Guitar Hero II

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeroine 83, 17 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Guitar Hero II is het vervolgdeel op het mateloos populaire muziekspel Guitar Hero op de Playstation 2. In deze titel zul je met de speciale controller je snelle vingers moeten trainen op bekende gitaarliedjes om deze zo perfect mogelijk te kunnen spelen. Deste beter je speelt, deste meer punten je zult scoren. Hierdoor zul je nieuwe nummers vrijspelen en natuurlijk verder komen in je carrière als gitaarpopster. Nieuwe nummers als War Pigs van Black Sabbath en 55 andere bekende gitaarhits. Voor iedereen natuurlijk wat wils, zolang er maar gitaren en knallende solo’s in voor komen. De ideale combinatie tussen game en muziek.

    De nieuwste aanwinst in dit tweede deel is de coöperatieve spelmodi, waarin jij en een vriend of vriendin samen met gitaar in de aanslag nummers kunnen doorlopen. De tweede speler heeft vervolgens de keuze om de bas- of ritmegitaar te kiezen als tweede stem. Natuurlijk zijn de geweldige competitieve spelmodi ook nog van de partij, om te zien wie er nou eigenlijk de beste gitaarheld is, evenals een grote keuze aan karakters die jou op het scherm vertegenwoordigen en verschillende hippe locaties om in te spelen. Natuurlijk moet je wel de geweldige gitaaraccessoire in huis halen! Niet te vergeten zullen er talloze nieuwe nummers te downloaden zijn na release.


    Uitgever: Activision
    Ontwikkelaar: Harmonix
    Genre: Muziekspel
    Release: April 2007

    Features :

    - Coöperatieve Multiplayer
    - In-game Dolby Digital
    - Live Aware
    - Multiplayer
    - Online marktplaats
    - Widescreen

    XBW Gamepage

    Enkele screens :

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    De "X-Plorer" gitaar-controller :

    [​IMG]

    Filmpjes :

    Hier kun je enkele gameplay filmpjes zien van het spel, waarvan een aantal gemaakt door users die de demo van de PS2 versie al hebben kunnen spelen. Ik heb geen filmpjes kunnen vinden via de XBW frontpage, dus heb hiervoor GameSpot als bron gebruikt. Hoop niet dat dit erg is, want zo krijgen mensen wel een idee hoe het spel in z'n werk gaat :)

    Onlangs is ook de volledige tracklist van het spel bekend gemaakt, ik zal hem voor het gemak hieronder posten. Net als in deel 1 zijn ook alle tracks weer onderverdeeld in categorieen. Hoe verder in de lijst, hoe moeilijker de tracks worden om te spelen :

    Opening Licks
    Danzig--"Mother"
    Cheap Trick--"Surrender"
    Motley Crue--"Shout at the Devil"
    Wolfmother--"Woman"
    Encore: Spinal Tap--"Tonight I'm Gonna Rock You Tonight"

    Amp-Warmers
    Kiss--"Strutter"
    Nirvana--"Heart-Shaped Box"
    Police--"Message in a Bottle"
    Van Halen--"You Really Got Me"
    Encore: Kansas--"Carry on Wayward Son"

    String-Snappers
    Alice in Chains--"Them Bones"
    Foo Fighters--"Monkey Wrench"
    Iggy Pop and the Stooges--"Search and Destroy"
    Pretenders--"Tattooed Love Boys"
    Encore: Black Sabbath--"War Pigs"

    Thrash and Burn
    Butthole Surfers--"Who Was in My Room Last Night"
    Mathew Sweet--"Girlfriend"
    Rolling Stones--"Can't You Hear Me Knockin'"
    Warrant--"Cherry Pie"
    Encore: Guns N' Roses--Sweet Child O' Mine

    Return of the Shred
    Primus--"John the Fisherman"
    Rage Against the Machine--"Killing in the Name Of"
    Sword--"Freya"
    Thin Lizzy--"Bad Reputation"
    Encore: Aerosmtih--Last Child

    Relentless Riffs
    Allman Brothers--"Jessica"
    Heart--"Crazy on You"
    Stone Temple Pilots--"Tripping on a Hole in a Paper Heart"
    Stray Cats--"Rock This Town"
    Encore: Jane's Addiction--"Stop"

    Furious Fretwork
    Anthrax--"Madhouse"
    Lamb of God--"Laid to Rest"
    Living End--"Carry Me Home"
    Reverend Horton Heat--"Psychobilly Freakout"
    Encore: Rush--"YYZ"

    Face-Melters
    Avenged Sevenfold--"Beast and the Harlot"
    Dick Dale--"Misirlou"
    Megadeth--"Hangar 18"
    Suicidal Tendencies--"Institutionalized"
    Encore: Lynyrd Skynyrd--"Free Bird"

    Dit zijn alle tracks die sowieso in het spel zelf zitten, een aantal dien je wel eerst te unlocken maar dit is de hele lijst ! Over de exclusief voor de X360 te downloaden tracks is vooralsnog niets bekend.

    Dat hier nog geen thread over is snap ik niet 8) Guitar Hero is zonder twijfel de meest verslavende game die ik in tijden gespeeld heb. Ik speel het nog regelmatig bij een vriend van mij en we kunnen er beide maar geen genoeg van krijgen :cool: De X360 versie zal een nieuwe gitaar-controller bevatten, welke niet draadloos zal zijn, en er zal exclusieve Marketplace Content te downloaden zijn. Denk hierbij dus aan o.a. nieuwe, speelbare tracks. Of hiervoor betaald moet worden, en zo ja hoeveel, is nog niets bekend. Verder is de game identiek aan de PS2 versie, het enige grafische verschil is dat de X360 versie uiteraard in HD te spelen is.

    Of de game ook online speelbaar gaat zijn via Xbox Live is ook nog niet bekend. Hoewel dit natuurlijk een vrij logische stap zou zijn, zitten er in mijn ogen ook serieuze nadelen aan het online spelen van een game als deze. Het kleinste beetje lag zou je namelijk al gauw de das om kunnen doen !

    Anyways, in mijn ogen zijn dit soort games een geweldige aanwinst voor een console als de X360. Het is net even wat anders dan de meuk die je altijd gewend bent te spelen op je X360. Ik kan tot slot alleen nog maar zeggen : hou je van muziek en van games, en wil je een idee krijgen hoe het is om zelf met je virtuele bandje aan de gang te gaan....geef dit spel dan een kans. Ik ga deze sowieso weer met open armen ontvangen _O_

    ROCK ON !!
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2007
  2. junneh

    junneh Beat me punk...

    Berichten:
    159
    Leuk Bevonden:
    0
    oja.. deeltje 1 was echt te vet.. hebbem nog speel het nog best vaak... is echt nice

    In het begin bij de moeilijkere nummers kunnen je ogen het niet ineens bijhouden, en je handen al helemaal niet... maar je word vanzelf beter en dan word het echt vet :D

    Damn ik wil deze gamE ! ben blij dat er een deel 2 van komt :D... het lijkt cheesy maar het is echt fun!
     
  3. xerofox

    xerofox were given today

    Berichten:
    1.263
    Leuk Bevonden:
    63
    @ Z3R0-P4R4DOX
    Ik had wel verwacht dat jij deze thread zou maken ;)
    Ik wilde al een tijdje een thread maken voor de X360 maar er gaat zoveel tijd inzitten :9



    Ik koop naast de PS2 versie ook deze versie, alleen maar voor 1 ding; Marketplace.

    Nieuwe nummers downloaden, rankings en misschien wel online multiplay.
    Ik kan niet wachten om een aantal nummers te spelen in deel 2 en natuurlijk om "RATM - Killing in the name of..." op hard te spelen.
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  4. basovich

    basovich Guest

    is al een thread over ;)..
    maar die ander heet guitar hero, en deze guitar hero 2? wat is nou goed?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 okt 2006
  5. Blümchen

    Blümchen Me poesie en me krèk

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    0
    Godverdomme, gaan ze 'm nou ook voor de 360 uitbrengen?
    Als ik dit had geweten dan had ik de PS2 versie niet eens aangeschaft.
    :mad:
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Laat hier geen misverstanden over bestaan mensen : alleen Guitar Hero II zal op de X360 verschijnen, deel 1 is uit voor de PS2 en die wordt verder niet gepoort.

    @ basovich : Sorry, maar je draadje kwam niet tevoorschijn bij de zoekfunctie :eek: Het is echter alleen deel 2 die op de X360 verschijnt, dus misschien dat mijn draadje beter kan blijven omdat de startpost wat representatiever en uitgebreider is ?

    @ xerox : Hehe ja kan ik me wel indenken. Maar ik had afgelopen nacht niks te doen dus ik dacht, ik ga eens een mooie startpost in elkaar flansen :cool: Ik vind deze gitaar-controller er wel een stuk strakker uitzien dan die van deel 1 op de PS2 moet ik zeggen :)
     
    Laatst bewerkt: 17 okt 2006
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Hoe duur zou zo'n gitaar + de game zijn dan? Lijkt me zeker wel grappig om met m'n vrienden te doen ^_^. Moet zeggen dat het muziekgenre totaal niet mijn ding is, maar kan toch wel lachen worden =)
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    De PS2 versie van Guitar Hero + controller was 85 euro. Ik weet niet wat je voor de X360 combo moet gaan verwachten, ik denk wel iets meer though :eek:

    Maar dit is idd een vette game om met je vrienden te doen. Vooral op feestjes :cool: Gewoon proberen, een beetje gevoel voor ritme hebben werkt (vooral in het begin) wel in je voordeel maar is zeker geen vereiste ! Dit spel leer je gewoon door het veel te doen :)
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Guitar Hero II is goed .. dus jouw Guitar Hero is dicht :eek:
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
  11. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Is zo'n spel duurder dan een normaal spel (door die controller?) Of even duur aangezien het spel niet zo geavanceerd is, dus makkelijk te produceren?
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Omdat je de controller erbij krijgt is ie dus wat duurder dan een normaal spel. Maar geloof me, het is het zooo waard :cool: Het ziet er simpel uit maar op hogere niveau's valt het vies tegen en geeft het een soort kick als je die nummers goed weet uit te spelen :)
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb zo 's gelezen hier, en de muziek die nu al in 't spel zit is wel awesome ja! Alleen nu zat ik zo te denken, speel je op die controller net zoals op een echte gitaar? Want dan is dit gewoon een leerzaam en gaaf spel tegelijk! :cool: Of is het vergemakkelijkt? Ow, ik zie nu op dat plaatje dat er geen eens snaren opzitten. Easyy!! 8)
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is natuurlijk niet helemaal hetzelfde als echt gitaar spelen, maar het idee komt denk ik wel in de buurt. De strumbar (die lange grijze knop in het midden) is als het ware je "snaren". Op de hogere moeilijkheidsgraden heb ik echt serieus moeite om een nummer fatsoenlijk uit te spelen voor het publiek besluit dat het niet om aan te horen is 8) Ik zou zeggen : probeer het eens op Hard of Expert, en oordeel nog eens op het zo easy is :+ ;)

    Komt natuurlijk ook wel omdat je echt gitaar spelen meer vanuit je gevoel doet, en hierbij zit je constant naar een scherm te kijken om te zien welke noten/akkoorden je aan moet slaan.
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  15. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar je moet gewoon knopjes indrukken en knoeien met de bar? Meer niet?
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Je houdt de kleur knop ingedrukt die je moet hebben (of een combinatie ervan) en gebruikt de strumbar om aan te slaan. Op Easy en Medium is dit goed te doen, dan gebruik je ook alleen de eerste 3/4 knoppen. Maar op Hard en Expert is het echt een dolle boel, dan komt die oranje knop erbij en moet je ook je hand gaan verplaatsen enzo en de gekste solo's tevoorschijn toveren :cool:

    Op Google Video zijn uservideo's te vinden van enkele nummers uit deel 1. Zoek maar eens op "Guitar Hero Bark At The Moon Expert" ofzo 8)
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Oke, haha, grappig. Zat Ozzy dan in de PS2-game?! VET! :D
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Check deze zieke shit maar eens :cool: Je moet flink oefenen wil je dat kunnen :+
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Heb het niet afgekeken, maar als je dat kan je ben je goed ja. :cool: Als je 't op een echte gitaar kan ben je beter. ;)
     
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan heb je die solo's ook niet gezien, damn 8) Nee maar tuurlijk ben je op een echte gitaar dan beter. Net als wanneer je in een echte auto op hoge snelheid door een bocht gaat je dan beter bent als in PGR3. En wanneer je in real life een headshot maakt je dan beter bent als in een FPS. See my point ? ;)

    Mja gewoon vet spel, leuk op feestjes :)
     
    Laatst bewerkt: 20 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina