HDD maar goeie videokaart.
     
  13. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    die processor is erg goed hoor _0/
    en hd is meer persoonlijk, kwa opslag capaciteit dan ;)
     
  14. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Samsungs zijn de top harde schijven hor... Bovendien de stilste... Hij had objectief gezien geen betere kunnen nemen... (van het merk uitgaande, want ik weet geen type nummers)
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    De CPU is ook goed hoor ;). Tuurlijk had een Conroe beter geweest, maar de X2 5000+ is helemaal niet slecht. HDD is ook niet mis mee en met de rest van de pc ook niet. Alleen... die Norton Antivirus :'-( =(.
     
  16. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ik heb ook norton, maakt het wel slomer :'-( (maar toch is mijn pc'tje wel snel :D ) is er een snellere alternatief? :)
     
  17. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Had liever een Western Digital gehad dan, tenzij je eerder voor stil dan voor performance gaat.

    @ Pegas, E6600 voor dat geldwas wel een stukkie beter geweest gok ik.
     
  18. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Avast is heel erg goed in mijn ogen.


    En Supahmaster, denk nou eens na voordat je post. Dit is al de tweede keer in deze thread dat ik je waarschuw dat je niet zomaar dingen moet gaan roepen zonder dat je er verstand van hebt.
     
  19. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De Core 2 Duo is misschien iets beter, maar de 5000+ is een erg goede processor. Dat jij een Core 2 Duo hebt, betekent niet dat een AMD opeens slecht is ofzo. Bovendien kan het zijn dat de Core 2 Duo helemaal niet beschikbaar was toen hij deze pc bestelde(omdat de 5000+ ook aardig lang op zich heeft laten wachten).

    Mooie pc huntelaar, ik wens je er veel plezier mee!:b:
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit je daarstraks nog lekker Tomb Raider : Legend te spelen (nja lekker, met af en toe een roze/groene Lara dan), zit je daarna ff beneden TV te kijken met je vriendin, kom je naderhand weer boven om achter je PC te kruipen.....en ja hoor, hij is weer uitgesprongen en gaat niet meer aan.

    Het laatste wat ik kan bedenken is dat ik eens op zoek ga naar een nieuw stopcontact, en als dat niks uithaalt gaat de hele bende (systeemkast, bekabeling en monitor) van de week weer op weg naar Bergschenhoek. Dan laat ik de spullen daar wel ff een tijdje achter zodat Informatique wat meer tijd heeft om ernaar te kijken. Maar als ik dan een onbepaalde tijd later weer wordt teruggebeld en men heeft wederom "niks kunnen ontdekken"....dan zit ik er toch echt aan te denken om de hele boel terug te brengen en mijn geld terug te eisen.

    EDIT : Nieuw stopcontact heeft geen nut.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina