PES 6 vs FIFA 2007

Discussie in 'Algemeen' gestart door freakyoliver, 2 aug 2006.

?

Welke koop jij?

Peiling gesloten op 6 nov 2006.
  1. Fifa 2007

42 stem(men)
    19,0%
  2. PES 6

134 stem(men)
    60,6%
  3. Beiden

14 stem(men)
    6,3%
  4. Geen van beiden

30 stem(men)
    13,6%
  5. Andere voetbaltitel, namelijk.....

1 stem(men)
    0,5%
  1. Jows

Jows Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    111
    Gek genoeg heb ik dat dus echt al wel een keer gezien ;) Ben (misschien net als jij) seizoenkaarthouder. Is volgens mij twee seizoenen terug gebeurd. Toen was het vet zonnig en ging het onverwachts regenen. Het dak ging toen in de rust dicht.

2. F-R Forevfer

F-R Forevfer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar dat hebben ze aangepast. Je moet de wedstrijd eindigen hoe je hem begint. En daar bij zou heel amsterdam weer zonder stroom zitten\o/

3. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat zou wel kunnen ja, want vaker heb ik het ook niet gezien :D

4. Daninho NL

Daninho NL 360

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig, ik ben namelijk ook seizoenskaarthouder, maar ik heb het nog nooit gezien!

5. Ruben90

Ruben90 wazzup.. ?

Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet nog steeds niet of ik voor FIfa of PES ga..
    Heb fifa vanaf 1997 gespeeld en had er enorm naar uitgekeken, totdat ik hoorde dat de helft van de competities en stadions bij Fifa 07 ontbreekt.
    Ik dacht eraan om voor het eerst over te stappen naar PES.. Maar dit spel heeft me nooit echt aangetrokken, met die master league en de licenties e.d. die niet kloppen..

Ik weet t nog steeds niet en heb nog ff bedenktijd..
    kan iemand me mss ns ECHT overtuigen waarom ik nu voor PES 6 of FIFA 07 moet gaan ?
    Want op dit forum lees ik zoveel over beide games, dat ik t niet meer weet

6. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Lees de afgelopen 45 pagina's en je weet waarom je voor PES moet kiezen...

Nu bij FIFA de meeste licenties ontbreken is er helemaal geen reden meer om voor FIFA te kiezen wat licenties betreft. Het enige verschil is dat de Duitse competitie (waarschijnlijk) ontbreekt (who cares) en dat de namen van de clubs in Engeland niet kloppen, die van de spelers wel. Daarin tegen heb je wel de Eredivisie, wat voor Nederlanders toch een groot pluspunt is.

Als Masterleague je niet trekt kom dan gewoon even langs bij ons op de site en doe mee aan een van de toernooien online.

7. mars15

mars15 Guest

online is fifa beter lijkt me, 2 tegen 2 online en las 4 tegen 4 online dat je elkaar kan joinen

8. Dioxic

Dioxic Guest

juist, geef mij ajax en ik ben al zoet

9. M@cer

M@cer PES Freak

Leuk Bevonden:
    3
    Waarom is dat beter??? 1 tegen 1 vindt ik genoeg.

10. mars15

mars15 Guest

online met vrienden thuis was dit het sterke punt van pes 5 :b:
    op elkaar voorzetten geven enzo geweldig

11. Dioxic

Dioxic Guest

precies, speel nog wel eens met mn broer tegen andere lui, echt te vet soms

12. Technotic

Technotic Digitaalgras.nl

Leuk Bevonden:
    0
    dat vind jij :b:

2 vs 2 speel ik alleen offline

13. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik vind jou dus echt een gek ventje!

Je wilt ons uitlachen als PES fans, en daarvoor gebruik je een stukje dat zegt hoe geweldig PES6 speelt? Dat we niet 2vs2 kunnen en geen transfers neemt niet weg dat de gameplay (=essentie van een spel) geweldig is.

Fifa 2007 op de 360 heeft niet eens moves in het spel zitten (die jij wel dacht te zien, maar welke niet bestaan) en de Nederlandse Eredivisie zit er niet in. Voor mij als Nederlander is dat toch echt een groot minpunt. Let jij maar op de reviews van Fifa 2007 en PES6.

14. mark8925

mark8925 Guest

ach je moet niet op marcel ingaan.. hij mag dan wel 18 zijn.. maar geestelijk is het een kind van 7.. gewoon negeren dus..

@iedereen die 4vs4 wil: lijkt me alleen maar kut.. er hoeft maar 1 te zijn die verzaakt en je verliest dik.. ik speel liever 1vs1 gewoon. Of eventueel 2vs2 gewoon thuis met vrienden dan :)

15. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Hoe lang ben je al seizoenkaarthouder??? Ik heb het echt een keertje gezien, maar weet niet meer precies welk seizoen het was. Maargoed, het boeit ook niet, misschien heb ik het me wel verbeeld.... 8|

Ruben, je moet voor PES6 gaan, omdat :

- het soepeler speelt en je echt een gevoel van vrijheid hebt. De speler doet wat jij hem opdraagt, gaten dichtlopen, etc.
    - je tactisch echt bijna alles kunt aanpassen (looprichtingen en positie van een specifieke speler en hoe hij/zij moet dekken)
    - de (ball)physics niet te evenaren zijn
    - je zowel tegen de AI als tegen een vriend/vriendin een mooie pot kan voetballen. Spannende wedstrijden dus, je zit op het puntje van je stoel!
    - PES6 de Eredivisie wel heeft
    - het Nederlands elftal erin zit
    - de gameplay (mits je er even genoeg tijd in steekt) vele malen beter is dan die van Fifa (dat zuigen we echt niet uit ons nek > ik heb zelf ook JAAAAREEEEN Fifa gespeeld)
    - het spel nu ook grafisch is verbeterd
    - het spel variabele weersomstandigheden heeft tijdens het spelen (het kan zomaar gaan regenen en het veld wordt daar slechter door > spelers gaan bijvoorbeeld glijen, of glijden uit)
    - de stadions tot in het kleinste details zijn nagemaakt (nieuwe engine)
    - je het spel altijd up-to-date kunt houden door spelers te transferren
    - het spel i.t.t. PES5 geen scheidsrechter meer heeft die continu fluit
    - er lijnrechters in het spel zitten die soms in geval van twijfel wel of niet vlaggen
    - je na een jaar nog dingen ziet die je nog niet eerder hebt gezien
    - geen één goal hetzelfde is (i.t.t. Fifa)
    - er gigantisch veel truckjes inzitten die écht nut hebben (fake shots/kapbewegingen, noem maar op)
    - de animaties geweldig zijn, dus ook van de goalnetten, en spelers echt op hun gelijkenis lijken
    - het publiek écht 3d is en ze afzonderlijk van elkaar bewegen, handen omhoog doen als je scoort, gaan staan als je in het strafschopgebied komt of net overschiet, etc. etc. Niet het ADHD publiek van Fifa, maar meer het publiek a la NBA 2k7.
    - Het geluid ontzettend is verbeterd (nu ook 5.1 support). Het thuispubliek lacht als een speler van de tegenpartij bijv overkopt, of naast schiet. Fluiten als je een penalty niet krijgt.

Je moet voor Fifa kiezen omdat:

- Je per se met de officiele licenties van de Engelse clubs wilt spelen
    - Je liever met Duitse teams speelt, dan met Nederlandse clubs.
    - Je liever niet met het Nederlands Eltal speelt (zit er niet in)
    - Je de graphics beter vindt dan die van PES (wat imho niet zo is!)
    - Je geilt op een goede soundtrack en dito presentatie
    - Je online 4 vs 4 wilt spelen
    - Je Ronaldinho aanbid en laat hij nu net op de cover staan
    - Je monsterscores wilt en daar niet zoveel voor hoeft te doen (de acchievements staan niet voor niets > 50x oprij winnen op semi-pro e.d.). Voor PES moet je dan wel heel erg tactisch gaan spelen, aangezien je spelers ook echt moe worden gedurende het seizoen en blessures krijgen. Je verliest altijd wel een keer, of speelt gelijk.
    - Je graag de kas van EA spekt
    - Je tevreden bent met een halve game
    - Het geluid van het publiek in Fifa07 beter is dan bij PES
    - De commentator (John Motson) beter is in Fifa07 dan bij PES (weet niet hoe die knakker heet).

Of te wel, als het je echt om de gameplay gaat, dan moet je voor PES6 kiezen. Ik durf er 10 kratten bier op te zetten dat je het spel echt enorm zal gaan waarderen en Fifa voortaan aan de kant schuift. Online is het (volgens de geruchten) weliswaar mogelijk om slechts 1 vs 1 te spelen, maar thuis kun je gewoon 2 vs 2 spelen. Grafisch is PES erg goed (gelet op alle details, lijnrechters, scheidsrechter, polsbandjes, hoofdbandjes, verschillende schoenen en de kleuren), de animaties zijn erg sterk, etc. Het geluid is enorm verbeterd en de AI is gewoon erg goed.

Gaat het je om de presentatie, het commentaar, de Duitse en Mexicaanse League en wil je per se 4 vs 4 kunnen spelen op Live!, dan moet je voor Fifa kiezen.

Zo nu duidelijk? Of ben je nog niet overtuigd? Ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders kom je bij iemand langs die het spel de 26e in huis heeft. Dan ga je de hele dag PES spelen.... Denk dat je 's middags nog naar de winkel rent om PES6 ook te halen.

16. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    @ Jows

Gekke vent :cool:! Had je dit stukje al klaar liggen, of net nog liggen typen?
    In elk geval lijkt mij dit duidelijk genoeg, en moet je ze voortaan maar naar deze post verwijzen als ze nog eens twijfelen!

Toppie gedaan!

17. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Net ff lopen typen... Schud het zo uit me mouw uiteraard. Ik weet immers waar ik het over heb. Had nog wel meer dingen op kunnen schrijven pro Pro Evo ;)

Fifa is het gewoon niet. Leuk als je waarde hecht aan officiele cups enzo, maar wat heeft het voor zin om een Championsleague te spelen wanneer alleen clubs van 6 Leagues voorhanden zijn (Juventus van de Serie B neem ik dan niet mee).

Bij PES kun je veel eenvoudiger een cup spelen, aangezien er veel gelicenceerde clubs inzitten (zonder dat de league waarin ze spelen erin zit).

FC Porto, FC Kopenhagen, Olympiakos, Panathinaikos, Benfica, Sparta Praag, Bayern Munchen, noem maar op.

Lijkt mij geen moeilijke keuze. Als Ruben echt twijfelt, dan wil ik hem best uitnodigen om op 26 oktober langs te komen om PES6 te spelen op een goede HD-televisie (Philips 32PF9830).

Dan krijgt hij twee gratis consumpties van mij naar keuze, de rest betaalt hij als hij in de middag nog steeds niet overtuigd is.

Dus Ruben, als dit je al niet te denken geeft, dan weet ik het ook niet meer. Zo overduidelijk positief ben ik en zijn we over PES6.

Ga niet zeuren over het evt. ontbreken van een hoop stadions. In Fifa07 zitten er ook niet veel in. Bovendien zijn die van PES veel gedetailleerder en heb je (zoals ik eerder al zei) af en toe variabele weersomstandigheden.

Heb je met Fifa ooit met 10 man gespeeld, omdat je speler behandeld wordt aan de zijlijn? Heb je ooit een goal gescoord, die op het laatste moment wordt afgekeurd (vol ongeloof)? Heb je ooit een 4e official gezien bij Fifa? Heb je ooit alle spelers zien bewegen tijdens een ingooi, corner, of vrije trap?

PES has it all! Het is dynamisch, het leeft, het is gewoon net echt! Het voetbalt als voetbal. Onmogelijke schoten zijn niet mogelijk, als je niet in balans bent schiet je hoog over, of krijg je een afzwaaier. Als de bal geblokt wordt zie je net als op TV soms niet waar de bal heen gaat (gelukkig heb je een kruis die dat kan aangeven). Je kunt stiften als je de keeper te ver voor zijn doel ziet staan (ook te zien in het 1e filmpje op de vorige pagina van Jeux-France).

Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  18. gear

gear Red XIII

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan toch wel gewoon vanaf je eigen console met zn tweën over live tegen andere spelen? of gaat dat ook niet? (pes6)

Naja zou een beetje jammer zijn omdat ik dat met een vriend weleens deed (pes5 pc).

19. Jows

Leuk Bevonden:
    111
    Dat is dus nog niet bekend..... Ga ervan uit dat het niet zo is, dan valt het altijd mee!

20. pabloescobar

pabloescobar New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik denk dat het gele kruisje mij gaat irriteren...je kan nu zien waar de bal terecht komt enzo....maja hoop dat ik het uit kan zetten.

geweldige post Jows! _O_

Laatst bewerkt: 17 okt 2006

Deel Deze Pagina