[PS4] Guitar Hero! [ps2]

Discussie in 'Games' gestart door boss, 8 apr 2006.

1. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben nog steeds met alle tracks op Medium bezig, heb nog niks extra's gekocht ofzo. Ik heb sommige tracks ookal in Hard of Expert gecheckt, en ik heb zo'n gevoel dat ik niet verder ga komen dan Medium....die andere moeilijkheidsgraden zijn way out of my league heb ik al gemerkt :+

Die blauwe knop erbij in Medium gaat nog wel, daar gebruik ik m'n pink voor om die aan te slaan....maar vanaf Hard komt die oranje knop erbij, en dat met zo'n snelheid, niet te doen voor mij ben ik bang :)

2. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Het probleem is dat ze de truuk niet uitleggen hoe op hard te spelen. Op hard moet je gaan shiften met je vingers, je moet bv je wijsvinger die je altijd voor groen gebruikt nu gaan verplaatsen naar rood zodat je met je pink de oranje knop kan aanraken. Probeer "i love rock and roll" maar even want dat is een nummer met veel "power chords" waardoor je vaak je hand moet verplaatsen. Na een tijdje is het makkelijk en rock je nog harder :D

3. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat ik dan moet gaan shiften met m'n vingers had ik al begrepen, maar voor iemand die nog nooit eerder gitaar heeft gespeeld vragen ze even net iets teveel van het goeie :+

Het is niet alleen die extra knop, maar ook de snelheid waarin alles gaat vanaf Hard....niet normaal gewoon. Ik bedoel, ik ben opzich best vingervlug en heb een goeie hand-oog coordinatie, maar het zal mij denk ik teveel oefening gaan vereisen om Hard onder de knie te krijgen....laat staan Expert O-)

Oefening baart kunst dat wel, en ik ga het ook echtwel proberen....maar ik heb gewoon zo'n voorgevoel dat het spel de lat voor mij dan net even iets te hoog legt ;) Had jij gitaarervaring voordat je aan dit spel begon ? Zo ja, dan denk ik dat dat wel scheelt in hoe het je af gaat....niet ? :)
    Alhoewel mijn vriendin zelf wel echt gitaar speelt, en meer moeite met het spel lijkt te hebben dan ik....das dan wel weer vreemd 8)

Anyways, om even op je vraag terug te komen. Ik ben zelf een groots liefhebber van Punk Rock, dus dan weet je wel welke nummers ik het gaafst vind ;)
    Sowieso snellere nummers vind ik heftiger....en verder vind ik de nummers van Queens Of The Stone Age, Red Hot Chili Peppers, Queen, Franz Ferdinand en The Donna's erg heftig om te spelen. Machtige game gewoon....ik kan het niet vaak genoeg zeggen :cool:

Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  4. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Ik vind zelf ook wel dat het verschil tussen hard en medium erg groot is en dat er opeens teveel van je verwacht word maar het maakt het wel leuk als je een perfecte solo uit het nummer weet te persen. Ik heb wel gitaarervaring en ik denk dat het wel een stuk zal schelen maar zoals ik al eerder zei, zodra je de nummers ken dan is het allemaal wat makkelijker. En dat je vriendin gitaar speelt is wel kewl maar dat ze het spel niet zo goed kan komt omdat het een meisje is :p . Nee hoor, het komt omdat je gitaar speelt met gevoel (althans dat doe ik wel) en bij GH is het vooral spelen op de maat en maken alle gekleurde knopjes in beeld het alleen maar lastiger.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Mijn favorieten:

Iron Man - Black Sabbath
    You Got Another Thing Comin' - Judas Priest
    Sharp Dressed Man - ZZ Top
    Spanish Castle Magic - Jimi Hendrix
    Ace Of Spades - Motörhead

Ben nu bezig om medium en moet nu nog No one knows en Crossroads. Op medium willen deze maar niet lukken zeg, word er gek van. 8)

Edit: Hehe, ben er door, het is gelukt. Heb nu ook de laatste 5 nummers.
    Nog eentje voor de lijst met favorieten: Texas Flood - Stevie Ray Vaughn.

Laatst bewerkt: 24 apr 2006
  6. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die extra tracks die je erbij kan kopen....moet zeggen dat daar ook wel aardige nummers tussen zitten :)

7. xerofox

xerofox were given today

Leuk Bevonden:
    63
    Klopt maar sommige tracks zijn helemaal niet leuk om te spelen.
    Net als zoals synth pop nummer, wtf moet dat in GH?
    Ik snap wel dat ze die groep blijven supporten (hebben ze ook in de andere harmonix games gedaan) maar het is echt een slecht nummer imo. Leuk is wel dat 1 band van een van de teamleden van het harmonix team is.

8. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat was me idd ook opgevallen, kan alleen ff zo gauw niet op de naam van die band komen maar ik weet welke je bedoeld ;)

EDIT : De tracks op Medium heb ik nu allemaal zo goed als onder de knie :) Erg vetjes, ben benieuwd of ik nog verder ga komen zonder dat ik die gitaar uit frustratie op de grond ga meppen, net als die poppetjes soms doen na een optreden 8) :+

Laatst bewerkt: 1 mei 2006
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Een maat van mij heeft nu ook Guitar Hero, en ik heb de game vandaag voor het eerst met 2en gespeeld....in een woord : gaaf ! _O_

De noten van een track worden onderverdeeld tussen beide spelers, en degene met de hoogste score aan het eind van een nummer is de winnaar. Vooral de momenten waarop je je Star Power inzet (als je al een dikke Multiplier hebt lopen en het liefst in een sectie met veel noten) zijn hierbij van cruciaal belang om uit te maken wie wint of verliest. Heb het al verschillende malen meegemaakt dat het kantje boord was, of dat ik of m'n maat na een achterstand toch weer terug kwamen in de wedstijd door op de goede momenten gebruik te maken van die Star Power....echt, deze game is gewoon nog vetter met 2en :cool:

Laatst bewerkt: 18 mei 2006
  10. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Doet poging om de thread weer een beetje tot leven te brengen* :)

Ik vroeg me af welke mensen er hier nog weleens op hun gitaartje zitten te pingelen ? Ik moet zeggen dat ik het de laatste tijd wel iets minder gespeeld heb, maar zo met vlagen komt die verleiding om te gaan spelen toch wel langs hoor :cool: Ik speel nog wel regelmatig multi-plays met een maat van mij en daarnaast ben ik afgelopen dagen toch zelf weer meer aan het spelen gegaan.

Zo ben ik nu bezig met tracks in de Hard Mode, maar damn wat is dat moeilijk zeg :eek: Mijn vingers moeten echt nog ff wennen aan het feit dat ik ze nu soms moet verschuiven om de juiste noten aan te slaan zegmaar. Maar wederom een nog grotere voldoening als je een nummertje lekker uitspeelt dan dat je dat bij Medium hebt. En op die manier blijft het verslavend :thumbs:

Er werd hier ook al eerder het voorstel gedaan High Scores bij te gaan houden onder de mensen die het spelen. Ik ben opzich wel in voor dat idee, jullie niet ? :)

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het spel een tijdje niet meer aangeraakt, maar ben er gisteren weer eens een uurtje voor gaan zitten :cool:.

Een aantal nummer kan ik nu wel goed op medium spelen, wat echt veel leuker is dan op easy. Op het officiele GH forum wordt veelal de tip gegeven om de nummers eerst op hard te spelen, en daarna een stapje terug te doen naar medium. Het schijnt zo makkelijk te zijn, maar ik heb het nog niet uitgeprobeerd :).

High scores zijn op zich wel leuk om bij te houden:b:

12. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja op Medium heb ik alles, met uitzondering van de laatste 5 nummers, zo goed als onder de knie :) Vandaar ook dat ik verder ben gegaan op Hard. Maar zodra je het spel weer een keer aanzet zit je weer te genieten, tenminste dat heb ik wel. En dan ben je ook eerder geneigd het weer eens vaker aan te zetten :cool: Echt, Guitar Hero is gewoon iets aparts....nergens mee te vergelijken. Ik wacht ook met smart op deel 2 :thumbs:

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik kijk ook erg uit naar deel twee :cool:, maar tot die tijd wil ik eerst alle nummers goed op medium kunnen pingelen 8).

Maar of No one Knows gaat lukken....:eek:

14. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    No One Knows blijft idd een lastige :eek: Van die extra tracks vind ik "Cheat On The Church" trouwens wel een erg gaaf nummertje :cool:

15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Wat nieuwtjes over deel 2 van dit geweldige spel:

16. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    WTF ?! De Theme van Mega Man speelbaar ? 8) Dat zou wel heel erg vet zijn....ik denk dat ze de Theme van Mega Man II dan bedoelen, die je op het titelscherm hoort. Alhoewel er natuurlijk meerdere Mega Man Themes zijn, van andere delen, dus ik kan het mis hebben.

Mooi nieuws Kameo, laten we hopen dat het merendeel ervan klopt _O_

17. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Guitar Hero rules, dat mag duidelijk zijn. Maar ik begon toch een beetje uitgekeken te raken op het simpele zwarte voorkomen van de gitaar/controller. Ok er zitten stickers bij om hem op te fleuren maar die zuigen en aangezien die in schril contrast staan met de coole skins die je voor je gitaren kan kopen in het spel zelf besloot ik om er zelf wat aan te doen.

Zie hier het resultaat, incl een paar fotootjes tijdens het process:

Stap 1 is het klaar maken van de ondergrond voor de primer, het is mogelijk om die direct op het plastic te spuiten (na het vetvrij gemaakt te hebben) maar ik prefereer het om het plastic eerst even een beetje op te schuren waardoor de primer nog wat beter hecht.
    [​IMG] [​IMG]

Stap 2, in de primer en wederom licht opgeschuurd.
    [​IMG] [​IMG]

Stap 3 en 4. Zwarte basis laag aangebracht en begonnen met de eerste stappen van het Airbrush gedeelte. De schedel was gedeeltelijk afplak werk, de rest en alle volgende stappen zijn freehand.
    [​IMG] [​IMG]

Stap 5 en 6. Nou ja eigenlijk een paar stappen over geslagen tussen 5 en 6.
    Stap 5 is een voortgang op 4. Alleen dan met oranje kleuren toegevoegd. Tussen 5 en 6 zitten een hele zooi fases waarvan ik geen foto's heb genomen, het gaat dan voornamelijk om het toevoegen van steeds meer kleur en wisselingen tussen solide en transparante kleuren waarbij ik steeds meer richting rood/donker ga. Tussendoor werk ik dan de donkere gedeeltes bij met zwart en donker rood. In stap 6 zitten de eerste 3 lagen lak erop voordat ik het nog een keer opschuur.
    [​IMG] [​IMG]

Stap 7 en 8, Laatste laklagen na de laatste keer geschuurd te hebben. Nu een 20-tal uur wachten voor het in elkaar zetten.
    [​IMG] [​IMG]

En het zit in elkaar. Lang geleden dat ik met de airbrush bezig ben geweest en het is uiteindelijk niet helemaal perfect geworden maar ik ben best tevreden.

18. jackie brown JR

jackie brown JR Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    vind hem zeer netjes !!! :)

19. Tecnomic

Tecnomic Guest

ownage.nl

20. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *Schopt oud draadje weer ff omhoog* :)

Ik weet niet of er nog mensen zijn die (weleens) Guitar Hero spelen ? Nou ik mag dan zelf geen consoles meer hebben, maar ik ken een vriend en het enige wat wij steevast doen als ik bij hem zit is Guitar Hero spelen :cool:

Echt, het blijft een meesterlijke game (en ook eigenlijk de game waarvan ik nog het meeste spijt heb dat ik um zelf niet meer heb thuis). Die vriend en ik zitten qua niveau niet ver uit elkaar, alhoewel hij met de meeste nummers toch wel wat beter is geworden omdat hij de game iedere dag wel een uurtje speelt ofzo. We spelen overigens voornamelijk alleen nog maar Hard, met heel af en toe een keer Expert er tussendoor, en ik moet zeggen dat ik Hard nu beetje bij beetje onder de knie begin te krijgen. Nog niet de allermoeilijkste nummers (alhoewel ik het vandaag wel gepresteerd heb Cowboys From Hell op Hard uit te spelen _O_) maar het niveau is stijgend :)

Omdat het wegens mijn financiele situatie voorlopig helaas niet haalbaar zal zijn om een X360 aan te schaffen heb ik besloten die tijd te overbruggen door een tweedehands PS2 te kopen (die dingen kosten toch geen drol meer), enkelt voor Guitar Hero en in december deel 2....zodat ik thuis weer flink aan het oefenen kan gaan. Ik zal tegen die tijd weleens wat foto's posten van high scores ! :b:

Laatst bewerkt: 23 okt 2006

Deel Deze Pagina