Pro Evolution Soccer 6 [deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    je kun wel met 4 mensen in een Cup of League gamen maar volgens mij niet zoals Marty NL het bedoelt..

    PES6 is een leuke game echt waar en waarschijnlijk gewoon wennen.. maar zelf weet ik niet of ik het na een aantal maanden nog steeds leuk vind
     
  2. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ey nachtbrakers :9

    Ik moet zeggen..

    Heb de game sinds vanochtend en heb nu tegen 2 vrienden ongeveer 10 potjes gespeeld, elke keer wordt het gewoon beter!
    Schieten ging kut in het begin, gaat nu al wat beter en heb een aantal zeer mooie goals weten te maken (met v. nistelrooy diagonaal de kruising in _O_ )

    Ook heb ik EINDELIJK eens een volledige omhaal weten te maken! dit is me sinds PES2 nog nooit eerder gelukt 8) 8)
    Ben alweer helemaal hooked en mn vrienden die hier waren ook.. PRO5 is alweer bijna vergeten ;)

    En nu ga ik pitten het was behoorlijk slopend! Ciao
     
  3. poiuyt

    poiuyt Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wacht op een goede review van iemand want ben tog aan t twijfelen. Kga m denk ik eerst op ps2 spelen want dat schijnt kwa graphics niet veel te verschillen hoor ik.
     
  4. IceDwight

    IceDwight Registererered User

    Berichten:
    816
    Leuk Bevonden:
    0
    nouja het verschilt wel behalve als je zeg maar gewoon normaal speelt is het niet zo super op de 360..

    Qua gameplay vind ik zelf de PS2 versie beter.. maar mischien is het gewoon omdat het wennen is met de 360 versie
     
  5. Dioxic

    Dioxic Guest

    Speel nu al een tijdje en ja.. heb opzich niks gemerkt van de geknipte features. Als je niet zo moeilijk doet heb je het ook niet nodig, er zijn genoeg gelicenseerde teams om mee te spelen, de stadions zie je ook maar amper en ook al zou het, het beinvloedt je wedstrijd niet. Ik vind het vooral dom als mensen deze game gaan inruilen voor Fifa 07, speel het een weekje en als je een echte Pes fan bent geweest zal dat gevoel terugkomen.

    Ik ben er in ieder geval tevreden mee
     
  6. Black Bullet

    Black Bullet Registered Joezer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon trainen en dan druk je op start em vervolgens kun je ergens selecteren dat je bijvoorbeeld op vrije trappen wilt oefenen.
    En teamopstelling veranderen? Dude, leer het speel eerst even kennen zonder gelijk allerlei domme vragen te stellen.

    @ poiuyt: Genoeg mensen die al een reeks + en - punten hebben opgesomd met hun complete ervaring erbij. Deze game is gewoon een topper. Geen twijfel over mogelijk als je het mij vraagt.
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2006
  7. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Besturing is wel moeilijk vindt ik tot dusver... maar ik helemaal frustrerend vindt is dat ik in de master league geen potten kan breken... het is echt steeds maar bal verlies, de poppetjes voetballen traag, bijna geen pass komt aan, en in totaal heb ik maar 1 westrijd gewonnen uit de 10... ik heb ervoor gekozen om met een jong elftal de master league in te gaan, en de moeilijkheidsgraad staat op gemiddeld... (de middelste dus).

    Verder ben ik geen voetbal gek of zo, dus ik heb geen idee waarom al mijn transfers allemaal afketsen... wil ik wat kwaliteit in de ploeg hebben (hard nodig ook) en dan staat er steeds weer dat de deal is afgeketst... weet iemand wat ik moet doen? de handleiding helpt ook niet veel.
     
  8. Daninho NL

    Daninho NL 360

    Berichten:
    381
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, weer lekker PES gespeeld, gaat lekker met Ajax in ML! Nu maar eens slapen, morgen verder ;)
     
  9. Dioxic

    Dioxic Guest

    Je team moet status hebben, als je met Feyenoord speelt en in D1 league zit is de kans klein dat je Ronaldinho kunt aantrekken, zorg dat je veel wint en hoog komt in de ranking van teams
    Als je ergens bovenin zit in de Top10 beste teams, moet je eens een contract aanbieden en een beetje hoog bieden, niet al te hoog, zorg dat je de salaris met iets van 140% verhoogt
     
  10. Tjop21

    Tjop21 Forza Waalwijk

    Berichten:
    177
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb PES ook en ben al jaren groot pes fan, en de gameplay is echt gewoon top, en over de grafischs hoor je me ook ni klagen, maar de rest is maar een half spel, ik zie mezelf EA nog uitlachen toen ik las dat fifa 07 voor 360 maar 6 competities bevat... Het is vooral het ontbreken van de edit mode die me er serieus aan doet denken morgen dit spel weer te ruilen. En ik hoop dat ik er over heen heb gekeken maar kan je geen spelers van clubs verwisselen? want transfers van voor 31 augustus niet erin verwerken en dan ons nog niet de mogelijkheid geven dit zelf te doen zou helemaal EA tafarelen betekenen.
    Jammer, had gehoopt dat het niet alleen met gameplay fifa zou overtreffen.
     
  11. Dioxic

    Dioxic Guest

    Je gaat hem dus ruilen?
     
  12. Heideroos

    Heideroos Drossie

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoor zo goed als geen commentaar tijdens de wedstrijd! alles staat nochtans op max, ik hoor bijna niets! Is dit een gekend probleem?

    Heb deze vraag al gesteld, maar niemand lijkt te weten vanwaar het probleem komt...
    Echt lastig hoor.
     
  13. AgentSmith

    AgentSmith Guest

    Heb ik ook, het commentaar wordt eerder gefluisterd..
     
  14. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
    zitten allemaal natuurlijk te wachten op wat eXtince ervan vind..;)
    nou, kan er nog niet veel van zeggen, nog te weinig wedstrijden gespeeld en het is gewoonweg te vroeg voor een oordeel.

    Maar goed, mn eerste indruk was niet best, omdat ik moest denken aan fifa zoals zovelen. Heb direct geprobeerd om verbinding te maken, maar dat lukte me in een uur maar 3 keer...vanwege offline servers neem ik aan. De online room is goed en ook snel. De 3 wedstrijden verliepen helaas wat stroef vanwege de slechte verbinding, maar gingen steeds beter...gaat wel goed komen. Bij sommige momenten (corners, vrije trappen) had ik die slowmotion en kon ik mn spelers niet goed plaatsen.

    Savonds met een maat ofline gespeeld en dat was spannend en zo realitisch als wat. Eindelijk minder gefluit van die scheids en minder replays volgens mij.
    Publiek vind ik prima en de lijnrechters maken het plaatje compleet. Oja, de velden zagen er goed uit.

    Vond pes 3 goed, daarna was pes4 beter en pes5 bleef maar toppen, dus deze versie zal het heus niet slechter doen...het is gewoon jammer van sommige punten, maar pes5 raak ik niet meer aan...hier ga ik me prima mee vermaken en deeltje 7 zal volledig xbox waardig worden. Zie pes6 als een soort tussenstop.

    Ik hou niet van lezen !!!! maar wil wel die strategy guide hebbe...zucht, toch maar kopen
     
  15. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Kijk even naar de instelling van je versterker. Zet die op eens op stereo. Ik denk dat het daarmee te maken heeft. Als je hem op 5.1 zet, dan probeert ie het geluid naar de frontspeaker te doen. Als je die niet hebt, dan klinkt het idd zacht.
     
  16. basovich

    basovich Guest

    't ziet er redelijk uit, denk dat het op een HD tv echt de bom zal zijn, maargoed bij PES moet je niet letten op de Graphics maar op de gameplay en die is helemaal top:D
     
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Dit heb ik eerder geschreven!



    Halve review

    Nadat ik vanmiddag PES6 in de winkel heb gekocht heb ik eerder verlof genomen om het spel even snel te spelen, voordat mijn vriendin thuis zou komen en As The World Turns wilde kijken.

    Het intro kennen we al en wordt gekenmerkt door Zuid-Amerikaanse muziek. Maar eigenlijk boeit mij dat niets, dus daar ga ik niets over vertellen.

    Afijn, er wordt mij gevraagd om een hardeschijf of opslagmedium te kiezen, dus dat doe ik. Vervolgens worden de standaard instellingen gekopieerd en kom ik in het menu, die we eveneens allemaal wel hebben gezien.

    Voor de zekerheid heb ik nog even de edit-mode gecheckt. Erg veel vertrouwen heb ik niet in mijn medemens, maar inderdaad. De edit-mode is heel erg beperkt. Je kunt alleen de spelers editen.

    Het menu is erg netjes, al is het menu van Fifa toch net ff strakker en moderner. Neemt niet weg dat het menu erg overzichtelijk is. Wat fijn is, is dat er meer deuntjes zijn, in plaats van het steeds repeterende deuntje in PES5. In het settings-menu heb ik de knoppen even aangepast, dus tijd voor een wedstrijd.

    Ik kies voor Ajax - Ado Den Haag en speel dat in de Orange Arena. De andere stadions waaruit ik kon kiezen waren: Stade Louis II, Teatro Blanco, San Siro, Stadio Olympico, Bernabeu, Nou Camp en Antlion Colusseum. Acht stadions in totaal dus!

    Ik wilde de weersomstandigheden aanpassen, dat lukte mij eerst niet, totdat ik even goed keek en zag dat ik met een druk op de X-knop de weersomstandigheden kon aanpassen.

    In het volgende scherm kun je de wedstrijdopties aanpassen. Dat wil zeggen de duur van de wedstrijd, met welke bal je speelt, welke scheidsrechter je wilt, etc. etc. Omdat het mijn eerste potje is zal het mij mijn kont roesten, dus ik start gewoon de wedstrijd.

    De opstelling van Ajax is erg up-to-date, al zal ik wel de huidige opstelling moeten aanpassen. Ogararu start immers niet altijd in de basis. Ook daar had ik even geen zin in, dus ik drukte op "Start match".

    Wat mij het eerste opviel waren de graphics. Deze zijn erg netjes. De spelers lijken erg goed, zoals je kunt zien op de foto's die ik gemaakt heb. Wel zijn sommige spelers niet helemaal correct nagemaakt. Huntelaar heeft bijvoorbeeld meer weg van een zweed met zijn blonde haren. Ook was hij vrij lang en tenger, iets dat Huntelaar nou niet echt is. Ook Rosales zag er op het eerste oog uit als een neger, maar het kan ook zijn dat ik teveel TMF heb gekeken.

    Ik trap af. Meteen merk ik dat het spel een stuk langzamer is geworden. Je kunt rustig rondtikken, al is het moeilijk om de vrije man te zoeken. Ado zit er echt dicht op. De zogenaamde 'eredivisie-ballen' zijn nu een stuk eenvoudiger uit te voeren (bal van de ene kant van het veld, naar de andere kant van het veld passen). Echt makkelijk kom ik er niet doorheen (ik speel op professional), de AI is echt goed. Zelf tikt ADO ook rustig rond en proberen ze me via de flanken te verrassen. Gelukkig heb ik Stam in de verdediging, die ook echt wel snel is!

    De eerste kans is van Huntelaar, maar die schiet in de handen van de keeper. Op dat moment merk je meteen hoe goed het geluid is geworden in vergelijking met PES5. Het publiek schreeuwt echt "OOEEEHHH" en klapt daarna. Als ik een bal verover op het middenveld, of goed verdedig, dan gaat het publiek juichen en soms ook klappen. Dit komt het spel echt ten goede!

    De scheidsrechters en lijnrechters lopen goed mee. Stevige duels worden niet geschuwd. De scheids laat echt veel meer toe, maar dingen als obstructie worden natuurlijk afgefloten. Lekker dus!

    Terwijl ik met een oog aan het spelen ben en met het andere oog aantekeningen maak, scoort ADO na een een-tweetje met een keurige schuiver in de hoek (0-1). Het publiek begint te fluiten zodra een ADO speler in balbezit komt.

    Ik gooi er een extra aanvaller in en probeer op die manier toch nog wat te forceren. Een schot die door de keeper op de paal wordt getikt is het gevolg. Meteen begint het publiek weer te klappen. Helaas verlies ik mijn eerste potje met 0-1 van ADO Den Haag.

    Ik kies voor "Play again with different teams" en kies voor Barcelona tegen Empoli. Wat direct opvalt is dat het meteen veel relaxter speelt. De spelers bewegen soepeler en zijn daardoor makkelijker te bewegen. Al snel scoor ik 1-0 met Ronaldinho, na een fake shot te hebben uitgevoerd, mijn verdediger voorbij de rennen en hem vervolgens diagonaal de kruising in te schieten. Het net beweegt lekker na en het publiek staat op en juicht als een gek.

    Ook DAT is enorm verbeterd! Het geluid is gewoon echt goed! Ik heb even goed zitten te kijken of ik de replay toch op een of andere manier kon saven, maar dat is (zoals anderen al hebben bevestigd) echt niet nodig. Gek genoeg staat het wel in de handleiding, dus hopen dat Konami nog een update uitbrengt op Marketplace.

    Wat jammer is, is dat er een vertraging optreedt wanneer je een vrijetrap neemt of doeltrap neemt. Als je naar links of rechts beweegt, dan lijkt het of je in een slow-motion zit. Ik weet niet waarom Konami dit gedaan heeft, maar echt nut heeft het niet.

    Op dit moment komt mijn vriendin thuis en ben ik verplicht om te stoppen en haar de afstandsbediening te geven. Ze heeft iets in haar hand wat ik herken van de Indiana Jones films, dus ik kan maar beter gehoorzamen. Ik heb de Live modus dus nog niet kunnen testen. Dit neem ik op dit moment dus nog niet mee in de review. Ook ben ik natuurlijk een hoop dingen nog niet tegengekomen, of heb ik ze nog niet uitgeprobeerd (zoals een snelle vrijetrap).


    Al met al kom ik op de volgende + en - punten

    + Graphics : Deze doen NIETS onder voor die van FIFA, al merk je de pracht pas echt als je overdag speelt in de zomer. De spelers, op een paar spelers na, erg goed op hun gelijkenis

    + Geluid : Het geluid is echt goed. Veel meer interactie van het publiek. Eindelijk hoor je echt de emoties van het publiek. Ook de muziekjes in het menu zijn verbeterd, al hoor ik nog wel deuntjes die ook in PES5 zaten (onder andere in het edit-menu). Maar dat is niet erg, want daar zullen we toch minder tijd doorbrengen.

    + Replays : De replays duren langer dan in PES5.

    + Gameplay : Het spel speelt trager, wat het erg realistisch maakt, de AI is slimmer, je moet goed staan om te passen. Het schieten is even moeilijker geworden, maar dat is ook een kwestie van wennen. De scheids fluit minder snel.

    - Sommige spelers lijken niet op hun gelijkenis (bijvoorbeeld Huntelaar en Rosales) en het is jammer dat dat niet te editen is.

    - Je kunt geen goals saven. Mijn eerste goal met Ronaldinho was toch wel een schoonheid en had ik graag even aan Cyrax laten zien.

    - Framedrops : Helaas is er sprake van een vertraging bij het nemen van vrijetrappen. Dit is niet zozeer echt een framedrop (het schokt niet), maar het beeld verschuift gewoon alsof je naar een replay zit te kijken.

    ? De live mode heb ik nog niet kunnen testen. Daar kan ik dus nog helemaal niets over zeggen.
     
  18. Technotic

    Technotic Digitaalgras.nl

    Berichten:
    808
    Leuk Bevonden:
    0
    Gisteren eerste 2vs2 offline wedstrijden gespeeld, is nog erg wennen maar het reageetr stukken beter ivm PES5

    ga toch maar de guide halen, want ik mis nog veel van m`n oude moves
     
  19. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de review Jows, las lekker weg
     
  20. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Ja, het was lachen man. Echt vreselijk moeilijk, soms was het een beetje F-jes voetbal wat we deden. Toch vind ik het echt top spelen verder, alleen is het vet wennen nog allemaal. Ik kan er maar niet aan wennen dat die controls anders zijn, ik moet ff alle andere delen achter me laten haha. Mgwlee had wel een geweldige lob trouwens gisteren, vond ik echt leuk om te zien.

    PES6 ziet er wel strak uit op een HD-televisie toch?
     
    Laatst bewerkt: 26 okt 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina