Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [Deel 9]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er trouwens spelers die geupscaled beeld kunnen weergeven via component?
     
  2. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    Daar heb ik ook me HDTV bestelt.
    Die eigenaar is een klant van mijn vader. \o/
    Dus ik heb hem als eerste zodra hij binnekomt:)
     
  3. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    :b:
     
  4. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    btw, weet jij mischien of dat setje dat jij hebt(SC-HT855) beter is dan de Logitech Z-5500?
     
  5. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    nope, maar voor 288 eurie's vind ik het een koopje*)
     
  6. R-Y

    R-Y let's pop

    Berichten:
    1.684
    Leuk Bevonden:
    4
    maar er zit toch een optische ingang op ?

    Want als deze beter is (zelf vind ik ook mooier) dan de Logitech Z-5500 dan ga ik zeker wel voor deze ;)
     
  7. capullo

    capullo Active Member

    Berichten:
    1.219
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja die zit er.
     
  8. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand de speakers van de Z5400 opgehangen? Er zitten geen haakjes bij toch? Wat voor haakjes zijn hiervoor het meest geschikt?
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had allemaal schokkende reacties verwacht, maar het valt een beetje tegen:+ .

    Mijn vader had deze speakers op proef, en uiteraard heb ik ze ook op mijn kamer neergezet:9 . Voor de mensen die ze niet kennen: het zijn de B&W 805's.

    Het geluid dat eruit komt is echt ongelooflijk. Zowel hoog en mid als laag. Ze zijn erg snel, gedetailleerd, ruimtelijjk, transparant, etc. Je hoort gewoon geen speaker meer als je een cd op zet, zo ruimtelijk is alles (al heb ik dit effect eigenlijk ook al met mijn huidige speakers). Het geluid komt er ook heel erg makkelijk uit, alsof het voor de speaker geen enkele moeite kost.
    En dan het laag: superstrak. Het is echt niet normaal hoeveel bas zo'n kleine speaker kan produceren. Hij heeft een betere bas dan de meeste zuilen die ik tot nu toe heb gehoord. Ook spelen de B&W's de Cantons in de woonkamer er moeiteloos uit (terwijl die toch echt veel groter zijn en ook een goede basweergave hebben).
    Het enige nadeel is dat de bas niet tot zeer laag doorloopt (maar wel echt ontzettend laag voor zo'n kleine speaker). Ik weet niet tot waar de bas precies doorloopt, maar het lijkt wel alsof er geen pieken of dalen in de basweergave zitten. De lagere tonen komen er nog gewoon net zo gecontroleerd uit als de hoge tonen.

    Conclusie: echt een top-speaker, maar ik zou er wel een subwoofer bij willen voor het allerlaagste laag.

    Ik had verwacht dat ik, na deze speakers op mijn kamer te hebben gehad, niet meer tevreden naar mijn JMlab's kon luisteren. Dit viel echter reuze mee! Natuurlijk misten deze speakers een hele hoop tov. de B&W's, maar er zit niets storends in de klank van de speaker waardoor er prima naar te luisteren is.
    De Canton's daarintegen klinken niet meer mooi: het lijkt wel alsof het gaasje dat voor de tweeter zit de hoge tonen blokkeert en laat vervormen. Hetzelfde effect kreeg ik bij de B&W's toen ik een muntje voor de tweeter hield. Jammergenoeg kan het gaasje voor de tweeter van de Canton's er niet uit, behalve als je hem los snijdt, maar dan wordt 'ie waarschijnlijk veel minder waard tweedehands.


    Als ik een keer mijn speakers ga upgraden, gaat dat waarschijnlijk niet gebeuren in een prijsklasse lager dan deze speakers, omdat ik het verschil dan te minimaal vind. Het is lang niet zo dat mijn speakers te meten zijn met de B&W's, maar iets wat daar tussenin zit vind ik niet het upgraden waard.

    Wat ik wel ga doen is denk ik mijn subwoofer upgraden. Dit duurt nog wel even, want eerst is mijn projector aan de beurt. Het was duidelijk dat de subwoofer niet meekon met de bas van de B&W's, omdat die veel strakker was. De subwoofer was echter wel onmisbaar bij films of concerts.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2006
  10. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, zag vanmiddag niet de afbeelding staan, nu wel. Indrukwekkend verhaaltje dat je daar hebt geschreven. Mag ik vragen wat deze speakers bij elkaar hebben gekost? (3 stuks of 5 stuks).

    Groetjes Sjoerd
     
  11. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand?
     
  12. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Kevin binnen 1,5 minuut heb ik gevonden dat de speakers van de Logitech Z5400 aan de muur opgehangen kunnen worden, dit gewoon met behulp van de normale voetjes.
    [​IMG]
    Waarschijnlijk zal dit ook in de handleiding staan. Is het nou zo moeilijk om een beetje zelf op onderzoek uit te gaan.

    Bedankt, Sjoerd
     
  13. Raven Shield

    Raven Shield Active Member

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de z5400 en heb hier de standaardjes liggen.(heb ze namelijk eraf gehaald omdat als je ze gewoon neerzet ze te hoog stonden)
    Hier paar pics kan je zien hoe je ze op moet hangen:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  14. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan was ik sneller.

    Ik wilde alleen even weten wat ze in hun muren hadden geboord. Aangezien ik dat inzicht niet van nature heb.

    Dus wat moet je in je muur plaatsen om hem te kunnen bevestigen aan een muur?
     
  15. JeePee

    JeePee Guest

    Eén schroefje geloof ik. De maat daarvan moet je even bekijken als je de speaker daadwerkelijk hebt.
     
  16. kevinbabolat

    kevinbabolat KEV1N-NL

    Berichten:
    269
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de speakers al.

    Dus je schuift hem op een schroef. dankje
     
  17. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn er ook van die palen waar je de achterste twee speakers op kunt monteren? Heb vandaag namelijk ook de Z-5400 gekocht..
     
  18. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
  19. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm die zijn wel netjes! Kan ik die speakers er gewoon op schroeven?

    De Z-5400 Digital is trouwens nog maar €189.99 bij Dynabite. Geen geld, echt supergeluid! Vind ik dan.. Heb afgelopen 10 jaar alleen maar geluid vanuit m'n TV gehoord dus ben weinig gewend, maar voor mij volstaat 't prima.

    Nu snel een 40" HDTV. :D
     
  20. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijke een SVS sub met 'compacte' afmetingen! :9 Volgende maand proberen om er eentje thuis te krijgen, samen met een PB12NSD/PB12Plus. :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina