Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Jawel ik heb een wachtwoord op mijn Windows staan, ben zelf de Administrator zegmaar.

    Maar goed, dat ze pas na 2 weken beginnen met de reparatie omdat ze het zogezegd druk hebben (voor mij immers niet te controleren of dat ook echt zo is) is nog tot daar aan toe. Het gaat mij gewoon om het gevoel wat ik erbij heb als ik met die kerels aan de telefoon hang. Ik heb totaal niet het gevoel serieus genomen te worden, en dat voor zoveel geld. Ach ja, service heb je vaak totdat je met je spullen de deur uit loopt zeg ik altijd maar.

    Ze hoeven het in ieder geval niet te proberen om mij weer af te schepen met het verhaaltje "Wij kunnen niks constateren." Want ik constateer hier thuis wel degelijk wat en ik kom natuurlijk niet voor de lol iedere keer 80 km op neer gereden als er echt niks aan de hand is. Ik geef ze nog ruim de kans om alles op te lossen, binnen redelijke tijd....en anders gaat de hele mikmak gewoon terug en ga ik mijn geld terugeisen. En dan gewoon lekker een Dell kopen voor mijn part.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Maar de echte administrator is alleen bereikbaar (dacht ik) via de veilige modus en standaard staat daar geen wachtwoord op.

    Ik zou me ook rot voelen moest ze naar 3 weken af komen met als reden dat het te druk was. Als ik jouw was en de pc is binnen een week nog niet "af" (een dikke maand dus) zou ik echt gaan klagen en misschien zelfs het geld terug vragen.

    Geen Dell kopen, koop dan gewoon een high-end (CPU van +/- €300, maar 1 grafische kaart en mischien een wat kleiner scherm) en hou de rest van het geld gewoon bij voor later wat upgrades of voor wat dan ook. Oh ja, koop het in een winkel die niet al te ver is (ookal ligt de prijs dan iets hoger).
     
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mocht het zover komen dat ik mijn geld terug ga eisen en ik dus weer van voor af aan kan beginnen in "PC land", dan weet ik nog niet wat ik ga doen. Bij Dell kun je nu ook mooie PC's samenstellen heb ik gezien, maar goed ik heb nog zo mijn twijfels daarover. Anders misschien eens rond gaan kijken bij de MyCom hier in Den Bosch. Opzich zou ik wel bij hetzelfde type monitor en speakers willen blijven aangezien ik daar gewoon tevreden over ben. Dan maar een minder krachtige PC ofzo, ik weet het nog niet.

    Maar goed, voorlopig eerst nog maar even afwachten. Again.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien een van de drie:

    Azerty, Sallandautomatisering, Alternate? Dan gewoon een iets minder high-end pc bestellen, ik bedoel, je hebt een ~1000,- kostende E6800, maar met een E6600 haal je bijna dezelfde gameprestaties...

    En dan gewoon een videokaart, een iets snellere dan je nu hebt, dus een X1950 XTX ofzo. Ben je met een high-end pc voor 2000,- klaar, en kan je elk spel alsnog op zn hoogst draaien. En kan je de rest van het geld uitgeven aan upgrades later, of iets totaal anders. In het geval van upgrades, zal je veel langer kunnen gamen voor 5400,- dan meteen alles uit te geven.

    Maargoed, veel sterkte met je pc.
     
  5. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm ja ik ken die webwinkels wel, maar als ik hierna (als het niet goedkomt dus) weer een PC ga samenstellen ergens dan wordt het dus bij de "computerboer om de hoek". In mijn geval dan waarschijnlijk de MyCom hier in Den Bosch. En dan kijk ik wel ff wat er allemaal in komt te zitten. Zoals ik net al zei zweer ik bij een breedbeeldmonitor en die ik nu heb vind ik gewoon ontzettend strak. Dat de volle resolutie dan niet benut wordt vind ik niet zo'n probleem. Over m'n speakers ben ik ook tevreden, en m'n input ook. Het zou dan alleen de systeemkast + inhoud zijn die anders gaat worden. Maar goed, we zien wel hoe het allemaal loopt. Ik hou jullie op de hoogte.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  6. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een X1950XTX zal je waarschijnlijk echt een heel end komen! Gecombineerd met een 6600 en 2 GB RAM zit je zo op 75% van je huidige pc, kwa prestaties, voor veel minder geld.

    Ik zou proberen te kijken of Alternate, Azerty of Salland bij je in de buurt zitten. Deze drie zijn echt heel betrouwbaar en snel. In ieder geval eerlijk, ze zullen je niet voorliegen!

    Ik zou, zelfs na zo'n pech, niet meteen overgaan op de veel duurdere mycom als er een goede (web)winkel in de buurt is die veel goedkoper is:).
     
  7. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    MyCom is wel een stuk duurder jah, maar voor zover ik weet zit geen enkele van die webwinkels hier in de buurt. Dus dan zit ik met hetzelfde probleem wat betreft service (afstand) mocht ik ooit weer gezeik hebben met m'n PC. Ik zou dan puur naar de MyCom gaan alleen omdat het dan gewoon lekker dichtbij is mocht ik weer ergens mee terugmoeten.

    In ieder geval bedankt voor je advies. Ik zal proberen nog niet teveel op de zaken vooruit te lopen en eerst nog maar ff het geduld opbrengen om Informatique de kans te geven mij op een nette manier te helpen met mijn probleem.
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  8. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Als je je geld terug gaat eisen...ik heb mijn computeer laten bouwen door een winkel in Tilburg..
    ik weet zo niet alle specs uit mijn hoofd, maar ik kan op dit moment alles draaien (speel nu cod2) zonder probleem...een amd athlon x2 3800+ s939, 1024 ram, coolermaster kast, club3D radeon x1600pro 512 mb pci-e, toestenbord en muis en nog wat dingen, voor 800 euro exc monitor.


    Ze verkopen ook online en de service is erg goed, echt binnenlopen, meteen aansluiten en samen met jou het probleem opzoeken...en tilburg is niet zo ver weg van den bosch.
    De winkel is www.maxactive.nl
     
  9. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    :eek: Waarom de case? De case zal echt geen oorzaak zijn van een van je problemen (het is juist een van de beste cases voor luchtkoeling). Moest je voor een andere pc gaan, neem dan terug de Stacker 830 (tenzij je het ding eigenlijk spuuglelijk vindt :+).
     
  10. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n pc kan je ook samenstellen voor veel minder geld.
     
  11. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Idd. Mijne kostte ook 800 euro zonder videokaart ( ga ik nog halen ) maar dan heb ik wel een Core 2 Duo met 2 gig.
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja sorry ik bedoelde ook eigenlijk gewoon alleen de inhoud. Want de Stacker 830 vind ik supermooi :)
     
  13. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7

    oh vast wel..daarnaast heb ik een vrij duur moederbord, een draadloos netwerkkaartje, een cardreader, windows XPpro, samsung 160 gig harddisk, samsung dvd-brander met ls, 550 watt voeding er meteen op/in laten zetten ....en dan nog zul je het ergens anders vast nog wel goedkoper in elkaar kunnen laten zetten. Het zal echter geen honderden euro's schelen.

    maar ik heb in de buurt bouwers gezocht om juist het probleem van zero te voorkomen, ik wil als er iets mis is, het meteen op kunnen lossen en niet stad en land afreizen of mijn comp meteen 3 weken kwijt te zijn. Deze winkel zit bij mij op de hoek en was het goedkoopst en heeft een goede service, waar ik graag die paar euro voor betaal...
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2006
  14. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zeg niet veel goedkoper hoor, maar het is geen superkoop. Wel gewoon netjes, zeker met bijgeleverde dingen.
     
  15. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Klein vraagje. Had vandaag van een vriend van me een Coolermaster Aerogate 2 gekregen, die hij niet meer gebruikt.

    Voor de 4 channels (HD, Case, VGA en CPU) heb je 4 x een zwart kabeltje met aan het uiteinde een kleine platte weerstand (dunner dan 1 mm).

    Maar hoe moet je deze nou plaatsen om de temps van de CPU en VGA te meten :confused:

    Ik dacht zelf tussen de heatsink en de CPU ofzo ? Want als ik hem op de heatsink zélf plak, wordt het weerstandje afgekoeld door de fan, en geeft hij verkeerde temperaturen aan ...
     
  16. Vallandu

    Vallandu ***

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij vertellen of er een heel groot verschil zit tussen de INtel core 2 duo E6400 (allendale) en de E6600 (conroe), ze verschillen namelijk nogal veel qua prijs, en weinig qua cijfers:)
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het grootste verschil zit in de hoeveelheid cache geheugen. De E6400 heeft 2MB cache en de E6600 (en hoger) heeft 4MB. Voor de rest is de E6400 wat lager geclocked, maar daar tegenover staat dat de Allendale's bekend staan om hun zeer goede overclockbaarheid (mits je goed geheugen hebt).
     
  18. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    Hé hallo,

    mn oude dvd brander was kapot, dus ik ben even bij alternate.nl een nieuwe gaan halen. Volgens de verkoper was het gewoon: oude eruit, nieuwe erin. Zo gezegd zo gedaan...Alles weer aangesloten, computer gestart en gekeken of windows de dvd brander kon vinden...

    Niet dus..|:- ...Daarnaast is ook de dvd speler zoek, want als ik er nu een dvd in doe, krijg ik niets te zien en je hoort ook niet iets draaien ofzo.

    Iemand een ideetje wat hier de oorzaak van is. Ik ben niet de grootste computerdeskundige8)

    Groetjes!

    ps. dit is het model: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=CEANA6
     
  19. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Waarschijnlijk staan de jumpertjes verkeerd. Dit zijn kleine plastic stukje achter in de brander bij de aansluiting. Eentje moet "master" staan, en de andere op "slave".
     
  20. The Fonz

    The Fonz Active Member

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    0
    huh...die stekker zat er bij de oude helemaal niet in..k heb hier de oude brander voor me liggen en daar zie ik aan de achterkant een wit plastic dingetje en die zit op Use CSEL. Zowel Slave als Master staan open..
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina