Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    De 6 stekkertjes vh 5.1 setje...1 voor de subwoofer,1 voor de centerspeaker,2 voor de voorste speakers en 2 voor de achterste speakers :)
     
  2. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah zo, deze moeten gewoon op de ''Reciever'' ( je dvd speler ) worden aangesloten. Zo dus(niet jou set weet ik maar voor de beeldvorming.):

    [​IMG]

    Mag ik vragen wat voor set je hebt? Gaat ook wat makkelijker.
     
  3. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Een simpel setje,de Provision AV2051B.Heb m al 2 jr maar nooit echt wat mee gedaan.
    Maargoed,op de dvd speler die ik nu heb kan ik hem iig niet aansluiten,maar ga van de week een nieuwe kopen.
    Beetje offtopic,maar heeft iemand nog een dvd-speler tip,waarop ik dus mn 5.1 setje kan aansluiten (wat voor in-of uitgang moet ie dan hebben? Ben niet zo goed in die namen) en ook moet ie een HDMI uitgang hebben want dat geeft denk ik het beste resultaat op mn samsung LE-37R72B,of heb ik het nou mis?! 8)
     
  4. Rabasa

    Rabasa Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    Je hebt een reciever nodig. Een losse reciever met ingebouwde dvd-speler en HDMI uitgang kom je niet veel tegen en zijn erg duur. (correct me if I'm wrong)

    Optie 1: Goedkope reciever kopen. Voorbeeld: pioneer vsx-415
    En een dvd-spelertje met HDMI uitgang. Geluid doe je via coax of toslink kabel naar je reciever. Voorbeeld: lg dv-9800h

    optie 2: Dat setje van je wegpleuren en een kant en klaar home cinema setje kopen met HDMI uitgang. Voorbeeld: pioneer dcs-353


    't Hangt er een beetje van je budget en je eisen af. Dus vertel is iets meer dan kunnen ze je hier vast en zeker helpen. :)
     
  5. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt voor je reactie.
    Alleen waarom heb ik per sé een receiver nodig,die 6 plugjes van mn surround setje sluit ik toch aan op de dvd speler? En de hdmi van dvd speler naar tv.
    Overigens heb ik wel een receiver,namelijk de Panasonic SA-HE7,zie volgende link voor info en oa. een foto van de achterzijde van deze receiver :

    http://cgi.ebay.de/Panasonic-SA-HE7...3369011QQihZ003QQcategoryZ42494QQcmdZViewItem

    Maar deze zal de juiste in- en uitgangen wel niet hebben,dus hier kan ik verder weinig mee?
    (sorry ben een aardige noob wat dit soort dingen betreft)
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  6. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Kun je even vertellen om welk soort aansluiting hierom gaat, zijn het luidsprekers klemmen of tulp aansluitingen en is het in of uitgang?

    Als het luidsprekers klemmen zijn dan horen hieraan luidsprekers verbonden te worden, is het een 5.1 cinch ingang dan kun je er een dvd speler op aansluiten met de ingebouwde decoder(s), deze heeft meestal de 5.1 uitgang.
     
  7. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Zijn tulpjes (uitgang)

    Dit is dan een van de weinige dvdspelers die ik kan vinden die een beetje betaalbaar zijn :

    http://www.kieskeurig.nl/product/894D29B2C4B6BB9FC125715E0043A7F9.htm

    Aanrader?
     
  8. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    5.1 uitgang?

    Wat voor ingangen heb je?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  9. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb nog een vraagje:

    Ik sta op het punt de Panasonic SC-HT855 te kopen, maar nu zit ik misschien met een probleem.

    Ik ga de fronts en de centerspeaker 30 tot 35 centimeter van mijn scherm vandaan zetten. De fronts zijn 110W en de center 225W. Draaien deze dus allemaal tegelijk, dan zit er op 35 centimeter van m'n scherm zo'n 455W te blazen. Nu is mijn scherm een LCD TFT monitor. Zal hij hierdoor gaan flippen, of kan hij alsnog tegen het magnetisme. De speakers zijn wel magnetisch afgeschermd, maar ik vraag me af voor hoeveel...
     
  10. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Als goed is heb je er geen last van vlekken of div. problemen door de luidsprekers.
     
  11. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Euh ja,geloof het wel toch?
    Het zijn tulpjes,en ben dus op zoek naar een dvd speler die ingangen heeft voor deze 6 tulpjes van mn 5.1 surround setje.
    Of zijn die tulpjes dan ingangen...pff ik weet t ook niet meer hehe,heb er echt de ballen verstand van :confused:
     
  12. Rikske

    Rikske UnRegistered User

    Berichten:
    599
    Leuk Bevonden:
    0
    6 tulpjes? zitten daar geen video connectoren en dergelijke dan bij???
    Probeer anders ff een foto te plaatsen zal gemakkelijker gaan :)


    edit: ik zag hiervoor al dat je de connectoren van de speakers bedoelde.
    Maar volgens mij gaat dat niet lukken voor op een dvd speler te steken?
    Dvd zal enkel lukken (denk ik) met de Stereo of Digitale aansluitingen?

    greetz
    Rikske
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  13. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Waar moet je hier je Subwoofer aansluiten [​IMG]

    Ik zie wel Subwoofer Preout staan maar dat was voor zover ik weet om een extra versterker voor alleen de subwoofer aan te sluiten.

    kan iemand mij even helpen want ga waarschijnlijk deze kopen ?
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Via de Subwoofer Preout.
    Je hebt dan wel een Subwoofer (actieve) nodig met een eigen versterker.

    Op de meeste versterkers/recievers kan je alleen een actieve subwoofer aansluiten.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  15. Stealth TBH

    Stealth TBH Active Member

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    2
    Dus deze is een goeie voor die reciever?
     
  16. II Gamer II

    II Gamer II ?! Hmmm ... !?

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk eerder dat je subwoofer de 5.1 ingang heeft (neem mij niet kwalijk als ik het fout heb) ;).
    Wil je een dvd speler op aansluiten dan zoek er een met de ingebouwde decoder(s) als 5.1 analoge uitgang aan de achterzijde.
    Ik weet niet wat je budget is maar ik zou ook geen duur apparaat voor / in combinatie met je huidige luidspreker set kiezen.
    Laatst haden ze bij de Blokker "Provision" dvd spelers met de boven genoemd eisen voor +- 50€, naar mijn mening heb je er voldoende aan.

    Succes !!!
     
  17. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, die is actief, actieve subs komen ook het meeste voor denk ik. In home theather sets zijn ze heel vaak passief. :)
     
  18. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey, Ik word helemaal gek, ik heb dit setje:

    [​IMG]
    Logitech z-350

    Specs:

    Technical Specifications:
    Bron: Link

    Mijn Vraag:

    -Kan ik hem aansluiten op de xbox 360? Of met de VGA HD kabel van Microsoft?

    Als 1 van beide ja is, weet ik genoeg!
    Zo niet, wat moet ik er bij kopen?

    Mvb,
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Deze kan je alleen analoog (stereo) aansluiten ... dus je krijgt geen echte Dobly Digital ervaring :eek: (aansluiten met de rood witte tulp stekkers)

    zie de startpost voor de uitleg
     
  20. Unrealer

    Unrealer Private 2nd Class.

    Berichten:
    405
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar kan ik hem zo op de 360 aansluiten?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina