Presentatie 2006
Ik ben vandaag (24-10-2006) naar de presentatie geweest van het nieuwe spel van RARE: Viva Piñata.
Samen met Mirik gingen we naar het Microsoft gebouw waar ze al op ons zaten te wachten. Daar hebben we aan een tafeltje nog in een Xbox boek gelezen en een chookomeletje gedronken.
Naar een klein half uurtje mochten we de ruimte in waar de presentatie werd gehouden. Een redelijk klein kamertje, maar tja.
Wat me gelijk opviel is dat de game echt enorm vrolijk en kleurrijk is (wat best wel tof is als je alleen maar schiet en zaagt in games)
We werden uitvoerig geïnformeerd over de game en zagen ook wat gave dingen. Zoals het "paren" van de Piñata's en het bouwen van objecten. Zo wordt een object gebouwd door ene Willy. En het paren gaat door een paring dans. Dan kan het gebeuren dat je een baby'tje krijgt. Deze kan je dan een "tag" geven. Zo kan je altijd zien wie bij wie hoort.
v.l.n.r. artist, animatrice en producer
Daarna gingen we naar een wat hoger level. Hier heb je al veel meer ruimte en kan je ook meer dingen bouwen. Hier konden we bijvoorbeeld zien hoe twee Piñata's tegen elkaar vochten. Toen het gevecht over was werd de verliezer ziek. In deze game gaan je Piñata's niet dood maar worden ziek of verschijnen gewoon weer. Als er een Piñata ziek is kan je de dokter bellen. Die komt dan op z'n fietsje je beestje helpen. Je kan zelfs als je dat wil je Piñata een brilletje geven of een cool kapsel. Wat ook een leuke optie is is dat je dingen zoals bloemen en Piñata's ook kunt versturen naar vrienden op Xbox Live. Je vraagt dan een houte box een en dan kan je daar al je dingen in doen die je aan die gene wilt geven.
De game draait dus in het bijzonder om je Piñata's goed te onderhouden en leuke dingen voor ze te bouwen.
Na de Presentatie mochten we nog wat vragen stellen. Als laatst heb ik nog even gevraagd of ik het spel zelf nog mocht spelen. En ja hoor dat mocht. Ik wist echt niet wat ik moest doen en de besturing snapte ik ook niet. Maar de vrouw die alles vertelde over de game vertelde mij dat er een goede tutorial in zat waar je alles kon testen en uitvinden.
Ik heb een geweldige dag gehad en wil Mirik bedanken dat hij dit kon regelen.
Groeten, Frank (Karf)
Laatst bewerkt: 24 okt 2006