[XOne] Connectie probleem met bekende

Discussie in 'Games' gestart door melvinvdb, 23 okt 2006.

1. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Er zullen vast meerdere mensen zijn met dit probleem maar ik heb hier helaas niet veel over kunnen vinden. Mijn probleem is namelijk dat ik met iedereen over live kan spelen, behalve met een vriend van mij. Wij kunnen op 1 of andere manier niet met elkaar praten/videochatten/spelen, wij kunnen dat gewoon niet. Als wij in bijvoorbeeld cod2 zitten (iemand anders host) en wij praten tegen elkaar dan horen we elkaar niet. Zodra we in de lobby zijn kunnen wij gewoon praten met elkaar. Het komt er dus op neer: een vriend en ik kunnen niet samen spelen/chatten/videochatten als wij zelf de 'host' zijn. Voorheen kon het wel maar opeens lukte dit helaas niet meer.

Ik heb het ooit een keer eerder ergens anders gevraagd maar daar kreeg ik het antwoord: "je zit in hetzelfde subnet" maar dat lijkt mij een beetje onzin.
    Wie-o-wie kan mij helpen met dit probleem ?

2. AgentSmith

AgentSmith Guest

Zit met zo'n zelfde soort probleem, vriend van mij hier ook op het forum (Pacboyslim) en ik hebben beide chello als provider. Ik kan hem invites sturen, hij accepteert, maar er gebeurd niks. Stuurt hij me een invite en ik accepteer, dan lukt het wel.
    Heeft volgens mij te maken met de NAT stand in onze routers...kan me vergissen.

Mvg Eric

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Wat staat er bij jullie beide bij NAT als je de xbox live test doet. verder heb ik meer info nodig.Hoe ben je connecteerd op Live (direct, ICS, Router, Wireless) etc. welke provider hebben jullie. Wonen jullie ver van elkaar van daan of zijn jullie buren

4. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Ik woon ongeveer 10 km van hem vandaan en wij hebben beide chello. Ik ben connecteerd via een linksys router WRT54GL firmware v4.30.5. Als ik de xbox live connectie test doe staat er bij NAT: Open. Ik gebruik xbox live via een draad

Laatst bewerkt: 23 okt 2006
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er bij zijn NAT? en wat voor setup heeft hij?

6. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Morgen meer info daarover hij is momenteel niet thuis, morgen avond ga ik even lang om het te kijken

7. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Fardo, sorry voor de late reactie maar ik ben er geweest en de volgende setup heeft hij:
    Hij is connecteerd via een kabel doormiddel van een router; Sweet Broadband 10/100 [Hier plaatje]. Hij heeft de provider chello en bij de xbox live test gaf NAT het volgende aan: Moderated.

Laatst bewerkt: 25 okt 2006
  8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Laat hem al zijn gegevens even posten in de xbox live vragen thread. Lees ook daar de suggesties. Hij moet zijn poorten openen, anders kunnen jullie niet met elkaar praten. NAT moet op open staan

9. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    360

Even een vraagje heh: Is Live weer offline? Ik zat gisteren fifa 07 te spelen (offline tegen een maat) En ineens werd ik van lifew afgegooid?! Ron 11 uur 's avonds. Ik kan nu ook niet meer mijn profiel laden? Als ik een test doe van de conection. Krijg ik bij WTU een failed melding (dns en al de andere zijn goed) Weet iemand wat er aan de hand is? Want toen die mij van LIVE knikkerde gebruikte ik geen Live?

10. Pine NL

Pine NL WannaB | BannaW

Leuk Bevonden:
    29
    Bij mij is niks gebeurd :\

11. melvinvdb

melvinvdb Professional

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is opgelost, ik heb zojuist het volgende topic gevolgd: http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=78546
    daaruit kwam ik tot conclusie dat er verschillende poorten niet open stonden, deze heb ik open gezet en daarna werkte het weer.
    Dit is wel vreemd want voorheen konden wij wel samen spelen terwijl er niks aan de poorten veranderd was (bij de ander). Er was uberhaupt geen 1 poort open in die router. In ieder geval bedankt voor de hulp.:thumbs:

12. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is het probleem (korte omschrijving)?:
    Mijn probleem is dat ik met sommige vrienden uit m'n vriendenlijst niet kan gamen of chatten.
    Welke provider?: Het Net
    Wat voor soort (kabel, adsl, sdsl, etc)?: ADSL
    Wat zijn je up en download snelheden (Kbits/sec) ?:Heb ik even bij speedtest.nl gemeten en die gaf voor download 354.1 kb/s en voor upload 48.9 kb/s aan.

Modem

Welk merk modem heb je?: Sweex
    Modem type?: Annex A
    USB/ Ethernet?: Ethernet

Internet Delen / ICS

Werk je net ICS (Ja/Nee)?: ?
    Welke Firewall heb je (Zone Alarm/Mc Afee/ Windwos/ Norton/ etc)?: geen

Router

Welk merk router heb je?: Sweex
    Welk router type?: Annex A
    Welke firmware?: ETHADSL_USB_080902_REL9P
    Hoe is je xbox aangesloten (Ethernet/Draadloos)?: Ethernet

De Foutmelding
    Wat is de exacte foutmelding?:
    Wat heb je geprobeerd?:
    Waar stopt de test?:
    Wat zijn de suggesties van de xbox 360? (zie more info):

Als je iemand niet kan zien of horen

Wat staat er bij NAT?: Moderate

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hoe heb je je xbox 360 aan je router aangesloten? Wat heb je allemaal geprobeerd uit de start post?

14. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    m'n xbox zit aan een hub en die hub zit weer aan m'n pc en m'n pc aan m'n router. Ik heb alle poorten die in die starters post staan open gezet. Eerst gaf de test Strict aan bij NAT en nu Moderate.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hub aan router koppelen ... Pc en xbox aan hub koppelen ...

router --> pc --> hub --> 360 vraag om moeilijkheden

dus

router --> hub --> 360
    -->PC

16. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    zo zit het volges mij ook...

1e poort van m'n hub: Kabel van router
    2e poort.................: Kabel van PC
    3e poort.................: Kabel van Xbox 360

17. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb nu ook portforward.com geprobeerd en die porten ook open gezet maar nog steeds geeft de test bij NAT moderate aan.....ik snap er nix meer van.

18. Dark Miracle

Dark Miracle Guest

Kan iemand me helpen, want ik zit met hetzelfde probleem, denk ik. Ik kan bijv. met een paar gasten uit mijn Friends List niet voicechatten etc. en ook niet met ze praten in de game of lobby.

De Xbox Live Connection Test heb ik gedaan en bij NAT staat Moderate, is dit niet goed?

EDIT: Heb wat gekloot met de router en nu staat er bij NAT Open, dit is beter he? Maar nog steeds heb ik hetzelfde probleem. Het is zo godvergete irritant, heb ik net GoW en dan gebeurd dit. Please help me.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2006
  19. fl0wrush

fl0wrush Vitamin R

Leuk Bevonden:
    0
    Als je NAT op open staat is het waarschijnlijk goed. Het is algemeen bekend dat GoW zelf voor problemen met connecties zorgt, hier komt binnenkort als het goed is een patch voor uit...

Deel Deze Pagina