Nog even een paar opmerkingen over PES6 Ik heb PES6 even bij een maatje van mij gespeeld en die heeft geen HD-tv. Daar speelt het spel een stuk sneller (a la PES5) en gek genoeg heb ik daar ook geen enkele framedrop gezien. Als ik thuis speel (op HD-televisie) dan is het spel veel langzamer en heb je bij bijvoorbeeld een doeltrap, of vrije trap framedrops. Ook had ik er af en toe last van tijdens het spelen gisteren. Veel mannetjes bij elkaar en weer framedrops (dus niet tijdens een dood-spel-moment). Er kwam ook geen online-message in beeld, dus daar kan het ook niet aan liggen. Toch wel erg jammer. Het lijkt wel alsof ze de graphics niet goed gecompressed hebben ofzo (alsof de 360 hier moeite mee zou hebben ). Ook moet ik nog wennen aan de passing, want af en toe geeft hij zo'n zachte steekpass of pass dat ik mijn balbezit weer kwijt ben. Dat vind ik wel jammer, want zo nu en dan is het gewoon echt niet logisch. Ook vind ik het lastiger om naar de bal toe te lopen als je passed. In PES5 kon ik lekker naar de bal toerennen als ik een pass gaf. Zo kon je je directe tegenstander aftroeven en de speelsnelheid hoog houden. Ook dat lukt nu niet altijd, omdat het mannetje alleen naar de bal toerent als je precies de kant oprent waar de bal vandaan komt (soms reageert de linker-analogstick dus niet altijd even goed). Ook is het jammer dat de keeper af en toe reddingen maakt die niet nodig zijn en vind ik het jammer dat de scheids continu voor buitenspel vlagt, zelfs als je zelf de bal onderschept en er geen mannetjes meer in de buurt zijn. Dit zijn toch dingen die ik op dit moment nog even matig vind. Maargoed, dat zal allemaal ook wel wennen zijn. Verder vind ik het goed spelen, maar dat had ik al in mijn halve review opgeschreven!
mijn schoten gaan vaak nog over, heb echt paar keer gekeken of de knoppen wel goed stonden Kon heel even een game spelen online, na 90685 keer proberen. Verder jammer van de slowdowns. Meer vrijheid en onverwachte momenten zorgen ervoor dat ik toch elke dag wil gamen, hoop dat dit zo blijft
Gozer, de status van je bestelling wordt niet direct aangepast wanneer het pakketje is verstuurd. Dat was bij mij ook niet zo. Er heeft verder duidelijk op de website gestaan dat ZP niet kon garanderen dat je het spel op de releasedag binnen zou hebben als je het spel na een bepaalde datum zou bestellen. Dat heb jij dus wel gedaan, aangezien je het spel vorige week hebt besteld. Misschien is het spel donderdag dus toch niet binnengekomen. Daar kan ZP ook niets aan doen. Ik blijf erbij dat als je het spel snel wil spelen, je het het beste in de winkel kunt kopen. Maarja, dan betaal je meer..... Tja, dat is de "prijs" die je ervoor betaald....
Gewoon de order cancellen (dat kan wettelijk met on-line shops) en in een gewone winkel kopen. Dit zou ik ook ergerlijk vinden...
Ik herken die opmerkingen Is ff wennen natuurlijk maar dit zijn punten die opvallen en vaak irritant zijn. Wat ik ook last van heb is als CPU een corner heeft, uw verdedigers koppen niet snel of vaak veel te laat.
Je moet bij PES ook altijd controle nemen van een verdediger, en zelf de bal wegkoppen Niet op de AI van je team vertrouwen. Dit was dus de laatste keer dat ik een game op een webshop pre-order.
Hier een opmerkelijke uitspraak van iemand van Konami-UK: i just phoned konami, basically what she said was that they are aware of the issue, and that they are trying to sort it, but"dont hold your breath" they havent got a clue what is wrong with it, and she said that to get a game, you need to create a chat channel from your dashboard, and create a game with your friends...
tsja, je kan nu al bijna niet meer spreken van een pre-order. Zou em cancellen en bij een MM ofzo proberen te scoren.
pes vind ik gewoon ZUIGEN op live. Die klote lag is onverdraaglijk. Als ik probeer te verdedigen en ik probeer met een mannetje mee te lopen lukt het me bijna nooit. Mn poppetje reageert pas na een seconde op mn commando en dan gaat de tegenstander weer de andere kant op. NiET te doen... Gewoon klote. En dat schieten jongens.... is gewoon schandalig. Kom nu niet met die verhalen dat het leuk is dat het zo moeilijk is of dat het aan je zelf ligt. Het ligt gewoon aan die game. Ik heb nog geen steep gezien alleen van die vertraagde boogballetjes. Het is gewoon te moeilijk en het is niet leuk meer als je de ballen er niet mooi in kunt vlammen. Een beetje makkelijker kon ook wel. maar live daar praat ik niet meer over wat een trage shit. Mensen het valt vies tegen tot nu toe.
Live zuigt gewoon klaar!, alles gaat super langzaam alles beweegt als dikke stront ik en een vriend van me zaten op een gegeven moment te lachen hoe slecht online wel niet is van Konami.. Na paar wedstrijden gespeeld te hebben ben ik weer teruggegaan naar ML en op 5* won ik weliswaar gelijk een wedstrijd met 5-1 en alles ging veel vlotter dan dat crappy online.
Ik snap het idee wel van PES6. Hoe beter je er voor staat, hoe langzamer de balk omhoog gaat. Met je rug naar de goal in het strafschopgebied betekent dus dat de balk binnen een milliseconde zijn top heeft bereikt. Maar als je wacht tot je hem aangenomen hebt, wordt de bal al afgepakt. Je moet dus geduld tonen en wachten tot de bal je speler bijna bereikt heeft denk ik.
@technotic kerel, op live schiet het balkje extra snel vol hoor, ook als ik vrije trappen neem en corners, dat ligt gwn aan die klote lag of wat dan ook
Konami heeft toch gezegd dat er aan gewerkt wordt. Dat het momenteel kut is, is bekend. Kunnen we wel blijven zeiken maar daar schieten we in dit topic niets mee op. Dit deel is sowieso al waardeloos, aangezien er inhoudelijk weinig (nieuws) gemeld wordt.
Gaat dat online uberhaupt nog wel werken of blijft t crappy? (of stelik nu een vraag waar eingelijk niemand antw. op kan geven?)