Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Onstabiele voeding, ik blijf erbij dat het dat is :+. Of het zou iets anders onstabiel moeten zijn (moederbord ofzo).
     
  2. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja wat het ook is, ik hoop dat ze bij Informatique deze keer dan wel ff verder kijken dan de vorige keer en niet weer met het verhaal aankomen dat ze geen defect hebben kunnen achterhalen. "Want bij ons doet ie het gewoon, en dan kunnen we wel de voeding gaan vervangen maar dat heeft geen nut als we niet zeker weten dat het daaraan ligt." Aldus Informatique.

    En even uitgaande van een worst-case scenario (d.w.z. stel dat de problemen straks na de volgende retournering zich weer blijven voordoen, en Informatique zogezegd weer geen defect heeft kunnen vinden), kwam ik dit opvallende stukje onder het kopje "Voorwaarden voor Retourneren" tegen op hun website :

    "Wanneer na testen op ons servicecenter een defect niet wordt geconstateerd, worden mogelijke verzendkosten en onderzoekskosten in rekening gebracht."

    Begrijp ik dit nu goed ? Dus stel dat als ik straks de hele boel wil terugbrengen omdat ik eventueel problemen blijf houden die zij niet kunnen achterhalen, ik daar ook nog geld voor mag ophoesten ??
     
  3. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    jep jij moet daarvoor de verzendkosten betalen..
    vind dat wel nep van die winkels.. =(
     
  4. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja oke verzendkosten, maar ik ga die peperdure spullen natuurlijk niet opsturen....daar ga ik gewoon mee terug. Maar onderzoekskosten ?

    Nee sorry, ik heb zojuist even wat rondgekeken op de website van ConsuWijzer....en voor zover ik het begrepen heb mogen ze mij daarvoor geen kosten in rekening brengen. Sowieso de eerste 6 maanden van de garantieperiode is het aan hen om te bewijzen dat het defect aan mij ligt, kunnen ze dat niet dan gaat de wet ervan uit dat de gebreken aanwezig waren bij de aankoop. Bij aanhoudende mankementen na meerdere malen reparatie te hebben ondergaan heb ik zelfs het recht om de koopovereenkomst te ontbinden en heb ik dus simpel gezegd recht op geld terug.

    Hopen dat het niet zover komt, maar het is toch wel handig als je op de hoogte bent van je rechten als consument.
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    ow de onderzoeks kosten :9
    ik hoop ook niet voor je dat het zover komt :)

    onderzoekkosten zij ook lame.. bij alternate wou ik een fan controller omruilen omdat er 2 ledjes waren doorgebrand =(.. gingen ze testen, en als die 2 ledjes bij hun wel zou werken zou ik 13,50 moeten betalen.. Eerst 10 min. moeten wachten totdat iemand van de testteam eraan kwam, dan nog moeten helpen met aansluiten omdat hij het niet goed kon (wtf |:- ).. en uiteindelijk tehoren krijgen dat ze toch echt doorgebrand waren en dan nog eens leuk 10 min. wachten totdat hij met een nieuwe aankwam _0/ ..

    mja, leuk verhaaltje weer van mij :+

    Hoop dat het aan je voeding licht en als die vervangen is alles weer perfect werkt :thumbs:

    ik ga nu maar ff pitte, cya :cool:
     
  6. Majin

    Majin Bye bye~~

    Berichten:
    1.415
    Leuk Bevonden:
    0
    een goeie vervanger van norton is nod32. update zichzelf elke dag en neemt weinig werkgeheugen in.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    @ryan23,
    Hehe, Alternate en after sales service vergt een ijzeren geduld. :+

    @Zero,
    Je zit helaas met een onstabiel onderdeel in je PC, tenminste daar lijkt het sterk op. Op het moment dat Informatique hem twee dagen zou testen, zou het zomaar kunnen dat ie perfect werkt. Dat is helaas de ellende van onstabiele hardware. :eek: Ze moeten het maar net 'treffen'. Maar als ze weer niks kunnen vinden, zullen ze je wel tegemoet moeten komen denk ik. Desnoods vervangen ze de voeding.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit wat in wat je zegt. Maar als ze weer niks kunnen vinden, zit ik er toch sterk aan te denken om de koop te ontbinden. Spijtig maar waar, ik heb hier gewoon echt geen zin in.
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je echt geniet van je pc, dan neem je een weekje zonder wel voor lief als je daarna er weer vol op tegenaankan.
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je gelijk in. Maar het wordt een ander verhaal op het moment dat dat plezier om de 2 weken (en dat binnen 2 maanden na aankoop) telkens onderbroken wordt door fouten die Informatique zelf niet weet te achterhalen.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben erg blij met de prestaties van dit systeem....op de fouten na dus. Als deze verholpen kunnen worden (al ben ik um dan een week of wat kwijt) hoor je mij verder niet klagen. Maar waar ik bang voor ben is dat dit verhaal een soort vicieuze cirkel gaat worden. Met enerzijds een PC die bij Informatique schijnbaar niks mankeert, maar bij mij wel.
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet in zoveel toeval. Vraag aan informatique of ze hem grondig na willen kijken, dan ben je hem maar even kwijt. Dan heb je in ieder geval de verzekering dat het erna weer goed werkt. Geloof mij, een pc zonder fouten is fijn:D(Ik kan het weten, bij mijn vorige pc heb ik 3 maanden gekloot voordat ik goed kon gamen, bleken on-upgedate moederbord drivers te zijn).
     
