Pro Evolution Soccer 6 [deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Arjan, 26 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Allemaal een kwestie van wennen. Komt vanzelf. Het schieten is lastiger geworden, maar je kunt idd met de RB (zo heb ik het dan) een geplaatst schot afvuren.

    Draaien moet je gewoon goed doen en je moet ook de juiste kant opdraaien. Het is alleen lastig als je tegen een goede verdediger staat. Die komt dan snel voor de bal en dan ben je hem kwijt. Je kunt de bal wel afschermen als je verdedigd door RB in te drukken.
     
  2. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Mijn middelvingers zitten op de triggers. Mijn wijsvingers op de schouderbuttons..... Bedoel je dat?
     
  3. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Bedoel je met de aanname? Ik vind dat juist realistisch. In het echt is het ook zo, je moet niet de verkeerde kant opdraaien. Ik vind wel dat sommige spelers echt te traag draaien hoor, dat vind ik een beetje nep, maar je leert wel met welke speler je niet moet gaan draaien (vooral verdedigers) enz..

    Het spel is behoorlijke realistisch en ik vind het opvallend dat veel mensen niet eerst behoorlijk wat tijd in deze game steken want dat is vaak nodig met een PES game, helemaal met deze. Ik heb ook een dubbel gevoel soms, maar ik heb behoorlijk veel moeite met die controller. Ik had ook met PES4 en met PES5 op de Xbox veel moeite om lekker te spelen, maar dat spel was precies hetzelfde als op de PS2 en daar liep het altijd als een trein.

    Ik heb gisteren een bal van 30 meter in de kruising geschoten met Rooney, en ik leer iedere dag beter schieten. Die pisballetjes af en toe zijn echt verschrikkelijk, maar het valt me op dat het gebeurd als:

    * Je met een speler schiet die niet kan schieten
    * Je uit de draai schiet
    * Je met je "verkeerde" been schiet.
     
  4. miQe Amersfoort

    miQe Amersfoort Active Member

    Berichten:
    642
    Leuk Bevonden:
    0
    Toch lukt het me op 1 of andere manier niet dat draaien???? Ik moet ook zeggen dat PES met de analoog wennen is. Ik speelde hem op de PS2 altijd met de cursor pijltjes zeg maar, dat speelt echt veel fijner vind ik. Met die 360 controller hoef je dat niet te proberen. Die cursor-pijltjes speelt echt ruk. En ook een bal afpakken van de tegenstander is soms gewoon onmogelijk. Ik houd dan altijd standaard de groene ingedrukt, soms de blauwe erbij om een extra verdediger aan te roepen. En die special controls, in welke situatie’s gebruik je die allemaal precies? (das bij mij dus RB). Daarmee controleer je de speler aan de bal toch ook beter?
     
  5. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Juist dat bedoel ik :thumbs:
     
  6. Yuri_Ehv

    Yuri_Ehv Active Member

    Berichten:
    235
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik twijfel ook nog waar ik hem op moet zetten,offline gebruik ik wel manual,maar online werkt dit niet echt lekker omdat je soms een kleine vertraging hebt (button lag?)..Dit heeft al voor grote irritaties gezorgd bij mij.
    Heb overigens ook nog moeite met goed verdedigen,aanvallers lopen soms te makkelijk weg bij mijn verdedigers,en ook krijg ik teveel tegengoals door klungelig uitverdedigen.. :{
     
  7. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    uitverdedigen met X werkt het beste heb ik gemerkt, probeer het zelf vaak voetballend op te lossen, maar dan moet ik toch wel eens de bal uit het net vissen ;)

    Daarnaast gebruik ik de ren trigger bijna nooit, je merkt echt een verschil met alles wat je doet als je niet de ren trigger ingedrukt houd, het is namelijk geen fifa ;)
    Alleen om snelheid te maken met de bal als er open ruimte is. De special controls gebruik ik soms met schieten, als ik bijvoorbeeld in de 16 een hoek uit wil zoeken, schiet hij hem er meestal in.

    Ik laat meestal de computer mee verdedigen met x, en ga dan achter deze speler meelopen.
     
  8. Cyrax

    Cyrax Weldoener van beroep

    Berichten:
    6.104
    Leuk Bevonden:
    903
    Klopt, als je uitverdedigt kun je dit het beste doen met de schietknop. Als je op je eigen helft bent, krijg je namelijk geen balkje als je op die knop drukt, dus ben je sneller met wegtrappen dan wanneer je dit met de passknop doet.
     
  9. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik heb ook soms het gevoel dat er een lag inzit. Maar je moet gewoon goed de ruimtes opzoeken en de bal afschermen als er een mannetje in je rug zit (RB).

    Daarna passen. Probeer naar links te trekken en dan opeens naar rechts te openen met een long cross.... Dan heb je daar weer ruimte en kun je de spits aanspelen met een 1-2 en op doel raggen.
     
  10. Dioxic

    Dioxic Guest

  11. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111
    Ik denk dat dat ook één van de redenen is dat ze de renknop en de specialcontrol hebben omgewisseld.

    Ik wilde het ook even zo spelen, maar het lullige is gewoon dat de tegenstander veel rent met de bal en je op die manier snel voorbij rent, tenzij je naar achteren verdedigd.
     
  12. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet zeggen dat het schieten met de RB knop (special controls bij mij) errug lekker gaat.. dus eerst schieten en zodra het balkje komt op RB drukken voor een geplaatst schot :thumbs:
     
  13. Dioxic

    Dioxic Guest

    Vooral wanneer je voor een lege goal staat, ik heb het vaak gehad dat die hem er dan compleet overheen schiet. RB is wel handig
     
  14. LostBoyz

    LostBoyz JWT

    Berichten:
    274
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, ik heb ook al een paar keer heel lomp over een leeg doel geschoten :+
     
  15. kontkommer

    kontkommer Active Member

    Berichten:
    47
    Leuk Bevonden:
    0
    vraagje over die team > change gameplan settings

    begrijp ik goed dat een gameplan na selecteren (lb + a/b/x/y) gewoon ingesteld blijft staan tot je zelf een andere selecteert of hem uitschakelt?

    of moet je hem bij elke aanval opnieuw instellen?
     
  16. eXtince

    eXtince Active Member

    Berichten:
    395
    Leuk Bevonden:
    0
  17. Jows

    Jows Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.875
    Leuk Bevonden:
    111

    Blijft zo staan. Je ziet ook een X verschijnen (als je voor X hebt gekozen) onderin het beeld (onder de balk die aangeeft met welke speler je speelt).
     
  18. TumTumTum

    TumTumTum LoW Wattuppaaa

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    post 999

    volgende moet nieuw deeltje maken :+

    edit: nummer 1000
     
  19. Dioxic

    Dioxic Guest

    Ja ik heb het ook aardig druk de komende weken maar alvast ter organisatie enz, ik heb een proefwerkweek net als vele van jullie
     
  20. Captian_Nemo

    Captian_Nemo Active Member

    Berichten:
    97
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit spel is echt gruwelijk..Het gevoel dat je krijgt als je eindelijk wint of scoort is niet te beschrijven..Ik begin deze deel steeds meer onder de knie te krijgen dankzij de guide.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina