[XOne] [Centraal] Chello en Xbox Live

Discussie in 'Games' gestart door masterape, 12 mrt 2003.

  1. marcel d1

    marcel d1 DinoTaurus

    Berichten:
    215
    Leuk Bevonden:
    0

    betekend dat we dan morgen ook de (nieuwe)demos kunnen downloaden?:9
     
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    nee nog niet ... die zullen pas rond e3 (elke dag nieuwe) vrij komen (maar omdat er meer capaciteit nodig is ...) veel vraag ... moeten ze servers bij plaatsen en dus de updates klaar zetten
     
  3. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Chello Extreem is trouwens aangepast nu met nieuwe snelheiden :
    2 mb upload / 25 mb download .

    Zier hier :

    Totaal onverwacht is vandaag de snelheid van het chello extreme abonnement verhoogd. Hiermee is chello de eerste provider voor consumenten in Nederland die een snelheid hoger dan 20 Mbit/s aanbiedt. (edit: Multikabel was nog eerder met 22Mbps)
    Heb je een extreme abonnement, dan kun je nu al gebruik maken van de nieuwe snelheid door je modem even te reboot-en.

    Op het forum werd hier melding van gemaakt waarna we zelf eens op onderzoek zijn gegaan. Het blijkt inderdaad zo te zijn dat de config file is aangepast. Deze config file zorgt voor de instellingen van je kabelmodem en kan alleen worden aangepast door de provider (zie screenshot). De nieuwe maximale downloadsnelheid staat nu ingesteld op 24576000 bps, wat staat voor 24000 Kbit/s (ongeveer 24 Mbit/s). De uploadsnelheid blijft ongewijzigd.
     
  4. Franko

    Franko Lets Roll

    Berichten:
    1.519
    Leuk Bevonden:
    0
    das al tijdje zo hoor...
     
  5. steppah

    steppah Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Wie kan mij helpen, want ik word gek dat ik niet online kan spelen. ik heb chello en ik heb me xbox360 direct op me modem aangesloten. als ik dan live wil gaan, staat er dat het niet lukt. dan krijg je automatisch zo'n test. dan geeft die 'failed' aan bij MTU. wat kan ik hieraan doen? graag in jip&janneke-taal, want ben niet zo'n expert
    :D alvast bedankt
     
  6. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik had precies hetzelfde probleem.
    Een router er tussen en het is opgelost!
     
  7. Michael_T

    Michael_T XLink KaI: Michael_T

    Berichten:
    1.258
    Leuk Bevonden:
    0
    Check deze site eens van Chello : http://www.chello.nl/Help/Instellingen/Spelcomputer/
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    MTU is een modem probleem of provider probleem ... bellen met de helpdesk van chello .. de MTU moet op minimaal 1350 staan oude modems kunnen deze bestands grote niet aan
     
  9. mik3

    mik3 Xbox 360

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    ICS

    Kan iemand my helpen.
    Ik heb al heel veel dingen geprobeerd om op xbox live te komen maar het lukt niet. Ik heb al geprobeerd rechtstreeks verbinden met je modem dan is eht failed bij MTU en ik heb geprobeerd met router ertussen. Maar die router(Netgear WGT624v:cool: lukt niet eens normaal aan te sluiten op internet.
    Ik heb die hulplijn al gebeld en die weten het ook niet.
    Nu wil ik proberen om mijn xbox 360 rechtstreeks aan te sluiten via ICS.
    Maar als ik naar netwerkverbindingen ga en dan mijn internet wil delen en op oke druk. En dan internet opstart doet niet eens mijn internet het meer. Kan iemand mij misschien uitleggen wat ik precies moet doen?
    En als iemand weet hoe je die router (Netgear WGT624v:cool: kunt aansluiten kun je me dan helpen?
     
  10. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo mensen ik heb een chello light abbonement,en sluitte mn kabel rechtsreeks aan op de xbox,die kon geen verbinding maken,hij zei wel dat alle kabels waren aangesloten.mn kabelmoden is van de merk arris..

    wie kan me vertellen wat ik moet doen aub?

    heb ik eindelijk een creditcard kom ik er niet in:confused:
     
  11. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    krijg de eerste drie balletjes op groen,en daarna de fout dat hij niet kan connecten met xbox live
     
  12. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je de ip en dergelijke config. correct ingesteld?

    Zo niet sluit dan eerst de kabel eerst aan op je pc en print alle gegevens uit. Sluit vervolgens je kabel aan op je xbox en vul de gegevens in.

    Op deze manier is mijn aansluiting destijds goed verlopen.
     
  13. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    bedankt voor je antwoord,maar is helaas niet gelukt bij mij :nee:



    ik heb trouwens een modem van de merk arris,maar op de pc staat 3com ?

    is echt om gek van te worden
     
  14. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Hoe heb je je xbox aangesloten? Wat heb je allemaal geprobeerd wat is de exacte foutmedling (je weet trouwens dat je voor xbox live op de oude xbox een credit card nodig hebt?)
     
  15. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb eerst mn kabelmodem reset gedaan en dan rechtstreeks op de xbox aangesloten.waarbij alles op automatic stond.dan krijg ik de eerste 3 lampjes op groen,en bij de 4de geef die een fout aan '' can not connect with xbox live'' en een hele verhaal erbij.

    en daarna heb ik manual mn gegevens ingevuld en ja dan geef die soms op 2de lampje al een fout aan en als ik mn papoe settings weghaal weer op de 4de :confused:

    ja ik heb een creditcard,maarja moet toch eerst verbinding kunnen maken om een account aan te vragen?

    starterskit wil ik pas halen als ik de connectieproblemen verholpen heb.

    groetjes.
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    wat staat er nog meer .. hoe het het balletje waar het mis gaat
     
  17. Fbboy

    Fbboy Fenerbahce Fan.

    Berichten:
    23
    Leuk Bevonden:
    0



    als ik de modemkabel rechtsreeks aansluit op de xbox en alles op automatic staat krijg ik de eerste 3 balletjes op groen en de 4de geef die fout aan.

    dus:

    Ip Adresses: automatic

    Dns : automatic

    PPPoe settings: off

    Advanced : niks ingevuld.

    is dit de foutdie hij aangeeft bij de 4 balletje:

    Could not connect to xbox Live.check these possibe options:

    - if you connect trough a router ,verify that the maximum transmission is set to 1365 or greater.

    - if you connect trough a pc using windows internet connection sharing(ICS)
    see www.xbox.com/connect for more information.

    - Youre ISP may require additional steps to use xboxLive.see www.xbox.com/connect for information specific to youre ISP.





    en als ik alles op manual doe

    dus bij Ip adresses:
    62 .195.207.14
    subnet mask: 255.255.255.0
    Gateway: 62.195.207.1

    bij Dns servers:
    Primary dns:62.179.104.196
    alternative dns:212.142.28.69

    pppoe settings:ingevuld
    Advanced:
    wireless : leeg
    Host name : leeg
    Mac adress: 0004768BD73C

    krijg ik dit fout bij de 2de balletje :


    Gateway:

    the network gateway could not be reached,verify the Ip adress match the settings provided by youre ISP ,see www.xbox.com/connect for more information.

    en als ik de pppoe settings weghaal ,krijg ik weer de eerste fout na 3 balletjes op groen.?


    PS : Heb net chello gebeld en verteld watvoor modem ik heb,en die gast zeg dat ik een router er tussen moet doen,en dat het niet uitmaakt watvoor router?

    dat maar doen dan?
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  18. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Heej yall, ik heb een vraag, zal al wel 100 keer zijn gevraagt,mja vraag het nog maar een keer :p

    Ik heb een chello light abbonement en wil mn xbox rechtsreeks aansluiten vanaf de modem, nu heb ik dat gedaan en hij confirmed me IP adress en mn DNS alleen de MTU wil die maar niet pakken
    wat kan ik hier aan doen? moet ik speciaal een route kopen of kan ik die MTU instellen? zo ja waar kan ik dat dan doen?

    alvast bedankt!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    MTU is een provider probleem ... provider bellen zij kunnen dit alleen aanpassen
     
  20. lesnar

    lesnar Thepainbringer

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt!! zal is ff bellen met die gasten
     

Deel Deze Pagina