  12. Tsux

    Tsux Active Member

    Berichten:
    1.889
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey! Niks tegen Alternate he! :9

    Durf maar eens op zaterdag met je kritiek naar Alternate te komen he! Krijg je er van langs! :D Persoonlijk van mij wel te verstaan!
     
  13. Gouranga

    Gouranga ( /_ )

    Berichten:
    279
    Leuk Bevonden:
    1
    Hello all,

    tijd geleden dat ik hier (op xbw dus) iets gepost heb, ik heb hulp nodig!

    Het zit namelijk zo, ik wil een game-pc gaan aanschaffen rondom de E6600 C2D processor van Intel, en ik heb zo'n 1600 euro te besteden atm (kan eventueel nog doorsparen, ik heb geduld;)).

    Nu zat ik te denken aan een x1900xt grafische kaart van ATi maar is dit nog wel de moeite waard (met oog op DirectX 10 straks, wanneer komt dat eigenlijk precies?)? Ik hoef geen extreem hoge resoluties, ik ga een Samsung 940BF scherm kopen, mooi zat :).

    Waar ik ook nog niet uit ben: werkgeheugen en moederbord. Ik wil graag 2 GB ram (ik hou van vlot :cool: ) maar welk merk/type is goed voor een gamesysteem, en valt ook nog eens binnen mijn budget? En volstaat een Asus P5B mobo?

    Het moet een aardig high-end systeempje worden, wie helpt me? :)

    /EDIT: Oh ja, ik vergat nog iets: Ik twijfel tussen 2 kasten: Antec Sonata II (met voeding) of Antec P180 (zonder voeding, duurder). Wie heeft ervaring met (1 van) deze kasten? Wat zouden jullie doen? Of misschien nog andere suggesties?
     
    Laatst bewerkt: 16 okt 2006
  14. M_Master

    M_Master Active Member

    Berichten:
    659
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf de Antec Sonata II, een prima kast. Nadeel is alleen dat je eerst een klepje moet opendoen voordat je bij de powerknop en eventuele dvd drives kan. Ik heb 'm een keer opengemaakt en zag een groot zwart blok (koeling ofzo?) boven m'n videokaart etc. zitten. Volgens mij moet je die eerst verwijderen als je bijv. een nieuwe kaart wil instaleren. Helemaal zeker weet ik dit alleen niet.

    Voeding die erbij zit is prima. Geen problemen mee gehad, maar heb dan ook niet zo'n heel zwaar systeem.
    - E6400
    - 250 gig HDD
    - 1024 DDR2
    - 7600 GT
     
  15. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Mensen , ik heb even een vraagje :
    Ik wil een switch kopen en die gebruiken als router .
    Een echte router lijkt me niks , want dan moet je kloten met poorten en zo .
    Ik wil een switch kopen omdat ik straks de Wii erbij heb en ik heb al een xbox .

    En dan nog een vraagje :

    Als ik mijn PC uit zet , kan ik dan met de switch als nog op Xbox Live ?
    Of moet je dan toch echt een router kopen ?

    Anders wil ik het ook nog zo doen :

    Modem - netwerk kaart - Computer - netwerk kaart - switch - Xbox & Wii .
     
  16. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    werk jij bij alternate? _O_ wrm krijg ik geen antwoord op me sollicitaties?!!! :+ al paar keer gesolliciteerd :)
     
  17. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    betekent dat coolermasters dan ook slecht zijn voor games :confused:. In de pcm zijn ze altijd juist zo goed voor games.
     
  18. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Bedoel je hiermee de garantie ? Of snap ik je verkeerd.

    Want ik had ooit eens een ledfan gekocht daar, die het niet bleek te doen. Terug gestuurd en had binnen een week een nieuwe binnen.
     
  19. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Die kast heb ik ook, al een maandje of 2-3. Dat blok waar jij het over hebt is denk ik de tunnel voor de koeling van de processor. Die gaat via de achterkant naar buiten en die moet je idd verwijderen om alles erin te kunnen bouwen. (maar dat is een kwestie van een paar schroefjes losdraaien.) Ik ben tot nu toe ook erg tevreden met de kast :)
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nee niet de garantie! De wachttijd bij de klantenservice in de tijd van het oude pand, en met name de ruimte zelf. Ik ben pas één keer bij het nieuwe pand binnen geweest, en daar is het een stuk beter geregeld. :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina