merktrouw tov je console?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Kevf, 23 okt 2006.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ik vraag me af hoe 'merktrouw' mensen hier zijn tov hun console. Op dit forum dus vaak de xbox dan wel xbox 360. Als ik sommige replies moet geloven wemelt het hier van de fanboys. Voor de mensen die niet begrijpen wat ik met merktrouw bedoel: Het aanschaffen van spullen van een bepaald merk zonder verder (of iig weinig) onderzoek te doen naar daadwerkelijke prestaties of te vergelijken met concurerende producten.

Dus bijvoorbeeld blind een 360 kopen, simpelweg omdat het een xbox is.

Zelf ben ik echt totaal niet trouw aan xbox of wel ander merk dan ook. Ik heb veel consoles gehad en ben er bij de ps 1 echt ingedoken. Na de ps 1 dus de dreamcast aangeschaft omdat die simpelweg beter was en daarna van de ps2 door naar de xbox en weer door naar de 360. Blijkt volgend jaar dat de ps3 beter presteert dan de 360 ruil ik weer vrolijk alles in en stap ik over.

Games zijn voor mij minder belangrijk omdat, gezien het aantal uren dat ik game, er op alle consoles genoeg leuke games voor mij zijn.

Hoe staan jullie hierin?

(aangezien dit imo voornamelijk een houding tov de 360 betreft, thread in dit gedeelte van het forum neergezet. Anders moet een mod hem maar even overhangen).

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik ben een gamer, het boeit me niet hoe het beestje heet dat mijn games draait. Als ik mijn games maar kan spelen. Ik heb wel voorkeuren, maar die zijn van ondergeschikt belang.

3. fablex

fablex Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ik ben wel "trouw" aan de Xbox denk. De Xbox was mijn eerste echte console (NES van tien jaar terug reken ik nu ff niet mee), en ben er heel tevreden over geweest. Mijn aandacht lag dus ook vooral bij de Xbox 360 en wat minder bij de PlayStation 3 en Wii, alhoewel ik die consoles ook graag voor erbij zou willen hebben. De Xbox 360 is echter mijn favoriet.

(ik heb niks tegen sony, want m'n 360 staat nog altijd onder een breedbeeld tv van dat merk :p)

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zo'n beetje alle consoles (inclusief handhelds) gehad die er bestaan/bestonden, dus nee ik kan mezelf niet echt merktrouw noemen :+

Ik kan in alle apparaten wel een pluspunt of meerdere pluspunten vinden die de aanschaf van een dergelijk apparaat voor mij rechtvaardigen, maar dit komt waarschijnlijk ook omdat ik altijd een nogal brede interesse heb gehad op consolegebied.

Wel snap ik dat mensen ergens een voorkeur voor kunnen hebben, of zich om andere (financiele) redenen liever beperken tot 1 of hooguit 2 systemen. Gamen is nu eenmaal geen goedkope hobby, zeker niet als je een brede interesse hebt op dat gebied. Maar het jezelf blind staren op 1 systeem en de rest de grond in boren enkelt omdat het niet diezelfde merknaam draagt, ofwel fanboygedrag dus, nee dat heb ik nooit begrepen.

Mij zul je ook nooit horen klagen als een exclusieve titel later toch op meerdere systemen uitkomt. Des te meer mensen krijgen dan de gelegenheid van die titel te kunnen genieten denk ik dan. Je moet als consument een keuze hebben vind ik, of we nu over games praten of wat dan ook.

Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  5. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.595
    Ik ben geen fanboy maar vind het wel leuk om ps3 te zien afgaan.

6. ik heb ook Bijna alle consoles wel een keer gehad of heb ze minimaal 1 keer geprobeerd maarja er kan er maar 1 de beste zijn en aangezien ik een Graphic player ben :p is dat dus de 360 :p en hoop dat die het nog lang volhoud

7. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Lees nu je eigen tekst nogmaals!

Klaar met lezen?

Suf hé?

8. Eellie

Eellie The E stands for Eellie

Leuk Bevonden:
    4
    De xbox was mijn eerste console die ik ooit had. Ik was/ben er erg tevreden mee en heb daarom ook de 360 aangeschaft. Ben ook niet van plan een ps3 te kopen; maar dat komt meer door het feit dat ik al een next-gen console heb.

Geen fanboy dus. Maar was gewoon tevreden met met xbox aankoop als 1e console, dat ik nooit een reden heb gezien om over te stappen naar een andere console.

En eigenlijk vind ik het ook niet erg als de ps3 afgaat. Omdat er dan natuurlijk meer aandacht gaat naar de xbox 360, en dan bedoel ik met name de games.
    Maarja voor de ps3 mensen hoop ik natuurlijk dat het een top console wordt!

Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  9. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat noem ik "omgekeerd fanboyism", een vriend van mij vertoont hetzelfde gedrag maar dan net andersom. Die ziet de X360 het liefst van de aardbodem verdwijnen, alleen omdat er Microsoft op staat. Als je een andere console het licht in de spreekwoordelijke ogen niet gunt, gun je in feite een hele hoop gamers het plezier niet dat zij wel in die console zouden kunnen vinden. En dat vind ik ook een beetje fanboypraat, beetje egoistisch zegmaar.

10. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gaat mij eerlijk gezegd ook niet echt om wie de console op de markt zet, maar meer om de games die erop verschijnen. Ben dus eerder trouw aan bepaalde developers / game-series dan aan degene die de console op de markt zet. Liefst had ik ook gewoon 1 console gehad waarop alle games verschijnen, maar ja dat zal wel niet snel gebeuren.

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Welke console boeit me niet.. ik had destijds een PS2, maar die heb ik verkocht omdat ik een Xbox wilde kopen. Ik heb er nooit spijt van gehad, omdat de games op de Xbox meer in mijn straatje lagen

Nu met de 360 is dat voorlopig weer zo.. Het zou kunnen dat hier ook een PS3 komt te staan op een gegeven moment, maar de 360 gaat zeker de deur niet uit :D

In tegenstelling tot jou (Kevf) boeien de games me wel.. De Exclusives van de Xbox hebben me meer aangetrokken, naast het kwaliteitsverschil van de beide machines.

PS3 komt hier voorlopig nog niet, eerst maar eens rustig de kat uit de boom kijken en de ontwikkelingen volgen rondom die rare BBQ :+

Als het allemaal goed blijkt te zijn en de games spreken me aan, dan komt dat ding er wel, maar nogmaals, de 360 blijft zeker staan :)

12. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de 360 gekocht weegens een aantal dingen:

- De exclusives
    - Xbox Live
    - Eerder, veel eerder.

Ik denk dat ik mezelf helemaal geen fanboy mag noemen, ik heb zelf 2 Xboxxen, een PS2, een PSP en nog een N64 liggen. En ik heb van al die dingen geen spijt gehad en ik heb er nog veel plezier van ( nja met die current-gen dingen doe ik eigenlijk niets meer nu.)

Het is dat Sony de PS3 helemaal aan het verkloten is en ik heb er eigenlijk geen vertrouwen meer in, mocht hij nu toch slagen en het is een geweldig apparaat, dan gaat hij misschien toch nog in mijn kamer staan. Maar als ik nu zou kiezen tussen Wii en PS3 en Xbox 360, gaat mijn voorkeur zeker naar de 360...

13. forza11

forza11 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alleen maar een x360 gekocht omdat een paar vrienden me hebben overtuigd (met GRAW). Als we het over Nintendo hebben dan ben ik zeker merktrouw!

14. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.827
    Ik heb ook zoveel consoles gehad. Begon helemaal bij de Nes, maar ik ben op een gegeven moment van de N64 naar de Dreamcast gegaan. Daarna ben ik voor de Xbox gegaan, maar ik begon toch te verlangen naar de Gamecube.

Ik ben eigenlijk een beetje merktrouw aan Nintendo, simpelweg omdat ze leuke games hebben en vooral kwaliteit brengen.

15. Ralfje

Ralfje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste spelcomputer was de ps1. Later gingen vrienden van mij de ps2 aanschaffen. Wist niet zeker of ik er ook één wilde. Toen hoorde en zag ik dead or alive 3 en Halo. Die hebben me over de streep getrokken. Heb nog steeds geen spijt dat ik op xbox ben overgestapt.

Ik koop hoogstwaarschijnlijk geen ps3. Puur omdat de 360 en ps3 identiek zijn.

Je kunt me niet merkgetrouw noemen, en ben geen fanboy (misschien een heeel klein beetje). Al vind ik MS wel veel eerlijker tegen zijn gamers dan Sony.

16. ChaSe

ChaSe eXtreme Biker

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben eigenlijk niet merk getrouw... Als iets goed is, ongeacht het merk koop ik het (als ik het ga gebruiken tenminste). Ik heb de Xbox voor het eerst in actie gezien begin september bij een vriend, stond me aan en ging er ook eentje kopen.

17. Infected

Infected Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hier ook nog een gamecube ps2 gameboy advance en nintendo ds... ik speel eigenlijk nu alleen nog maar met xbox en DS.. maar ik hou echt niet vn dat fanboy gedrag :)

18. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Het is maar hoe je merktrouw definieert, langs de ene kant laat het me bijvoorbeeld absoluut koud wat iemand anders over de xbox denkt of wie er het beste uit al die ps3 vs xbox360 vergelijkingen komt. Ik kan dan ook zonder problemen een andere console kopen als die me voor welke reden dan ook overtuigd.
    Langs de andere kant heb ik beide xboxen en ben ik er ook zeer tevreden mee. Zowel qua service, games en als geheel, dus automatisch vind ik dat ik minder kritisch, of op zn minst minder onderzoekend sta tegenover nieuwe microsoft producten. Ik spreek niet over blindelings vertrouwen, maar zolang dit systeem me tevreden houdt en competitief is met alternatieven ben ik veel minder-tot niet geneigd iets nieuws bij aan te schaffen.

Ik ben echter zeker te spreken over gezonde competiviteit wat naar mijn mening nog altijd betere kwaliteit oplevert. (Om me daarvan te overtuigen hoef ik enkel terug te denken aan het einde van de ps1 periode, voor de ps2 release.)

19. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    _O_

Gaat me meer om de games die er op uit komen.
    Ben toevallig met de Xbox begonnen doordat me broer een artikel voor me hield van Halo.
    Wilde daarvoor eigenlijk een PS2 omdat ik toen nergens over nadacht(niks tegen Sony, maar er was eigenlijk maar 1 spel wat ik leuk vond & wat ik nergens in NL kon vinden:+ )

20. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Me eerste was een ps1, was toen 10, vriend had hem en ik vond hem zo vet dat ik hem voor me Verjaardag vraagde.

Daarna volgde de Xbox, waarom? Omdat hij de beste was. Ik was op zoek naar een opvolger van me ps1, toen liet mijn vader me een stuk uit de Computer! Totaal lezen, daarin stond een stuk over ps2 vs. Xbox. Xbox de winnaar, vervolgens gekocht dus. Geen spijt van gehad!!

En nu de 360, opvolger van de xbox, waar ik o zo tevreden over was. Gewoon snel gekocht, ook voor de games. Zonder verder na te denken over de ps3.

Deel Deze Pagina