Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet niet of het al bekend was (vast wel :9) Maar is wel een handige optie opzich, niet noodzakelijk maar het bevordert toch het spelplezier als je snel door kan spelen als je bijvoorbeeld net het loodje hebt gelegd.
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat krijg je als je Blu-Tay invoert, langzame laadtijden, dus dan maar instaleren. En daarna met linux dik cheaten
     
  3. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    lijkt me vooral handig voor free roaming games. Ik wil niet iets meemaken zoals saint rows waar de wegen of autos zo voor je ogen verdwijnen.
     
  4. yousri

    yousri Active Member

    Berichten:
    78
    Leuk Bevonden:
    0
    Van de 3 Consoles die komen gaan vind ik 2 de beste de xbox 360 en de wii . Persoonlijk vind ik de Playstaion 3 een afganger Het heeft alles wat de wii en de 360 Ongeveer ook hebben . maar de wii is zelf ook geen topper de games wel maar de in houd nie zo erg . en xbox 360 is wel een vooruitgang sinds de xbox .:):
     
  5. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind het geen slecht idee van Sony om de installeer modus in te voeren. Als je zo beter kunt spelen. Maar vind het wel steeds meer op een pc lijken.
    Sony heeft wel veel gekopieerd. Vooral het online gebeuren van MS.

    Heb zelf niet veel interesse in de WII, al hoe wel ik de nieuwe Zelda wel dig. De ps3 zie ik helemaal niet zitten. Maar dat vooral omdat hij bijna identiek is aan de 360.
     
  6. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kan je Sony niet kwalijk nemen, dit lijkt me zo logisch als wat. Zonder online gebeuren zou de ps3 niks betekenen.
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    De Wii is ook niet vanuit het standaardoogpunt, telkens meer kracht, gebouwd. HEt doel voor de Wii was juist om de console 24/7 te laten draaien. Ze hebben echter wel de laatste halfgeleiders etc gebruikt, maar dan voor een ander doeleinde.

    Ik heb bijvoorbeeld gelezen over tests waarin ze gamecubes met die nieuwe technologieen van de Wii aan hadden gekleed, waarna deze 1/3e tot 1/4e van het vorige stroomgebruik hadden.

    Daarnaast wilden ze de console bij de tv laten horen. Dit kan in hun ogen alleen om de console niet te groot te maken, zodat deze niet meer bij de tv past. 2 a 3 dvd-doosjes was het uitgangspunt. Klein + veel kracht + 24/7 = onmogelijk voor een normale prijs.

    PS. ik denk dat veel mensen het ding technisch heel erg onderschatten.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2006
  8. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    egt zo dom he dat installeren optie, heb je dan hellemaal geen dvd (ok blue-ray disc :+) meer nodig? wat zou je dan doen..?

    - koop de game, installeer het en ruil weer om
    - deel de kosten met vrienden en installeer het overal
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Echt zo dom, he.. niet nadenken.

    Waarschijnlijk zit het zo dat alleen bepaalde content naar de HD wordt gekopieerd. Jij gaat me toch niet vertellen, dat je een blu-ray disc met veel opslagcapaciteit en een lage leessnelheid in 3 minuten geheel op de HD kan krijgen? Daarnaast is Sony echt niet zo dom om de hele game op de HD te laten kopieren.
     
  10. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    oohh :9 , nja ik had sony wel zo dom geschat,, mja dat ben ik 8)
     
  11. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=7545

    Wii controller ook naar 360 en PS3 rond het 3e kwartaal van 2007.
    Vind het aan de ene kant wel leuk.
    Red Steel in HD met innovatieve controls zou wel tof zijn.

    Maar aan de andere kant ook jammer.
    Als het de nekslag voor Nintendo zou betekenen. Zij hebben het lef om het risco te nemen van innovatie brengen. Het is ook niet zo zeer dat er bij Nintendo innovative mensen werken. Het is de strategie van het bedrijf, dat de keuze heeft gemaakt om innovatie te brengen.

    Microsoft en Sony waren zich ook allang van de motion controller. Microsoft speelt op safe om er niet aan te beginnen. En Sony vond de huidige controller toch zo belangrijk om die te behouden en er zo een combinatie van hebben gemaakt.

    De "Fusion" zal net zo goed ondersteund worden als Lightguns enzovoorts. Als dit jouw manier van Next Gen gaming is zal je beter af zijn met een Wii. Het spel aanbod zal op dit gebied veel beter zijn.

    Waarom de Sidewinder niet zo'n succes was en de SIXAXIS veel betere kansen heeft? Developers voor de PC hebben niet de zekerheid dat mensen een Sidewinder kopen. Integendeel tot de SIXAXIS, want die wordt standaard geleverd.

    SIXAXIS vs Wii controller
    Tja, ik ben van mening dat de SIXAXIS meer kans van slagen heeft, omdat het een verbetering is van de controllers die wij gewend zijn. Natuurlijk is de rumble een gemis, het zou ook beter zijn als die er ook bij in zat. Wii controller komt meer over als een gadget.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb gelezen dat Nintendo ook heeft getest met een controller als de sixaxis, dus een die je met twee handen vast moet houden. Zij vonden echter dat dit helemaal niet lekker speelde met de concepten die zij in hun hoofd hadden en daarom hebben ze gekozen voor een stokvorm met 1 hand.

    Daarnaast heeft de Wii-controller imo meer kans voor een groter publiek, aangezien deze makkelijker te gebruiken gaat zijn dan de PS3 controller voor mensen die nog nooit hebben gegamed. Kijk naar de DS.

    En als laatste. Nintendo weet wat er op het spel staat, dus ik denk niet dat de controller echt een gadget zal zijn. Als de controller namelijk faalt, faalt de hele console gelijk. De PS3 faalt niet meteen als de tilt functie niet slaagt.
     
    Laatst bewerkt: 22 okt 2006
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Ze hebben toch ook gewoon een aparte SIXAXIS controller? :eek:

    [​IMG]

    Dus als de controller faalt, faalt niet de hele console gelijk... toch?
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Dat is een gewone controller voor classic games. Wat blijft er nog over van de Wii zonder de controller? Ja, de 24/7 service... Maar ik denk niet dat de casual gamer daar echt interesse in heeft. De controller is juist de grote trekpleister van de Wii.
     
  15. 360man

    360man Active Member

    Berichten:
    1.593
    Leuk Bevonden:
    46
    ik had altijd al gedacht dat er gewoon een wii kloon controller kon komen naar de andere consoles. Maar heeft nintendo dan geen octrooi op de technologie ofzo?
    als er zo een controller komt dan kunnen thrid party wii games gepoort worden naar de andere consoles met zelfs betere graphics :eek:
     
  16. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wat 'food for thought':

     
  17. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Aardig stukje leesvoer idd :)
     
  18. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    inderdaad een mooie lap tekst..denk alleen niet dat de doorsnee gamer er iets van snapt ;)

    En voor die gene toch wat te lezen willen hebben op dit tijdstip ;)
     
  19. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
  20. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap niet dat Sony aan de ene kant zegt geen interresse te tonen met betrekking tot de concurrent. Vervolgens maken ze de concurrent zwart. :confused:

    Ik zou het jammer vinden als MS ook een motionsensor in zijn controllers zou doen, is gewoon iets voor de WII.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina