Xbox 360 vs. Playstation 3 vs. Nintendo Wii [deel 8]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 2 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Het blijft natuurlijk wel een 3th party controller. En ik denk ook niet dat alle developers 'zin' hebben om hun Wii titel om te zetten naar de 360/PS3. Uiteindeljk heeft natuurlijk maar een gedeelte van hen de 'Wii-controller'.

    Maar stél dat die controller wél aanslaat, dan zou het voor Nintendo wel heel erg nadelig zijn. Dan heeft het namelijk voor de meeste mensen ook geen zin om een Wii te kopen als men al een 360/PS3 heeft.

    Maar we zullen zien ;)
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik helemaal niet, uiteraard Wii blijft daar de leading man in, echter lijkt me best lachen met de 360.
     
  3. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er niet op te wachten. Kan me voorstellen als mensen twijfelen de WII aan te schaffen om de innovatieve gameplay ze ook eerder zullen kiezen voor de 360.

    Maar ik zou een motionsensor controller voor de 360 en de ps3 een goedkope rip-off vinden.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3

    'Gratis' online hé?......wel eerst even betalen voordat je er gebruik van kan maken. Gelukkig hebben ze door dat het ronduit belachelijk is om geen component kabel mee te leveren, dus krijgen de Amerikanen er wel eentje bij. Ben benieuwd of er nog meer addertjes onder het gras zitten...
     
  5. ryan23

    ryan23 Spartan23R

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    1
    zal vast wel :+
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Je moet er ook rekening mee houden dat sony geen cross party invites zal ondersteunen (slechts beperkt) ...

    de communicatie met een vriend als jij spel x speelt en hij spel y zal ook niet gaan werken
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Met betrekking tot die 3rd Pary "Wii controller" voor de andere next-gen consoles....ik denk dat het sowieso niet zo goed aan zal slaan op bijvoorbeeld een X360 omdat de publiek wat die console trekt gewoon heel anders is dan dat van de Wii.

    Zie ook de Guitar Hero game die nu voor de X360 is aangekondigd. Op de PS2 zijn we dit soort party games gewend en is het ook best populair....op de X360 loopt men er niet echt warm voor omdat het enthousiasme voor actiespellen als Gears of War simpelweg veel hoger ligt.

    Om een lang verhaal kort te maken : ik denk niet dat Nintendo zich direct zorgen hoeft te maken mocht hun controller nagebootst worden en op andere consoles verschijnen.
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik had laatst het bovenstaande lijstje gepost dit zijn de Xbox 360 exclusieve games en de blauw gekleurde komen dit jaar nog uit (sommige alleen nog in Japan)

    Xbox 360 Exclusives Now Available
    • Kameo: Elements of Power (MGS)
    • Ninety-Nine Nights (MGS)
    • Perfect Dark Zero (MGS)
    • Project Gotham Racing 3 (MGS)
    • Xbox Live Arcade Unplugged Volume 1 (MGS)
    • Amped 3 (2K Sports)
    • Call of Duty 2 (Activision)
    • Chromehounds (SEGA)
    • Condemned: Criminal Origins (SEGA)
    • Dead or Alive 4 (Tecmo)
    • Dead Rising (Capcom)
    • MotoGP ‘06 (THQ)
    • Over G Fighters (Ubisoft)
    • Prey (2K Games)
    • QUAKE 4 (Activision)
    • Rockstar Games Presents Table Tennis (Rockstar Games)
    • Rumble Roses XX (Konami)
    • Saints Row (THQ)
    • Splinter Cell: Double Agent
    Upcoming Xbox 360 Exclusives
    • Alan Wake (MGS)
    • Banjo-Kazooie (MGS)
    • Blue Dragon (MGS)
    • Crackdown (MGS)
    • Fable 2 (MGS)
    • Forza Motorsport 2 (MGS)
    • Fuzion Frenzy 2 (MGS)
    • Gears of War (MGS)
    • Halo 3 (MGS)
    • Halo Wars (MGS)
    • Infinite Undiscovery (MGS)
    • Lost Odyssey (MGS)
    • Marvel Universe Online (MGS)
    • Mass Effect (MGS)
    • Project Gotham Racing 4 (MGS)
    • Shadowrun (MGS)
    • Too Human (MGS)
    • Viva Piñata (MGS)
    • Battlestations: Midway (Eidos)
    • BioShock (2K Games)
    • Bullet Witch (Atari)
    • Crossfire (Eidos)
    • Dance Dance Revolution Universe (Konami)
    • Dead or Alive Xtreme 2 (Tecmo)
    • FIFA 2007 (Electronic Arts)*
    • Kane and Lynch: Dead Men (Eidos)
    • Lost Planet: Extreme Condition (Capcom)
    • Mobile Ops: The One Year War (Namco Bandai)
    • Overlord (Codemasters)
    • Star Trek: Legacy (Bethesda Softworks)
    • Tom Clancy’s Splinter Cell 5 (Ubisoft)
    • WWE SmackDown vs. RAW 2007 (THQ)*
    Happy gaming \o/
     
  9. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0

    Tony Hawk met wii controller en SIXAXIS.
    http://www.evilgamerz.com/index.php?action=fullnews&showcomments=1&id=7555

    SIXAXIS lijkt mij ook fijner voor dit soort spellen, ik denk alleen dat er best veel spellen gespeeld worden met (horizontale afstandbediening). Exite Truck, Blazing Angels, nouja eigenlijk alle race en vliegspellen.

    Wii spreekt wel een groter publiek aan, maar welke spellen gaan dan het andere publiek aantrekken? Wii Sports en Nintendogs? Ook denk ik dat het andere publiek eerder een handheld neemt, dan een console. Als meiden en ouderen thuis zijn gaan ze liever wat anders doen, zoals msn of tv programma kijken.

    Dit zijn juist de extra opties die Microsoft geeft en daar betaal je dan ook voor. Het is ook zeker handig, maar een must is het nou ook weer niet. Je kan ook ff bellen of via msn afspreken.

    Dat bericht van $50,- eenmalig betalen is niet goed vertaald.
    Is verbeterd op Insidegamer

    Edit
    Double Agent is niet exclusief. De oude generatie heeft hem ook nog, dus het is niet echt een spel waar je een 360 voor gaat kopen. Voor de PS3 versie is er nog hoop, alleen komt ie dan later.

    http://www.ps3party.nl/nieuws/item/27325/

    Het vermelden van Exclusives vind ik een belangrijk iets. Het gaat deze nieuwe generatie namelijk om de exclusives. Ik zat een tijdje terug al te denken aan een draadje met alle exclusives van 360 en PS3. En erachter zetten of het tijdelijk is of dat ze ook nog op PC uit komen of dateen bepaalde console extra content krijgt. En dan steeds de first post veranderen, als er weer nieuwe spellen zijn aangekondigd.

    Er komen namelijk zoveel exclusives uit dat zo'n draad misschien wel handig is.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Fardo: :-O Damn netjes!
     
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn die sterretjes dan ? :eek: En waren Forza en Crackdown niet uitgesteld?

    Of alleen Forza..?
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    pech voor de mensen die een PS3 wilde importeren (Bron: nu.nl)

    dit is ook nieuw :eek:

    de apparaten zouden veel Europese softwaretitels of Blu-ray dvd's weigeren af te spelen.
     
  13. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Vraag me af hoe ze het allemaal precies gaan aanpakken, en wat de boete wordt voor iemand die het toch flikt... :x
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou het alleen om de garantie al laten een dergelijk duur apparaat te importeren. Een game importeren is nog wel te doen, maar een console van 600 euro/dollar ? Nee dank u.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  15. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, en ik weet wel zeker dat de PS3 net als de 360 in het begin ook grote problemen gaat ondervinden... En als je dan een probleem hebt met je PS3, heb je echt een BIG probleem..
     
  16. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is daar nieuw aan? Blu Ray films kennen een regio codering. De PS3 console is 'regio vrij' maar de games (software) hoeven dit niet te zijn.
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Nee, men kan nog steeds een regiolock op de games zetten. Maar dat gaat bij niet veel games het geval zijn. Maar importeren zou ik ook nooit doen. Kan je gewoon geen films meer kijken(tenzij je die ook importeerd...)
     
  18. Ralfje

    Ralfje Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    0
  19. dannynima

    dannynima Guest

    volgens mij heeft PS3 256 tog?
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    De videochip beschikt over 256 MB videogeheugen, en kan ook gebruik maken van 256 MB systeemgeheugen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina