Ok ik heb hier wat kleine tips voor mensen die een Xbox 360 hebben, en zo nu en dan (aardig vaak) een Freeze hebben,... Ikzelf had dit de laatste paar weken gewoon te vaak, vooral als ik Saints Row aan het spelen was, maar na wat aanpassingen te hebben gemaakt qua hardware settings en in-game lijkt het helemaal niet meer te freezen zoals van tevoren. Hier zijn de veranderingen die ik heb gemaakt:
1. Ga naar de Setup Tab in het Xbox 360 menu, en klik op Memory, klik daarna op de Y knop op de desbetreffende HDD, hierna kom je in een menu genaamd: "Device Options" en hierin klik je op "X, X, LB, RB, X, X", klik hierna op Ja. Wat je nu dus hebt gedaan is de Cache van je HDD leeggemaakt.
2. Zet de Xbox 360 op z'n kant, en dus niet rechtop zetten, hierdoor komt de ventilatie voor je Xbox 360 beter tot z'n rechten aangezien aan de onderkant van de Xbox 360 (verticaal gezien) beter is dan de Ventilatie gaatjes aan de zijkant (verticaal gezien) is het beter die onderkant dus goed te laten ventileren door middel van hem dus Horizontaal neer te zetten.
3. Zet het spanning blok (of hoe dat ding ook heet dat voor stroom zorgt) op een goed ventilerende plek, en dus niet ergens achter je kast tussen alle andere draden gooien, aangezien als hij echt heet wordt, het voor freezes kan zorgen. verstandig is dus hem gewoon open dicht bij een ventilatie plek te zetten (bij mij staat hij nu dus naast mn open raampje).
4. (Saint's Row only): Als je vooral in Saints Row veel freezes hebt, is dit voor jou misschien wel de oplossing (werkt bij mij), verwijder zo veel mogelijk auto's uit je garage, om de een of andere reden blijkt dit te helpen.
Ik hoop hiermee wat mensen geholpen te hebben, zo niet, mja... sorry.
Hm, ik heb zo vaak deze "error", dan start ik meestal mn Xbox 360 gewoon opnieuw op, en dan is er niks aan de hand. Misschien heb je je stekker in een stekkerdoos zitten, zo ja, foei! Beste is om hem gewoon in een stopcontact te steken, zonder zo'n stekkerdoos. Mocht je nog steeds dit probleem hebben, haal alle kabels eruit (incl. stroom) en laat hem 2,3 uurtjes even staan, en daarna opnieuw proberen. Of anders opstarten zonder HDD, ,wie weet.
Laatst bewerkt: 22 okt 2006