Mijn watergekoelde Xbox360 -> Niet stiller maar zeker wel meer prestatie!!! Hallo mede Xbox360 liefhebbers!.... Bij deze een topic over mijn gemodde 360: Ik wilde eerst een extra radiateur instaleren maar daar heb ik vanaf gezien en heb ik nu aan de onderzijde 2 thermaltak instelbare fans gezet (Net een straaljager op volle stand ) En aan de bovenzijde 2 instelbare blauwe led fans. En als ie dan warm word (warmer dan 26-26 graden na 7 uur gamen wordt ie nooit)......(Gemeten wetertemperatuur) Zet je de fans voluit als je wil en gaat ie in een tempo vaart naar de 19 graden celcius dus ik ben zo trots als een pauw De dvd speler heb ik verwijderd uit het console en heb ik de bedrading verlengd (gewoon knippen en draadje voor draadje verlengen op maat en solderen ) en een extra lange s-ata kabel (uv-groen) en de speler in het kastje verwerkt met wat geluidsdempende pootjes en het resultaat:vele malen stiller dan normaal!!!...... Wat heeft het voor een nut zou je denken???.....Nou heel veel..... Record tijd van spelen is 12 uur non stop zonder enig probleem vast lopen of oververhitting ..... Daarbij komt ook nog dat als ik het console van mijn broertje of die van een maat van mij ernaast zet (Orginele 360) en we online gaan gamen of 1 on 1 connection is die van mij er ALLANG met laden en die van hem loopt het balkje nog...... Dus niet veel meer stil....maar wel degelijk verschil!! \o/ Maargoed genoeg praat....het uiteindelijke resultaat!: Het uit elkaar halen van de 360 (Paar foto's maar anders wordt het te gek).....: Met de oude (Slechte) koelpasta er nog op: Hieronder schoongemaakt en gepolijst voor gladder opervlak (=betere warmte gelijding) Het resultaat na het afmonteren en het afmaken van het geheel..... : Als Watercooler heb ik gebruikt een Koolance Exos2 die ziet er normaal heel anders uit die heb ik dus ook gestript en helemaal veranderd dan dat hij normaal was en helemaal weggewerkt..... Ik hoop dat jullie het wat vinden..... De één vind het niks, de ander wel....het scheelt ik doe het omdat ik het leuk vind en doe het uiteraard niet voor een ander.... Groeten Roel (Gamertag: Looney-Crew)
Ziet er zeer vet uit Proficiat alleen wat als je van kastje wil veranderen?? Edit: Hangen die controllers gewoon op een paar spijkers; zelf ook zoiets van plan
Wah?! Dit is echt TE Ganster.... Wat een lef heb jij. Even als het verstand van de Console en zijn toestanden... Ik zou dit echt niet durven. Ook die CD lade, die aan de ZIJkant van je kasje komt ! Mijn applaus...
leuk gedaan het enigste dat niet fijn is dat je hem nergens geen kan doen hij moet altijd op die kast
Zo :| Damn aardige klus he... Maar het mag gezegd worden... Een zeeer strak resultaat Mod-mode --> Er is toch ergens een casemod thread?
Respect, Ziet er strak uit. Bedank voor het delen met ons. Wel jammer dat je gelijk een beetje arrogant moet doen. Als ik het niets vond had ik dat gewoon gezegd. Dan moet je het maar niet op een forum plaatsen als meneer geen commentaar wil.
De X-cube van dynamike ook.. En zo zijn er nog wel een paar... Blijft mooi spul. Is en blijft mooi spul voor de casemod thread.
Thanks mensen!! ben er zelf ook trots op en zit inderdaad veel maar dan ook heel veel tijd en geld in.... De afstandbedieningen hangen niet op spijkers dat zou slordig zijn Ik heb netje's gaten geboord en daarin kleine houtpennen netje's op lengte erin gestoken dan past dat mooi bij het geheel. Voor de rest heb ik verder nog wat dingen in de planning waarvan als eerste een klepje voor de cd lade want nu kijk je tegen zoon open gleuf aan Maar komt wel goed ik hou jullie op de hoogte
Is het eigenlijk moeilijk om ledverliching aan te sluiten zonder veel ervaring met solderen enzo? En de garantie op de 360 is toch 1 jaar, anders betsel ik gewoon zo'n case en probeer die dan te modden (met de nadruk op probeer)
Nee ervaring niet zo is gewoon proberen. Gewoon durven dan kom je er wel Nooit opgeven gewoon doorzetten kan je alles voor elkaar krijgen wat je maar wil gewoon niet opgeven zou ik zeggen En het is simpel eigenlijk. Je besteld ergens blauwe neon balk (of leds wat je zelf wilt) je neemt een 12volt adapter (ergens bij de gamma ofzo dat maakt geen bal uit) Je maak de draden op lengte zet er een kronsteen tussen ergens waar je het niet ziet stekker erin en gaan *) ...... Maar dat is voor mensen die toch iets willen maar bang zijn iets te slopen of er teveel voor moeten doen.....maargoed.... Dat is hetzelfde als:...Waarom vallen we?....om te leren hoe we sneller op kunnen staan dus gewoon doen van je fouten leer je...... Succes en als je er niet uit komt mail maar een prive bericht help ik je wel. eventueel tegen een vergoeding doe ik alles met je xbox360 wat je maar wil......geen wens is te gek.... Groetjes
respect man ! Echt super tof! Maakt hij nu ook minder lawaai? En de temperatuur is die minder dan voorheen
holy shit, echt vet dude, alleen jammer van de sjabby kast, als je een design meubel had gepakt ofz was het veel vetter geweest. maar toch respect echt vet
Moet je om deze te installeren veel solderen enzo? En helpt het ook echt qua prestaties met minder warmte? En moet je veel "slopen" voor deze ?
Die wisper fans zitten er bij mij ook in kun je zien op het plaatje...... daar hoef je niks aan te solderen.....Ze zijn stiller en voeren meer warmte af dat merk ik aan de temperatuurmeter in mijn xbox zelf..... Gewoon oude eruit en nieuwe wisper erin.....zit vast met een soortgelijke atx stekker van een pc een 4 pins socket die zet je gewoon over en klaar. Die case stelt ook geen bal voor gewoon zijkappen eruit,onderkap eraf,bovenkap eraf,blue led wisperfan erin,spul weer in elkaar en je heb wat vets......Maar neem maar van mij aan.....neem iets wat een ander niet heeft dus gewoon je eigen kast uitvrezen enzo gewoon durven en wordt het niks koop je gewoon een niewue makkelijk zat ik heb voor mijn ''extra''case 20 euro betaald dat is het proberen wel waard Ik zou beide doen ben je echt klaar......