Marvel: Ultimate Alliance

Discussie in 'Algemeen' gestart door Animal nl, 26 okt 2006.

1. Renegade Master

Renegade Master Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Regionale omroep gemeente Boxtel :p
    We hebben in ons jeugdprogramma "@us" sinds kort een game item, waarin we aandacht schenken aan alle platform games. Via de uitgever in Nederland een review exemplaar mogen krijgen.. Er zat ook Guitar Hero 2 bij t pakket, maar das weer iets totaaaal anders ;)

2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Cool!

3. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Lijkt me ook een tof spel! Xmen legends en Xmen legends 2 met vrienden helemaal uitgespeeld.
    Dus als iemand 'm wil ruilen tegen Need for Speed Carbon... ik hoor 't wel. O-)

4. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Als het goed is, is de game vandaag verkrijgbaar. Gisteren wat zaken afgebeld en hij stond bij verschillende zaken voor vandaag op de lijst. Straks maar eens rondje stad doen na mijn werk. Ben echt benieuwd naar de game, eindelijk de superhelden waarvan ik vroeger veel las. Captain America bv. _O_

5. Renegade Master

Leuk Bevonden:
    0
    Gisteravond paar uurtjes zitten spelen (alleen SP) en voorlopige conclusie,
    mooier, groter en ietsie beter, kortom: Xmen legends v2.5 ;)

*Gfx: 9 / goed gebruik van Xbox360 power
    -perfecte Marvel art style doorgevoerd, zowel in omgeving als karakters
    -echte 360 eyecandy, schaduwen, HDR lighting, bumpmapping; erg sfeervol
    -goed verzorgde animaties
    -gelikte cutscenes, zowel in-engine als prerendered, erg goed uitgevoerd

*Sound & Music: 8.5 / heldhaftig , meeslepend
    -lekkere bombastische score, je krijgt zo'n heldengevoel ;)
    -muziek verandert dynamisch: dwz met je acties en de omgevingen mee
    -sfx zijn erg goed, zowel omgevingsgeluiden als het gemep en gezwaai en
    het activeren van de special powers, en dat alles lekker in 5.1 surround
    -voices: soms net iets over de top, en de teksten zijn soms wel erg.. mmm...
    tenenkrommend, maar over het geheel wel goed te verdragen

*Gameplay: 9.5 / het sterkste punt van deze titel
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij de meeste spellen met een volgepropte layout van de controller en de bijbehorende 1001 combo's (LT-AA-B-XX-A-LB) al spontaan hoofdpijn krijg (en geen zin om door te spelen) maar Raven bewijst dat t toch kan!
    Gaandeweg leert het spel je de knoppen te gebruiken en adviseert in-game welke combo's voor jouw karakter handig zijn of nog niet aan de orde zijn gekomen. En dan ook nog eens zo uitgevoerd dat je niet eerst 10 seconden naar je controller moet kijken waar die dingen ook alweer zitten, maar gewoon goed doordacht.. Perfect!
    Ook erg leuk zijn de combo attacks die je AI collegas uitvoeren naar aanleiding van jouw acties. Stel je komt een enemy tegen die je (nog) niet op kan tillen. Ga gewoon aan zn wapen of schild hangen terwijl de rest van je team gelijk doorheeft dat dat wel erg makkelijk meppen is..
    Deze combo's worden steeds mooier en krachtiger naar mate je team bij langer bij elkaar blijft. Hoewel je later in het spel in principe met alle mogelijke karakters kan switchen, loont het deze keer dus echt de moeite om met 1 vast team het spel door te spelen.
    Voeg daar nog es alle hidden bonus items, een uitgebreid upgrade menu per karakter en secret alternative outfits aan toe, en je bent wel effe onder de panne.

Niks negatiefs dan?? Toch wel:
    -frame rates lopen niet altijd stabiel, zeker bij schaduwrijke omgevingen en
    explosies / powers, dus helaas ook op de xbox360 toch nog haperingen
    -pathfinding van je AI collegaas gaat niet altijd soepel, hoewel veel beter
    dan de vorige delen. Maar verbaas je niet als de rest van je team nog af en
    toe voor een muur staat te marcheren terwijl jij al aan het knokken bent..
    Soms hebben ze ook de neiging om spoorloos te blijven om dan vervolgens
    (ongeacht de superpowers) met 200 km per uur weer aan je zijde te staan..

Conclusie:8.5
    Multiplayer en co-op nog niet geprobeerd, maar tot nu toe:
    overall een erg leuke, goed uitgevoerde, sfeervolle, team beat'm up met lichte RPG invloeden. Voor Marvell fans zowieso een MUST alleen al vanwege de prachtige Marvel sfeer, de 100'en extra's in de vorm van art-work / filmpjes.

6. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Klinkt goed, heb hem ook net gehaald en ga er vanavond / vannacht ook eens goed voor zitten. En met zoveel Marvel characters in 1 game is het idd een must-have voor Marvel fans.

7. Menace_1981

Menace_1981 Run & Gun

Leuk Bevonden:
    0
    bij welke gameszaken is ie dan te koop?

8. Rickk

Rickk Active Member

Leuk Bevonden:
    128
    Best wel cool dan!
    Door (voor zover ik weet) iedereen word deze game boven een 8 beoordeelt. Ik had me er totaal niet in verdiept maar nu iedereen er zo positief over doet overweeg ik toch om deze te kopen. 140 marvel characters? Thats so sweet!

9. Dioxic

Dioxic Guest

Moet wel zeggen dat de games van Marvel steeds beter worden, alhoewel de graphics zich neit echt kunnen meten met gears of war bijvoorbeeld

Dit is wel bij meer spellen, eenmaal ingerold en we krijgen wel wat vets te zien

10. Demolition-Man

Demolition-Man X360 / PS4 / Vita

Leuk Bevonden:
    2
    graphics :emo: Doe mij maar de gameplay van Spiderman 2 ipv mooie graphics _O_ Batman Begins (van EA) zag er veel beter uit, maar dat was ook een verschrikkelijk kutspel.

Gelukkig krijgt de nieuwe Superman-game al goede previews en mensen zijn enthousiast over dat wat ze gezien hebben. Ook grafisch weer geen topgame... als het maar lekker speelt :thumbs:

11. Renegade Master

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm en de gfx van GOW halen het niet bij Myst....

Je moet wel eff naar het genre blijven kijken, na het spelen denk ik dat MUA op dit moment de XBOX360 action RPG is met de beste gfx.

Zoals GOW dat ongetwijfeld (iig voor een tijdje) zal blijven in het XBOX360 1FS genre ;)

12. Corneel

Corneel Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft toevallig iemand dit spel al binnen gekregen van Play-Asia?

13. gambit

gambit Blizzard

Leuk Bevonden:
    0
    Nog niet , vorige week vrijdag verzonden bij PLAY-ASIA .
    hopelijk vandaag !!!O-)

14. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Heb hem gisteren een paar uur gespeeld en moet zeggen dat de game me erg goed bevalt. Vind hem stukken beter als de Xmen Legends delen, die overigens al niet slecht waren. Zitten veel dingen om te unlocken in, elk character heeft aparte speciale moves die ook overeenkomen met de krachten die ze ook in de strips hebben, uiteraard een zeer uitgebreide keuze uit characters, de gameplay is verbeterd en ook de A.I van je mede team genoten is een stuk beter geworden. Zitten ook wel leuke extras in de game, zoals filmpje van de auditie van de stemmen, best wel lachen. En grafisch vind ik hem ook best geslaagd, characters zien er ook niet meer zo cartoony uit als in Xmen Legends en de effecten ( zoals schaduw en explosies ) zijn dik in orde. Denk dat ook niet Marvel fans zich hier goed mee kunnen amuseren.

15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    hoop ik ook ... mijne is ook vorige week verzonden ;)

16. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    mijne ook.. dus ik hoop dat hij zometeen door de brievenbus valt :) Als dat zo is, bestel ik ook meteen FEAR bij Play-asia voor 35 euro's :p

17. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Ik wacht ook nog steeds op de game :mad: Hopelijk morgen en anders pas dinsdag waarschijnlijk :mad:

18. Demolition-Man

Leuk Bevonden:
    2
    Ik ook nog niet binnen.. maargoed, ik heb ook geen haast ... genoeg games nog liggen :p

19. Silverpeet

Silverpeet Touch a DS ..

Leuk Bevonden:
    0
    Hehehehe allemaal ongeduldig hier :D Ik heb hem ook niet ontvangen vandaag. Afgelopen maandag verstuurd door Play-asia. Ik word wel lekker gemaakt door de mensen die nu de game wel hebben gespeeld en alles wat ze daarover vertellen. :p

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Gisteren ook Co-Op gedaan over Live met 3 anderen. Moet zeggen dat het wel lekker liep, had af en toe een beetje lag maar echt storend was het niet. Je kan gewoon de hele game online spelen en in principe alle achievements halen.

Deel Deze Pagina