Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 27 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle consoles + handhelds die er maar zijn in bezit hebben en dan ook nog eens voor al die dingen alle beetje fatsoenlijke titels willen hebben :+

    Nee maar ik snap best dat ik geen CF hoef te gaan blijven gebruiken. Maar kweenie, "CrossFire"....dat klinkt gewoon vet (8)) en over de prestaties van multiple-GPU opstellingen ben ik gewoon dik tevreden. En als ik het me allemaal kan veroorloven zie ik geen rede om er niet voor te gaan zegmaar :)

    Als je vind dat ik niet spoor mag je het ook gewoon zeggen hoor :+ ;)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  2. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    De kunst bij pc-gaming is om goedkoop en goed te kunnen gamen. Hierin slaag je als je niet het duurste van het duurste koopt, maar steeds de gulden middenweg kiest tussen prestaties en prijs. Als je nu een pc koopt van 1000,- kan je al prachtig gamen, met de meeste instellingen op zn hoogst. Als je over een jaar dan niet meer zo fatsoenlijk kan gamen, dan kan je door 500,- uit te geven weer goed vooruit. Meestal kan je met een pc van 1000,- toch wel 2 jaar vooruit, mits je na 2 jaar genoegen neemt met settings op medium. Ik denk dat als je goed wilt pc-gamen, je voor 400,- per jaar wel klaar bent. Het valt allemaal best wel mee dus, maar het probleem met jou is dat je 5400,- uitgeeft aan een pc die op dit moment niet zo veel meer kan als mijn pc, en die over een half jaar wel snel is, maar geen DX10 ondersteunt. Je kan dus beter minder investeren en je geld spreiden.

    Crossfire is leuk, maar totaal niet nodig. Je kan beter 400,- aan een kaart uitgeven, en een jaar later 400,- aan een nieuwere, dan 2*400,- op 1 moment:)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2006
  3. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn processor, monitor en multiple-GPU opstelling zijn de grootste "boosdoeners". Je moet niet vergeten dat als ik een goedkopere processor en een minder grote monitor had gekocht, de prijs al een flink stuk lager gelegen had.

    Maar die monitor hoeft ik voorlopig niet meer te vervangen, evenals de rest van de randapparatuur. De videokaarten zijn het eerste wat ik moet upgraden. Dat doe ik echter alleen als ik vind dat het echt niet anders meer kan met mijn huidige opstelling. Tis nu even een dure investering geweest, maar het upgraden kan ik in de toekomst zo duur of goedkoop maken als ik zelf wil.
     
  4. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Feit blijft dat nu een enkele X1900XT en over een tijdje hetzelfde bedrag nog eens aan een kaart uitgeven beter is.
     
  5. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Wanneer zij niets kunnen vinden hoeven ze verder niets meer te doen. Het enige wat jij kan doen is weer aan de slag gaan met je PC. Op het moment dat er weer iets mis gaat, meteen proberen of je 't probleem na kan bootsen, en leg het desnoods vast op foto/video. Heb geen idee of je er iets mee kan aantonen als 't er op aankomt, maar je hebt 't in ieder geval vastgelegd. Ook al is 't alleen maar om aan Informatique te laten zien waar jij 't nu precies over hebt.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat vind ik geen feit, maar meer jouw persoonlijke mening. Met een enkele videokaart, een minder grote monitor en een minder snelle processor was ik idd veel minder kwijt geweest en had ik ook high-end kunnen gamen. Maar dan had ik dus genoegen moeten nemen met een kleiner scherm en minder hoge reso's. Dat dat voor jou genoeg is, prima....maar dat wil niet zeggen dat dat dan ook gelijk voor mij moet gelden, snap je :)

    @ Arjan : Ze gaan nu toch preventief het moederbord en de videokaarten vervangen en volgens mij ook de PC terugbrengen naar de staat zoals ik hem gekocht heb. Dat vind ik prima, dat ik dan dingen opnieuw moet gaan installeren interesseert me niet want das zo gebeurt en van mijn data heb ik toch een back-up gemaakt. Als ik er dan in de toekomst weer problemen mee krijg zal ik idd eens een en ander vast gaan leggen.
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ohw, das wel weer netjes dan :thumbs:
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat vind ik ook, dus daar neem ik dan ook wel genoegen mee. Gewoon weer thuis aansluiten die hap, m'n PS2 aan m'n monitor erbij hangen en dan hopen dat ik voorlopig weer vooruit kan :)
     
  9. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Met een X1900XT kan je, behalve misschien Oblivion, bijna elk spel op hoge resoluties spelen, hoger dan 1280*1024. Maarja, een processor is helemaal niet doorslaggevend voor games. Met een Core 2 Duo 6600 kan je games net zo mooi spelen dan met een 6800, laatstgenoemde is gewoon een versie met een iets hogere clocksnelheid, maar imo het prijsverschil niet waard.

    Wel goede service van informatique, trouwens;)
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je ook wel gelijk in, dus dat je dat het prijsverschil niet waard vind kan ik goed begrijpen. Maar ik had toendertijd het geld voor die E6800, dus ben ik voor die processor gegaan. Misschien een kromme vergelijking (heb ook totaal geen verstand van auto's ofzo :+), maar als je het geld hebt voor een Ferrari ga je ook niet in een Fiatje rijden lijkt me.

    Maar goed, genoeg daarover. Informatique lost het nu op een redelijke manier op, het is nu alleen te hopen dat ik voorlopig weer probleemloos met mijn PC aan de gang kan als ik hem weer hier heb staan :)
     
  11. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Om het laatste erover te zeggen;), het is meer van: Er zijn twee typen ferrari, allebei snel, zelfde uiterlijk. De ene haalt 250 als topsnelheid, de andere 275. De 2e is wel 3x zo duur;)

    Maar ik hoop idd dat informatique het fixed
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou vooruit dan, jij wint ;)
     
  13. TheProf82

    TheProf82 Geen pr0, geen 25 8)

    Berichten:
    1.273
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo, nu is het officieel afgelosten8)
     
  14. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Fijn, werd al moe van het mezelf verdedigen :+
    Nu nog een werkende PC en ik zal jullie weer minder tot last zijn 8)
     
  15. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Goedenavond,

    Ik heb vandaag Pro Evolution soccer 6 aangeschaft voor de pc. Het enige probleem is is dat mijn dvd-drive hem niet leest. Hij herkent de cd helemaal niet zo lijkt het. Het ligt zeker niet aan de dvd zelf, want op m'n vaders computer deed hij het wel..
    Alle andere spellen/dvd's doen het wel op mijn computer. Ik heb mijn computer pas een paar weken, en ik was van plan morgen even op te bellen naar de zaak waar ik hem gekocht heb om te kijken of zij iets kunnen doen..
    Zal de dvd-drive defect zijn? En wat zou ik nog kunnen proberen om te kijken of ik hem alsnog aan het lopen krijg?

    Alvast bedankt :)
     
  16. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Joepie, vanavond kan ik mijn PC + monitor ophalen \o/
    Eindelijk weer aan de slag :)
     
  17. madison

    madison madison

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozo dat werd wel eens tijd ja;) Hopen dat je dit keer wat meer geluk hebt:): Of je moet de spoken even wegjagen:+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe idd. Weet er nog iemand een goeie exorcist ? }:] :+
     
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Dat werd inderdaad tijd. Nu is het te hopen dat er geen problemen meer voorkomen :thumbs:.

    Btw Zero, hier wat om jouw CF setup in het "niets" te doen verdwijnen (met een iets beter CPU):
    Geforce 8800 GTX score (wat naar benenden scrollen). Hier nog eentje.
    18k in 05 en 15k in 06 en dat op stock speeds voor één kaartje :eek:. Ben benieuwd hoe dat ding in SLI gaat presteren :).

    Kan echt niet wachten tot woensdag. Hopelijk ga ik in januari niet zo eentje halen ipv een 360 :x :'-(.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
  20. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja lekker, ga m'n systeem nog verder naar beneden halen....is niet goed voor m'n ego weet je :+ Denk niet dat ik die scores wil zien 8)

    Nee maar goed, dat blijf je houden met PC technologie. Het beste van het beste wat je vandaag koopt is over een tijdje alweer oud. Toch ben ik blij met mijn systeem, als dat van jullie mag :+
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina