1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Centraal] Algemene vragen TV's (4:3) (16:9) (Pal 50/60)

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door CaptnCook, 21 jul 2006.

  1. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,

    Ik zit met een vraagje. Ik ben van plan om binnenkort een xbox 360 te kopen. Nu vraag ik mij af hoe het met de beeldkwaliteit is gesteld op gewone tv's. Ik lees eigenlijk alleen maar over mensen die zo'n dure hdtv hebben en dat het allemaal zo mooi is. En in de winkels staan die dingen ook alleen maar op die duurdere tv's aangesloten. Nu heb ik nog een gewone breedbeeld tv (1,5 jaar oud geloof ik en 100hz) en ik ben niet echt van plan om spoedig over te stappen op een hdtv. Maar ik ben toch benieuwd hoe het dus met de kwaliteit gesteld is. Kan ik beter eerst gaan sparen voor een hdtv of is dat iets te voorbarig?

    Bij voorbaat dank.
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ook met een gewone TV is het goed te doen.
    Ik heb zelf een Sony TV, gewone 4:3 TV. Ik vermaak me er goed mee. :)
     
  3. UberNoob

    UberNoob Active Member

    Berichten:
    39
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah, ok. Bedankt.
    Misschien komt die hdtv er ooit nog, maar nu nog even niet :p.
     
  4. Ruben90

    Ruben90 wazzup.. ?

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    njaa.. Ik heb maar un (37 cm)50 Hz TV'tje.. en doet t echt Prima !. Graphics zijn gewoon schitterend, en ik ben tevreden. Dus gewoon kopen ;):p ( kzou btw wel voor de premium gaan)

    Ik was trouwens afgelopen week in n winkel waar de 360 stond met PGR3 demo etc. en heb ff gegegamed, maar zo veel beter vond ik die graphics niet echt op die samsung HD-TV. T zal wel aan mij liggen, maar t viel me toch beetje tegen.

    Ik wil zelf ook nog n leuk nieuw TV'tje kopen.. Is de beeldkwaliteit van LCD beter t.o.v. Pal-50.. En wat kost n leuk LCD- TV tje ?
    alvast bedankt
     
  5. J_vloon

    J_vloon Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    ik wil ook een xbox 360 kopen.

    maar ik zit ook met de tv..
    de sony FD trinitron wide colour television kv 28fx68B

    ik weet niet of het daar ook mooi op is?
    mis. iemand ervaring mee?

    en scheelt het veel met hd?
    ik was gister bij media markt en op de hd samsung was t echt PRACHTIG.!
     
  6. John14

    John14 Active Member

    Berichten:
    52
    Leuk Bevonden:
    2
    ff een vraagje
    ik heb thuis de Philips 25PT4457 te staan en daar ga ik de xbox 360 op aansluiten maar hoeveel hertz kan die tv aan kan ie bijvoorbeeld games als Dead or alive 4 die 60 hertz moeten hebben aan ?

    alvast bedankt :)
     
  7. Fant

    Fant De opperfant

    Berichten:
    42
    Leuk Bevonden:
    0
    mooi dat hier een topic over is...
    Ik heb namelijk nog steeds wat probleempjes...
    Ik had een ouwe TV, 50hz, zeker.
    Metroid Prime 2 werkte niet, en de 60hz test van black(PS2) gaf zwart-wit beeld EN flikkeringen.
    Nou heb ik echter geruild met mijn ouders' TV(stom van ze:b:).
    Hierop doet MP2 het prima, mooi kleurenbeeld, geen flikkeringen.
    Ook bij Zelda kan ik hem op 60hz spelen.
    Maar bij de "black" 60hz test is er iets vreemds.
    Geen flikkeringen, en het beeld is mooi glad enzo, maar alles is wel in zwart-wit.
    Alles van de PS2 goed aangesloten, en op 50hz is het wel kleur.
    Nou vroeg ik me af;
    Ligt het nou gewoon aan de PS2, aan Black, of aan Metroid en Zelda.
    Is mijn TV 50 of 60Hz?
    En als ie 50 is, kan ik dan gewoon een 360 kopen en ook goeie games als DOA4 spelen(zoals in eerdere posts werd beweerd)?
    En is er toevallig een lijstje met alle 360-60hz games?
    Als ik Saint's Row, Dead Rising en in de toekomst Gears of War niet kan spelen hoef ik dat ding niet eens meer:'-(
     
  8. dannynima

    dannynima Guest

    welke kabels

    Hej mensen,

    Kheb een LCD gekocht( 82cm) van het merk philips.Maar ik weet nu niet welke kabels ik er voor moet hebben om uhm aan mn 360 te aansluiten |:-
    De LCD is HD Ready en heeft HDMI.

    alvast bedankt:)
     
  9. the hammer

    the hammer goeiemorge

    Berichten:
    970
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi ik heb een vraagje ik heb een samsungs syncmaster 711mp lcdtv/monito en ik heb er ook een vga kabel voor werkt alemala prachtij behalve dat ik sorrt van trilling in me beeld heb. en als ik tijdens spel speel op de guide knop drukt ldan zie ik ongevere op de helft van dat menu dat de bovenkant want langzamer is dan de onderkant oftewel het is lastig te beschrijven je kant het ook ene soort streep noemen die er dan bi te voorschinmomt in dat menutje weet iemand wat dit is?
    en wat ik er aan kan doen?
    alvast bedankt
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2006
  10. dannynima

    dannynima Guest

    hej mensen weten jullie wat dit allemaal betekent?

    Helderheid in cd/m2 500 < wat houd dit in?


    DVI < en dit?

    alvast bedankt
     
  11. dannynima

    dannynima Guest

    Hej mensen :)

    Heb pas geleden een LCD besteld bij IT's namelijk een : LG 32LC2R.
    Heb uhm al aanbetaald ( 100euro van de 1000euro)
    Weten/vinden jullie of dit een goede LCD voor de xbox360 is?Of zijn er betere LCD's voor 1000euro of minder? Want heb net een beetje een aantal forum doorgelezen en kwam de Samsung LE32S71B tegen voor 830euro, en nu ben ik aan het twijfelen .Welke LCD vinden jullie beter of is er een andere LCD die jullie kennen die beter is dan de 2 bovengenoemde?

    Hoop op veel reacties en alvast bedankt
     
  12. Ramon NL

    Ramon NL Damn I'm Fast!

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou zeggen, kijk is op kieskeurig.nl

    LG

    Samsung

    Vergelijk ook even hun prestaties

    Contrast Ratio van de LG tv is wat aan de lage kant, wat, dat betekent dat zwart meer grijs wordt op die TV, hoe hoger de contrast ratio, hoe beter hij kleurverschil kan laten zien. Vooral zwart valt het meest op.
     
    Laatst bewerkt: 26 sep 2006
  13. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hebt een probleempje!

    mijn oude tvtje kan 60 Hz aan, maar toen ik hem laatst op 50 Hz zette en ik dat niet echt fijn vond, en hem weer op 60 Hz deed, deed hij het niet meer :confused:

    als hij nu op 60 Hz staat dan rolt het beeld heel snel van boven naar beneden.
    hoe kan da nou?
     
  14. asap

    asap Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop volgende week ook xbox 360 (pro 6 komt eraan) Maar opeens zie ik tot me verbazing op het hoesje op internet van pro staan dat je 60HZ moet hebben:| Precies bij het spel wat ik wil kopen! Nou is mijn TV 50 HZ maar kan ik dus pro 6 niet spelen op me TV? Of kan het wel alleen is het beeld iets minder mooi? Zou echt balen zijn! Hele nieuwe TV kopen voor een console..
     
  15. dannynima

    dannynima Guest

    /Mod Spam weg gehaald: Lees het beleid eens
     
  16. Demolition-Man

    Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

    Berichten:
    667
    Leuk Bevonden:
    2
    Die heb ik ook :) ik heb de advanced scart cable erbij gekocht voor optimale beeldkwaliteit. Ziet er geweldig uit!

    tja, laten we eerlijk zijn... wil je het beste van het beste, dan heb je aan een 50hz tv gewoon niet genoeg meer. Hetzelfde zou zijn als je nu nog een 866mhz computer op je bureau hebt staan. Koop eerst een nieuwe TV voordat je aan de 360 begint.
     
  17. Bun

    Bun gallie

    Berichten:
    252
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook een vraagje / probleempje.
    Als ik de demo's van DOA4 of Tony hawk project 8 wil spelen krijg ik in beeld dat ik de instellingen op pal60 moet zetten.
    Als ik mijn 360 in stel op pal 60 krijg ik het beeld in 4'en verdeelt met onnozel veel flikkeringen, niet te spelen dus.
    Maar nu komt het rare: op het hoesje van Oblivion staat dat hij alleen werkt in pal 60.. En die werkt wel perfect op mijn tv! Hoe kan dit?
     
  18. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    groot probleem

    Ok, 2 weken geleden koop ik mij een TV in het grootwarenhuis ALDI. Ik sluit mn 360 erop aan, alles gaat goed tot hij een half blauw/half zwart scherm toont gedurende 5 minuten iedere keer als ik hem opnieuw aansteek. 2 dagen erna geen beeld meer. (ik dacht: komt ervan als je je tv bij aldi haalt) Ik ga terug, krijg mn geld terug, koop een goedkopere JVC-TV. Alles goed tot gisterennacht, TV valt op zwart scherm, niet meer aan te krijgen. Vanmorgen lukt het ineens weer wel, heel de dag geen probleem, ik doe hem vanavond 3 uur uit en krijg hem weer ni aan. Beide TV's waren 50 hertz, om test drive te spelen heb ik mn xbox op 60 hertz gezet. Bij beide TV's ging dit perfect. Toch: Kan het dat ik 2 TV's naar de kl*ten geholpen heb door mn 360 op 60 hertz te zetten??? Of weet iemand van een andere fout in de 360 waardoor hij TV's zou overbelasten ofzo?

    Mensen die info kunnen geven of helpen: het is zeer welkom.
    Dank bij voorbaat.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  19. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of TV's daar daadwerkelijk kapot van kunnen gaan, maar een TV die geen 60 Hz signaal aankan zou een dergelijk signaal simpelweg gewoon niet kunnen weergeven denk ik. Of na een tijdje dus geen beeld meer weergeven.

    Ik zou zeggen : zet je X360 terug op 50 Hz en kijk dan of je vervolgens wel goed beeld hebt en houdt.
     
  20. osiris360

    osiris360 Active Member

    Berichten:
    146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben wss niet duidelijk geweest, ik krijg niet zomaar een zwart scherm tijdens een spel ofzo maar ik krijg gewoon mn tv niet meer op. Ik kan dus niets meer veranderen want keb gn beeld. :) Vanmiddag had ik xbox al terug op 50 hz gezet (na het miraculeus herstel van de TV vanmorgen wou ik gn risico nemen) Maar nu zit ik hier toch naar een zwart scherm te kijken. Misschien ligt het dus niet aan de hertz, misschien was de schade al gedaan en was ik te laat. Hoe dan ook, wat zijn de kansen dat je 2 splinternieuwe tv's sloopt in 2 weken? Sorry maar, I blame xbox... :mad:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006

Deel Deze Pagina