[Films] Recente Films [Deel 3]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Michael_T, 29 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    en binnenkort komt er ook nog een film over de jeugd van hannibal lecter
     
  2. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst Click gezien, leuke onderhoudende film. Een 7/8 is wel op z´n plaats denk ik.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    die is ook niet met anthony hopkins of wel (die hannibal film dus)


    click was idd best leuk
     
  4. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb red dragon niet gezien maar als ik dat eind zo hoor speelt die vlak voor the silence of the lambs. Het vervolg op the silence of the lambs is Hannibal. Wanneer manhunter speelt heb ik geen idee van.

    Dit weeked A history of violence, Memoires of a Geisha en The football factory gezien.

    The football factory:

    Wat een neppe kut film. Het ene aspect is nog lamer dan het andere en de actie is ook vrij kut. Green street hooligans was een stuk beter.

    cijfer: 4.5


    A history of violence:

    Verwachte helemaal niets van deze film en werd aangenaam verrast. Mooie scene's zitten derin. En toch vrij onverwachte plotwendingen, al zitten er wel een aantal flinke gaten in het script.

    cijfer: 7.5


    Memoires of a geisha:

    Hoopte dat deze film vet was.... en dat was ie ook :D. Erg mooie film die mooi de japanse cultuur rondom de 2e wereld oorlog laat zien en een kijkje geeft in het leven van een Geisha. Vette film.

    Cijfer: 8

    /salute
     
  5. Dioxic

    Dioxic Guest

    Heb gisteren Cidade De Deus oftewel City of God (#18 IMDB) voor ong. de tiende keer gezien. Echt een mooi film, zeker een aanrader voor de mensen die hem niet kennen/ niet gezien hebben

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2006
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Hm die film heb ik nog niet eens 1x af kunnen kijken, misschien ooit nog een keer een kansje gunnen, maar sprak me totaal niet aan.
     
  7. Glue

    Glue The Great Cornholio

    Berichten:
    222
    Leuk Bevonden:
    2
    dat laatste is gewoon een knipoog naar silence of the lambs, waarin jodie foster, clarice starling briljant vertolkt _O_
     
  8. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    City of god moet'k nog steeds zien.

    The Lord of the Rings (the animated film): De eerste helft, waarin boek 1 word verfilmd viel wel mee. Dat stuk zou ik een kleine 6 geven. En de tweede helft van de film waarin boek 2 word verfilmd zou ik een kleine 3 geven. En dit in gedachte dat ik iets heel slechts verwachte :) Het viel best mee om het eens te kijken, uit intresse, maar verre van een goede film. De personages zien er niet uit, het is slecht getekend, slecht in film gebracht. Als je de boeken of de andere films niet hebt gezien heb je geen idee wat er aan het gebeuren is. Stukken dialoog worden uit het boek gerukt zonder dat de context die ervooraf ging werd bijgezet. De film lijkt het niet gemikt te hebben op entertainment, maar meer een gefaald probeersel op een explenation van het verhaal.

    Ben vergeten wat ik nog heb gezien...wat was het weer....
     
  9. pindakaas

    pindakaas pindakaasNL

    Berichten:
    595
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand op- of aanmerkingen op het volgende lijstje voor een Film-Olympiade (misschien heb ik het al een keer gevraagd, volgens mij alleen bij de oude lijst..). Dik gedrukt is de echte lijst, dun kan er misschien nog bij..

    - Lucky Number Slevin
    - The Girl Next Door
    - 16 Blocks
    - Running Scared
    - V for Vendetta
    - The Man
    - The Great Raid
    - The Hard Easy
    - Scary Movie 4
    - The Matador
    - Mission Impossible III

    - (Firewall)
    - (Capote)
    - (Ladder 49)
    - (Coach Carter)
    - (Mystic River)
    - (Three Kings)
    - (Tsotsi)

    Alvast bedankt voor de tips!
     
  10. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het je bedoeling is om een mix te hebben van verschillende genres, of zie ik dat verkeerd? In ieder geval denk ik dat je Scarie Movie 4 wel voor iets anders kan veranderen. Echt leuk is die niet, misschien een andere film uit dat genre? Ook al ken ik 1 a 2 films niet uit dat lijstje, het ziet er best oke uit ;).
     
    Laatst bewerkt: 30 okt 2006
  11. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    - Lucky Number Slevin TOP!
    - The Girl Next Door TOP!
    - 16 Blocks GOED!
    - Running Scared TOP!TOP!
    - V for Vendetta TOP!
    - The Man (niet gezien)
    - The Great Raid (idem dito)
    - The Hard Easy (alweer idem dito)
    - Scary Movie 4 (flauw, maar wel lache)
    - The Matador SLECHT! (in mijn ogen)
    - Mission Impossible III
    GOED!
    - (Firewall) SLECHT!!!!
    - (Capote) (niet gezien)
    - (Ladder 49) (niet gezien)
    - (Coach Carter) GOED!
    - (Mystic River) TOP!
    - (Three Kings) TOP!
    - (Tsotsi) (niet gezien)
     
  12. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Lucky Number Slevin erg overrated ^^ Probeerd vaak cool te zijn zonder context. Maar de meeste vinden het een goede film, dus ik zwijg wel.
    The Girl next door was aardig. Zeker een 6sje waard (voor een doorsnee hollywood romantic comedy is dit best goed). Maar dat kwam wel vooral door elisha.
    V for Vendetta is waarschijnlijk de beste film uit dat lijstje. Heb hem eergisteren nog eens bekeken. Ik vind het echt een fantastische film en hou van het personage V. Maar ik neem aan dat de film flink kan tegenvallen als je de graphic novel eerst hebt gelezen. Ze hebben er namelijk veel aan veranderd in de zin van een satire op Bush te maken. Maar als je eerst de film kijkt, geen probleem.
    Scary Movie 4 is niet de slechtste uit de reeks (2de, no doubt). Persoonlijk vind ik dat ze het met momenten wat te overdoen, maar het heeft zijn grappige momenten.

    Ik wil The Prestige, The Illusionist, Pan's Labyrinth zien!!! Waarom zijn ze nog niet uit!
    Morgen halloweennight in de bioscoop. Saw 3, The Grudge 2 en TCSM: The Beginning in een nacht. Ik kijk uit naar Saw 3, the Grudge 2 ziet er me nog grappigcool uit. En TCSM, tja.
     
  13. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind Lucky Number Slevin ook overrated. Heb hem gezien, maar hij heeft niet echt indruk gemaakt. Beetje anonieme film zonder 'karakter'. Paar dagen terug Children of Men gezien, prachtige film, aanrader.
     
  14. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Is Zaag 3 al uit in NL :eek: ????
     
  15. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    avant-premiere met halloween-night. Belgie hier trouwens ;-)

    Children of Men wil ik ook graag zien
     
  16. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Je zou er goed aan doen de film idd een 2e kans te geven. Erg goed verhaal, tijd om de ignorance te doorbreken van ons mooie rijkeluis leventje hier ^^.

    @ Humorke: CoM zou ik ook zeer graag willen zien. Ik hou wel van zo'n grimmig toekomst beeld.
     
  17. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Je mag onder geen beding, Coach Carter en Three Kings uit de Olympiade houden. Beide topfilms!
     
  18. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    The Texas Chainsaw Massacre: The Beginning: Heb nooit iets anders gezien van the texas chainsaw massacre, maar ben het ook niet echt van plan. Op zich kun je slechtere films krijgen, maar veel heeft de film niet te bieden. baaaad characters. Ergens hoop ik dat er ooit een horrorfilm komt met een goed in elkaar stekend verhaal en realistische personages (beetje zoals Saw eigenlijk).
    The Covenant: Oh god. Heeft ergens een beetje van weg van underworld, maar alleen omdat ze speciale powers hebben en proberen artsy te doen. Misschien wel de slechtste screenplay dat ik dit jaar gezien heb. Acteren lijkt op niet veel, enorm amateur gefilmd. Geen interessante interactie tussen de personages. Erg slecht storytelling, geen sfeer,... En er was nog veel mis met deze film dat'k niet op kan komen.
    Saw 3: Natuurlijk de beste van het rijtje. Saw 2 was wat minder als Saw 1 en Saw 3 is minder als Saw 2. Op zich nog steeds een goede film. Storytelling was een pak minder vergeleken met de eerste twee. Niet alleen de lengte van het uitleggen, maar de flashbacks en de deelverhalen werden niet goed aan elkaar geknoopt, vond ik. Maar wel weer een goed verhaal, goed goor. Eerste film zelf waar ik het een beetje ongemakkelijk had bij een bepaalde scene.
    The Grudge 2: Ugh. Jah, de zaal heeft veel geschrokken. Maar schrikmomenten inlassen is niet zo moeilijk. Niet hoe zij het hebben gedaan anyway. Verhaal en gebeurtenissen mag niet over nagedacht worden want je zou beseffen dat het geen steek houd, het kind (niet het enge) was misschien wel de beste acteur in de hele film, slechte personages as always,... Maar ik heb toch een paar keer goed gelachen, dus ik kan niet zeggen dat ik er niet van heb genoten. Bij deze film was ik zelf wat bang met momenten dat er iets engs zou zijn, maar hoe verder in de film hoe minder dat zo was. En ik was heel teleurgesteld dat dat klein monstertje niet gearresteerd werd op het einde :)

    Het is een zielige wereld voor horrorfans in deze tijd. Gelukkig is het niet mijn favoriete genre en vind ik de zo slecht dat het grappig is leuker.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  19. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Vertel eens (in een spoilerbalkje uiteraard), want ik heb ook een klein stukje gezien en dat was ook best... ehh.. apart zullen we maar zeggen. Ben wel benieuwd waar jij het nu over hebt :)
     
  20. Humorke

    Humorke God of Fire

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat het bij de meeste hetzelfde is. De schedeloperatie natuurlijk ^^ Ik kan tegen vrij veel goor, maar weten hoe we er vanbinnenuitzien vind'k soms wat ongemakkelijk :p Vooral het geluid van die (ronde) boor irriteerde mij gewoon.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina