Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    @ Genassix: 7600 GS of 7800 GS afhankelijk van je budget. AGP kaarten zijn inderdaad duurder omdat alle kaarten nu native-PCI-E zijn en er voor de AGP variant een extra chip moet worden gemaakt (de bridge).
     
    Laatst bewerkt: 18 okt 2006
  3. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een 6200 hebt, denk ik niet dat je budget erg hoog is, maar ik kan me vergissen. Maar zoals Pegas al zegt(en aangezien hij vrijwel altijd goed advies geeft;)), is de 7600GS in de 'lage' prijsklasse(ruim 100 euro voor AGP) de beste keus. Een prima presterende kaart. Wat zijn de rest van je specs? Want ik raad toch aan om bij zo'n kaart minstens een AMD 2600+ te hebben(liefst een AMD 64 of een P4~3GHZ) en 1 GB ram.
     
  4. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net een uurtje geleden mijn nieuwe 6800gt binnen. hij doet het super en dat voor 145€! bij dollarshop.nl verkopen ze die ineens weer, dus ik greep mijn kans.

    eerst had ik een 9600pro en die kon fear maar amper draaien. nu kan ie op high! \o/ ik denk dat de 6800gt agp de beste agp kaart is voor die prijs.
     
  5. Phoubus

    Phoubus Active Member

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    kep even een vraagje tussendoor,
    de koeler van mn vaders processor is kapot en hij moet die dus nu van zijn processor halen. in de winkel willen ze dat alleen doen op zijn risico. Kan ik niet zelf die processor van die koeler halen? en zoja, hoe moet ik dat dan doen, hij zit er namelijk op gelijmd (met van die processor pasta).

    Alvast bedankt,
    Phoubus
     
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De koelpasta is voor de temperatuur en moet niet als lijm worden gebruikt|:-
     
  7. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Rest van mn specs:

    [​IMG]
    Acer Aspire SA85
    Intel Celeron 352
    (65 nm - 512 KB L2 - 3.20 GHz - 533 MHz)
    1024 DDR400
    160gb SATA
    Geforce 6200a 256mb DDR2

    Ik heb dus deze kant en klare pc gekocht en er 512mb extra werkgeheugen ingezet, een dvd speler en een ander videokaartje ipv onboard. (6200 heb ik vrij goedkoop kunnen krijgen tijdje terug)

    Ik vind het verder echt een super systeem, voor alles waar ik hem voor gebruik vind ik hem meer dan snel genoeg zelfs. Alleen kwa grafische kracht is hij dus niet je van het. \o/

    Edit: Is een Ati X1600pro te vergelijken met de 7600gt? Ik zoek een kaart van rond de 100 euro zegmaar. En wat is verstandiger, een GeForce uit de 6 serie of eentje uit de 7 serie?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  8. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    nein! =( (kijk naar de blauwe)
    http://www23.tomshardware.com/graphics.html?modelx=33&model1=558&model2=529&chart=213

    als je een goeie kaart wil van rond de 100€ dan is de x1600pro toch een van de beste.
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    *ZUCHT*

    Ja, een van de beste. Maar de 7600GS is toch echt beter zoals ik nu al voor de derde keer zeg. Geloof je me niet? Fijn, koop dan de slechtere X1600pro. Maar niet zeuren als je daarna teleurgesteld bent omdat azerty voor 100,- een standaard overgeclockte 7600GS van topmerk BFG in haar assortiment, en zelfs op voorraad heeft. Link heb ik al gegeven.

    HIER DUS

    Er is geen benchmark waar de X1600 PRO ook maar dicht in de buurt komt van de veel, veel, veel, veel betere 7600GS. En nu zeg ik het ook niet meer.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  10. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    ff TheProf82 steunen :+:

    7600 reeks is beter dan de X1600 reeks. In het vorig deel (denk ik) is deze vraag veel naar voren gekomen en heb ik eens wat research gedaan. Ik was toen tot het besluit gekomen dat de 7600 reeks beter is dan de X1600 reeks.
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2006
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    ff Pegas steunen :+:

    In veel games, vooral zware games zoals Oblivion of FEAR, delft de X1600 echt het onderspit, soms zelf de helft van de framerate. In 3dmark06 is de 7600GS ook 30-50% sneller, en in games zoals Quake en PREY(doom 3 engine, sterk voor Nvidia kaarten) is de 7600GS ook nog eens een stuk sneller. 7600GS dus;)
     
  12. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    de x850 pro bij alternate is ook geen slecht idee, welke is nou beter: de 7600gs of de x850 pro want ik ga maby rond kerst ook maar eens upgraden :)?
     
  13. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist weer even met Informatique gebeld over de status van de reparatie van mijn PC....maar ze waren er nog niet eens aan begonnen :lol:

    Nu snap ik best dat er een wachtlijst is, dus daar heb ik verder niet om gezeurd....maar ik heb wel alvast geinformeerd naar de mogelijkheden tot ruilen. Het hele gebeuren komt me nu toch wel een beetje de strot uit. Een PC kopen is de grootste fout van m'n leven geweest als het gaat om een aankoop doen, echt gruwelijk veel spijt van. Nee, ik had gewoon lekker bij de consoles moeten blijven....
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2006
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Je trekt te voorbarige conclusies. Je komt ook wat ongeduldig over. Je moet rekening houden met weken wachten met reparaties e.d. Maargoed, het is natuurlijk wel rot voor je. Ik denk dat je het gewoon nog een kans moet geven. Maar ook wat kennis opdoen over pc's kan geen kwaad, zodat je misschien zelf wel zulke misschien wel makkelijke problemen kan vinden en oplossen.

    Bijvoorbeeld de voedingswaarden checken met software, en als deze erg afwijken van minimale/maximale waardes een voeding vervangen.
     
  15. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nja er zal ongetwijfeld een stukje ongeduld bij komen kijken, dat zal ik niet ontkennen. Maar ik heb er gewoon gruwelijk veel spijt van. Had er gewoon niet aan moeten beginnen, PC's zijn achteraf gezien toch niet echt mijn ding....

    Stel dat ze de boel wel gefikst krijgen, dan zit ik eraan vast. In dat geval heb ik het maar te accepteren en als ik dan probleemloos ermee aan de gang kan zal mijn mening wel weer wat bijdraaien denk ik. Maar op dit moment "hoop" ik een beetje dat ze niks kunnen vinden, zodat ik kan kijken naar alternatieven. Klinkt misschien gek, maar dit is wat mijn gevoel zegt. Ik gebruik het ding toch alleen voor gaming doeleinden, had dus gewoon net zo goed bij de consoles kunnen blijven....
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2006
  16. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Mag ik je PC? :):
     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mogen, nee. Kopen, uiteraard ;)
     
  18. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    3 cent? 5 gulden? ( ja, gulden ja, wij hebben nog 7 en een halve gulden hier thuis liggen maar mijn moeder wil niet naar de bank gaan voor dat luttele bedrag ).
     
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
  20. janter

    janter Active Member

    Berichten:
    1.709
    Leuk Bevonden:
    574
    Maar weet iemand een antwoord op de vraag: is de x850 pro sneller dan de 7600 gs? Enne dat vind ik egt kut voor je z3ro maar wat is er dan aan de hand
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina