Guitar Hero II is het vervolgdeel op het mateloos populaire muziekspel Guitar Hero op de Playstation 2. In deze titel zul je met de speciale controller je snelle vingers moeten trainen op bekende gitaarliedjes om deze zo perfect mogelijk te kunnen spelen. Deste beter je speelt, deste meer punten je zult scoren. Hierdoor zul je nieuwe nummers vrijspelen en natuurlijk verder komen in je carrière als gitaarpopster. Nieuwe nummers als War Pigs van Black Sabbath en 55 andere bekende gitaarhits. Voor iedereen natuurlijk wat wils, zolang er maar gitaren en knallende solo’s in voor komen. De ideale combinatie tussen game en muziek.
De nieuwste aanwinst in dit tweede deel is de coöperatieve spelmodi, waarin jij en een vriend of vriendin samen met gitaar in de aanslag nummers kunnen doorlopen. De tweede speler heeft vervolgens de keuze om de bas- of ritmegitaar te kiezen als tweede stem. Natuurlijk zijn de geweldige competitieve spelmodi ook nog van de partij, om te zien wie er nou eigenlijk de beste gitaarheld is, evenals een grote keuze aan karakters die jou op het scherm vertegenwoordigen en verschillende hippe locaties om in te spelen. Natuurlijk moet je wel de geweldige gitaaraccessoire in huis halen! Niet te vergeten zullen er talloze nieuwe nummers te downloaden zijn na release.
Uitgever: Activision
Ontwikkelaar: Harmonix
Genre: Muziekspel
Release: April 2007
Features :
- Coöperatieve Multiplayer
- In-game Dolby Digital
- Live Aware
- Multiplayer
- Online marktplaats
- Widescreen
XBW Gamepage
Enkele screens :
De "X-Plorer" gitaar-controller :
Filmpjes :
Hier kun je enkele gameplay filmpjes zien van het spel, waarvan een aantal gemaakt door users die de demo van de PS2 versie al hebben kunnen spelen. Ik heb geen filmpjes kunnen vinden via de XBW frontpage, dus heb hiervoor GameSpot als bron gebruikt. Hoop niet dat dit erg is, want zo krijgen mensen wel een idee hoe het spel in z'n werk gaat
Onlangs is ook de volledige tracklist van het spel bekend gemaakt, ik zal hem voor het gemak hieronder posten. Net als in deel 1 zijn ook alle tracks weer onderverdeeld in categorieen. Hoe verder in de lijst, hoe moeilijker de tracks worden om te spelen :
Opening Licks
Danzig--"Mother"
Cheap Trick--"Surrender"
Motley Crue--"Shout at the Devil"
Wolfmother--"Woman"
Encore: Spinal Tap--"Tonight I'm Gonna Rock You Tonight"
Amp-Warmers
Kiss--"Strutter"
Nirvana--"Heart-Shaped Box"
Police--"Message in a Bottle"
Van Halen--"You Really Got Me"
Encore: Kansas--"Carry on Wayward Son"
String-Snappers
Alice in Chains--"Them Bones"
Foo Fighters--"Monkey Wrench"
Iggy Pop and the Stooges--"Search and Destroy"
Pretenders--"Tattooed Love Boys"
Encore: Black Sabbath--"War Pigs"
Thrash and Burn
Butthole Surfers--"Who Was in My Room Last Night"
Mathew Sweet--"Girlfriend"
Rolling Stones--"Can't You Hear Me Knockin'"
Warrant--"Cherry Pie"
Encore: Guns N' Roses--Sweet Child O' Mine
Return of the Shred
Primus--"John the Fisherman"
Rage Against the Machine--"Killing in the Name Of"
Sword--"Freya"
Thin Lizzy--"Bad Reputation"
Encore: Aerosmtih--Last Child
Relentless Riffs
Allman Brothers--"Jessica"
Heart--"Crazy on You"
Stone Temple Pilots--"Tripping on a Hole in a Paper Heart"
Stray Cats--"Rock This Town"
Encore: Jane's Addiction--"Stop"
Furious Fretwork
Anthrax--"Madhouse"
Lamb of God--"Laid to Rest"
Living End--"Carry Me Home"
Reverend Horton Heat--"Psychobilly Freakout"
Encore: Rush--"YYZ"
Face-Melters
Avenged Sevenfold--"Beast and the Harlot"
Dick Dale--"Misirlou"
Megadeth--"Hangar 18"
Suicidal Tendencies--"Institutionalized"
Encore: Lynyrd Skynyrd--"Free Bird"
Dit zijn alle tracks die sowieso in het spel zelf zitten, een aantal dien je wel eerst te unlocken maar dit is de hele lijst ! Over de exclusief voor de X360 te downloaden tracks is vooralsnog niets bekend.
Dat hier nog geen thread over is snap ik niet Guitar Hero is zonder twijfel de meest verslavende game die ik in tijden gespeeld heb. Ik speel het nog regelmatig bij een vriend van mij en we kunnen er beide maar geen genoeg van krijgen De X360 versie zal een nieuwe gitaar-controller bevatten, welke niet draadloos zal zijn, en er zal exclusieve Marketplace Content te downloaden zijn. Denk hierbij dus aan o.a. nieuwe, speelbare tracks. Of hiervoor betaald moet worden, en zo ja hoeveel, is nog niets bekend. Verder is de game identiek aan de PS2 versie, het enige grafische verschil is dat de X360 versie uiteraard in HD te spelen is.
Of de game ook online speelbaar gaat zijn via Xbox Live is ook nog niet bekend. Hoewel dit natuurlijk een vrij logische stap zou zijn, zitten er in mijn ogen ook serieuze nadelen aan het online spelen van een game als deze. Het kleinste beetje lag zou je namelijk al gauw de das om kunnen doen !
Anyways, in mijn ogen zijn dit soort games een geweldige aanwinst voor een console als de X360. Het is net even wat anders dan de meuk die je altijd gewend bent te spelen op je X360. Ik kan tot slot alleen nog maar zeggen : hou je van muziek en van games, en wil je een idee krijgen hoe het is om zelf met je virtuele bandje aan de gang te gaan....geef dit spel dan een kans. Ik ga deze sowieso weer met open armen ontvangen
ROCK ON !!
Laatst bewerkt: 24 mrt 2007