Hallo mensen, Ik heb dus een probleempje met mijn PC. Bij het opstarten geeft hij de fout aan dat de ventilator op het moederbord (Asus A8N Sli-Deluxe) niet goed functioneerd. Dus mijn pc laat ik maar uit, want heb geen zin om mn moederbord te laten doorbranden o.i.d. Nu heb ik mn pc opengeschroefd, alle onderdelen losgemaakt maar nu krijg ik dat ventilatortje met geen mogelijkheid los.. Dus nu vraag ik me af of het wél handmatig te doen is, of dat ik persé met mn pc langs een computerzaak moet gaan? Alvast bedankt,
Draait je ventilator wel gewoon? Hoe zit deze vast, met klemmen of gewoon vast "geplakt" ? Als je ventilator gewoon draait zou ik die melding uitzetten (of iig de monitor optie in BIOS) en em aan een fancontroller hangen. Ziet er gaaf uit en is handig.
hij sit daar toch ook met een klemmetje vast? of zie ik het verkeerd? als hij niet meer draait dan zou ik toch proberen om hem eraf te halen en hem schoon te maken, anders moet er niet nieuwe op (doh ) maak anders even een foto van hoe hij vast zit.
Ja hele heatsink in z'n geheel zit met 2 klemmen vast aan de sokket. Maar de fan zit met 4 schroeven vast op dat koelblok
Ja jongens, ik heb vanmiddag een nieuwe moederbord koeler gehaald en erop bevestigd. En nu draait mn pc weer volle toeren ^^. Dus deze kan dicht
iig niet alle moederbord koelers zijn vastgeschroeft of vast geklemt. Mijn ram sinks zijn ook vast geplakt. Meestal gewoon voorzichtig, beetje bij beetje draaien.
Ja ik heb eerst alle componenten losgemaakt. En toen kon ik dat ventilatortje losmaken onder het moederbord. . Ik had eerst het moederbord nog niet losgeschroefd, dus vandaar dat ik em niet loskreeg